Motor rijdt 1 op 5,5

Drentje

MF'er
9 mei 2003
38
0
Rijdt nog niet zolang op mijn motor, hij doet het dus ik denk lekker rijden op mijn Suzuki GS550 L (1981). Sta ik stil na 55 km, is de benzinetank schoon leeg (tank inhoud 10 liter)dus rij ik nu met mijn motor 1 op 5,5 km.

Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen, en hoe ik dit op kan lossen zonder de motor naar de de sloperij te brengen.

Laatst zei iemand dat je de cabarateurs dan opnieuw moet afstellen eentje staat waarschijnlijk niet goed (in mijn geval 1 van de 4). Hij zei ook dat ik dit het beste kan laten doen, is dit echt zo of kan ik het zelf afstellen en weet iemand hoe je dit kunt doen.
 
Dat kan niet, punt, dus er is iets anders.
Weet je zeker dat je tank val zat, heb je niet nog een reserve, en anders lekt die ergens.
1 op 5.5 is onmogelijk voor jouw motor, of er moet bekant benzine uit je uitlaat stromen.
 
Via de afstelling is dat bijna onmogelijk. Misschien blijft er idd een vlotter hangen (dan lekt de benzine onder uit 1 van de carbs, komt meestal door vuil uit de tank) of heb je een keer verkeerd gemeten (is dat altijd 1:5,5?).

[EDIT] Een vlotterbak is een 'bakje' dat onderaan de carburateur is geschroeft en een voorraadje benzine bevat. Meestal zit er een slangetje aan dat het overschot aan benzine op straat smijt (als je vlotternaalden slecht afdichten en je vlotterbak overstroomt).
 
Laatst bewerkt:
heb zelf een gs 650 katana '82 gehad. stond opens ook zonder benzine. de volgende nacht was er allemaal benzine uitgelopen en stonk de garage vreselijk, er is zelf een keer benzine in het carter via de zuigers gelopen, dus kijk hier heel goed naar. bij mij was het de benzinekraan die alle problemen veroorzaakte.
succes....
 
Hoe is het met je luchtfilter gesteld?

Als die oud (en vuil) is dan krijg je giga verkeerde mengverhouding, met als resultaat dat je verbruik verschrikkelijk toenneemt.
Controleer dat eens.

Het kan ook zijn dat je caberateurs verkeerd zijn afgesteld, laat dat controleren bij een garage. Als je het juiste gereedschap niet hebt, begin daar dan maar niet aan...

Suc6
 
Dat heb ik ook eens gehad, met een 360 cc 1:5 halen... :9
Er lag gewoon een hoofdsproeier onder in de vlotterbak, die was kennelijk los getrild. Je kunt je carb's eens openmaken en inspecteren. En dan wel zo, dat je de afstelling niet veranderd...
 
Gaat er echt opnieuw 10 liter in bij het tanken?

Dat van die losliggende grondsproeier ken ik, zuipt dan heel raar, zelfs bij een brommer maar loopt dan ook minder mooi.
Ook: gasnaald NAAST het gat van de grond-sproeier, gestuit op het randje.
Lijkt trouwens allebei op een ander mogelijk verschijnsel: choke blijft hangen.
 
Geloof het of niet maar het is echt zo 10 liter benzine 55 kilometer meegereden. Vondt het zelf ook al erg veel, maar heb gisteren weer getankt en
+- 25km. mee gereden. Daarna heb ik gekeken in de tank en hij is al weer half leeg. Heb gecheckt als ie ergens benzine lekt, maar kan niets vinden dat van die luchtfilter zal ik nog even proberen. Mijn 4 cab. moet inderdaad bij gesteld worden maar maakt dit dan werkelijk zoveel uit?
 
normaal gesproken loopt je benzineverbruik wel iets op als de synchronisatie niet 100% is,maar van 1:5 heb ik nog nooit gehoord. :?
Controleer inderdeed eens op een losgetrilde hoofdsproeier,maar dat zou je tijdens het rijden ook moeten merken,loopt dat beestje niet ongeloveloos kut?(sorry dames voor de woordkeuze,een betere vertaling voor deze situatie ken ik nie)
Rij eens een stukje en ga dan eens op een parkeerplaats staan met warme motor en stationair draaiend (alst-ie dat doet...):lekt er niets of slaat ze niet gigantisch over?
 
Choke heb ik altijd aan, anders blijft ie stationair niet lekker lopen.
Zal dit het probleem kunnen zijn?

Moet inderdaad wel bekennen dat die motor gegantisch veel lawaai maakt als ie stationair loopt. Klinkt een beetje als een knolpot...
 
Denk toch dat je je motor stationair niet met choke vol open moet laten lopen. Dit zou best wel eens de oorzaak kunnen zijn, zeker in combinatie met vuile carbs.
{PS. hoe kom je erbij vol choke open constant, lekker 5000 rpm draaien voor het stoplicht :S}
 
Choke heb ik altijd aan, anders blijft ie stationair niet lekker lopen.
Zal dit het probleem kunnen zijn?

Moet inderdaad wel bekennen dat die motor gegantisch veel lawaai maakt als ie stationair loopt. Klinkt een beetje als een knolpot...

Ja, choke-rijden ZUIPT en geeft "slordig" mengsel. Carburateurs (laten) nazien vooral op vuil-afzetting / rubbering (verstopte sproeiers/kanaaltjes). Dit KAN gewoon niet, erger nog: het KEN geeneens.
 
Op maandag 02 juni 2003 17:32 schreef TripleXS het volgende:
Controleer inderdeed eens op een losgetrilde hoofdsproeier,maar dat zou je tijdens het rijden ook moeten merken,loopt dat beestje niet ongeloveloos k**?
Daar heb ik me toen ook over verbaasd, maar dat valt kennelijk wel mee! Echt topprestaties zal ie niet leveren natuurlijk. Maar dat deed die motor toch al niet...
 
Rijden met de choke (half) open is vragen om een hoog brandstof verbruik.
Anders stond ie wel standaard open O-)
Laat je motor eens nakijken door een garage! Kost je mischien een paar centen, maar zoals je nu rijdt is niet leuk. En inderdaad, je caberateurs moeten synchroon lopen, je kunt zelf de filters nakijken en kijken of er drab in je vlotterkamers ligt en hoe je sproeiers zijn. Maar blijft ie zo rijden, breng 'm dan naar de garage, het bespaart je een hoop ellende en verdriet (en uiteindelijk giga kosten)....


Suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan