Motor-rijders die niet door de file durven

Marve

MF veteraan
21 aug 2007
2.782
2
Bergen op Zoom
Nu het weer beter wordt kom je ook steeds meer motor-rijders tegen in de file.
Wat me opvalt is dat veel niet tussen de file door durven. Wanneer ze nog een halve meter ruimte hebben aan elke kant gaan ze zelfs vol in de ankers en komen dan zelfs gewoon tot stilstand met voetjes aan de grond.

Gevolg: ze gaan zo'n beetje even hard als de auto's en ik moet vervolgens ook wachten, file in de file dus. Vaak gaan ze ook niet even opzij om anderen (vooral mij ;)) er langs te laten, waarschijnlijk omdat ze hun volle concentratie op het filerijden hebben en niet in hun spiegels kijken.

Nu vind ik het te ver gaan om een mede motor-rijder te gaan signaleren dmv. claxon, handgebaren of er dicht op te gaan rijden om duidelijk te maken dat ik er langs wil dus meestal wacht ik gewoon netjes tot ze uit eigen beweging opzij gaan, als bijv. de file weer een beetje begint te rijden.

Meer mensen hier last van? En hoe gaan jullie er langs? Signaleren? of over de andere rijbaan?
 
Eerste instantie even wachten of het zichzelf op lost.

als het echt lang gaat duren claxoneren.
 
Meer mensen hier last van? En hoe gaan jullie er langs? Signaleren? of over de andere rijbaan?

Vaak weten ze het zelf ook en zullen ze je na een tijdje wel opmerken in de spiegels.
(dus niet voortdurend strak achter ze blijven rijden maar in het blikveld van de spiegels)
 
Laatst bewerkt:
Mijn GTR is vrij groot (kuip en koffers), maar ik altijd door de file heen. Indien er geen ruimte (voor de GTR) is, ga ik even aan de kant wanneer ik een motor achter mij zie.
 
Gewoon een beetje herrie maken zodat hij weet dat je er zit.
Als hij een beetje sociaal is, gaat ie vanzelf wel even aan de kant.
Zo niet, dan is er weinig aan te doen... :)
 
hehe, ik ben zelf nog niet zo'n held met file rijden....zeker niet met m'n nieuwe spiegels die ik al een keer vakkundig heb gebruikt om een auto spiegel om te doen vouwen :$
Maar ik probeer altijd een beetje op te letten of er iemand achter me rijd en dan hem de ruimte te geven....
Als de persoon achter me de aandacht trekt zie ik hem sneller, ga ik dus sneller aan de kant.....dus zo kan je het ook zien :)
Vind het niet erg als iemand achter me even toetert of z'n gas hendel open draait :P
 
Ze zien je vanzelf wel. Net zoals BertV zegt, weten ze dat ze traag zijn.
Bij mij gaan ze dan gewoon na korte tijd aan de kant. Maar dan ben ik weer de voorrijder en in de file vind ik dat soms weer niet zo fijn (ivm dat als je als 2e kort erna langs rijd, ze in de gaten hebben dat er ook nog motorrijders zijn die tussen de file door kunnen rijden), al heb ik geen last van autospiegels (behalve busjes) en kan ik sowieso dan vlotter er tussendoor.

Het wordt altijd pas spannend met 2 vrachtwagens strak naast elkaar :]
 
Helaas zijn niet alle motoren zo smal als de hedendaagse supersport. Ik vind het zowiezo knap als iemand met zijn Goldwing slagschip tussen 2 vrachtwagens kachelt ;) .
Tijdens de rit naar TT merk ik vaak dat de opstelling van links naar rechts motor, auto, motor, motor, auto is. Het kan dus blijkbaar wel, maar de automobilisten tijdens de TT zijn natuurlijk wat meer oplettend wat betreft motoren.
Feit blijft om in het begin van het motorseizoen goed op te letten met filerijden. Koekblikkers zijn nog niet echt gewend aan onze bolides! -O- . Beter even remmen en afwachten op een gaatje dan geplet worden tussen 2 koekblikken......

Groeten Falierke
 
.... Maar dan ben ik weer de voorrijder en in de file vind ik dat soms weer niet zo fijn (ivm dat als je als 2e kort erna langs rijd, ze in de gaten hebben dat er ook nog motorrijders zijn die tussen de file door kunnen rijden).....

dan doe je die persoon die eerst voor op reed toch een enorm plezier?
leert hij het stukken sneller dan wanneer hij in zijn eentje zijn (voor zijn gevoel) gevaarte er doorheen moet frotten.

ik zou het zelf wel weten... even iemand voorlaten die er ervaren in is en er zelf achteraan tuffen :]
 
Vaak weten ze het zelf ook en zullen ze je na een tijdje wel opmerken in de spiegels.
(dus niet voortdurend strak achter ze blijven rijden maar in het blikveld van de spiegels)

:^

klein stukje vluchtstrook gebruiken om je mede motorist in te halen ?

Dat zeker niet :N

Even wachten tot er wat meer ruimte is tussen de auto's.
Goed in zicht rijden van de andere motorrijder,
en dan met een soepele beweging er langs. :]
 
Laatst bewerkt:
Wat ik meer irritant vind zijn motorrijders die op me lopen te kleven terwijl ik al met een stevige snelheid door de file cruise :) (of ben ik nou die andere partij van dit verhaal _O-).
Rij de hele winter al tussen de file door, nooit een motor gezien bijna :)
En dan nu zit er een supersport achter je die je zit op te pushen ;)

En dan reed ik al 40 terwijl de rest stil stond :P
 
Wat ik meer irritant vind zijn motorrijders die op me lopen te kleven terwijl ik al met een stevige snelheid door de file cruise :) (of ben ik nou die andere partij van dit verhaal _O-).
Rij de hele winter al tussen de file door, nooit een motor gezien bijna :)
En dan nu zit er een supersport achter je die je zit op te pushen ;)

En dan reed ik al 40 terwijl de rest stil stond :P

40 vind ik wel snel zat hoor, als ze me dan op gaan lopen kleven dan ga ik ook niet opzij, zeker niet wanneer de file bijna stilstaat.

Maar het zijn inderdaad vaak de Pan's, BMW's etc. die niet tussen de smalle ruimtes kunnen. Twee vrachtenwagens naast elkaar jank ik zo tussendoor met m'n CBR :)

Ik moet zeggen dat het filerijden soms ook best leuk is, het is soms net een hindernisbaan.
 
Wat ik meer irritant vind zijn motorrijders die op me lopen te kleven terwijl ik al met een stevige snelheid door de file cruise :) (of ben ik nou die andere partij van dit verhaal _O-).
Rij de hele winter al tussen de file door, nooit een motor gezien bijna :)
En dan nu zit er een supersport achter je die je zit op te pushen ;)

En dan reed ik al 40 terwijl de rest stil stond :P

40 :?

Gewoon harder rijden of ff aan de kant gaan :P
 
40 is best hard hoor ;)
IK heb het liefst dat ze helemaal stil staan :Y
Dan zijn er geen gaten meer waardoor ze gaan schuiven :)
 
Psies. Straks als t beter weer wordt dan alleen opletten voor die mongolen die t zo nodig vinden om dan maar even de benen te moeten gaan strekken.. :X
 
40 is best hard hoor ;)
IK heb het liefst dat ze helemaal stil staan :Y
Dan zijn er geen gaten meer waardoor ze gaan schuiven :)

Ik heb juist liever dat ze rijden, als ze stilstaan gaan al die deuren open want dan moeten die leasebak pikkie's hun jasje uitrekken en ophangen aan hun haakje achterin de auto zodat ie niet verkreukeld.
 
Brrrrrr..... of de hond even uitlaten -O-
Of dan heb je van die politie controles die dan bepalen of jij wel of niet te hard rijdt in de file ;)
 
Ik heb juist liever dat ze rijden, als ze stilstaan gaan al die deuren open want dan moeten die leasebak pikkie's hun jasje uitrekken en ophangen aan hun haakje achterin de auto zodat ie niet verkreukeld.

ze kunnen beter langzaam rijden inderdaad. Gewoon een beetje gaan lopen gassen als je erdoor wilt en je groot licht aanzetten, dan val je meer op.

Overigens is 40 km/u mijns inziens hard zat als je door een stilstaande file rijd... Er zal inderdaad iemand even de deur open gooien...
 
40 vind ik wel snel zat hoor, als ze me dan op gaan lopen kleven dan ga ik ook niet opzij, zeker niet wanneer de file bijna stilstaat.

Maar het zijn inderdaad vaak de Pan's, BMW's etc. die niet tussen de smalle ruimtes kunnen. Twee vrachtenwagens naast elkaar jank ik zo tussendoor met m'n CBR :)

Ik moet zeggen dat het filerijden soms ook best leuk is, het is soms net een hindernisbaan.

Toch is zit dat alleen maar tussen de oren van de bestuurder van die Pan of BMW.
Want ze zijn toch echt niet veel breder dan jouw CBR.
(Meet eens even hoe breedt jij bent op het breedste stuk (het stuur dus))
 
Terug
Bovenaan Onderaan