Motor rijdt slecht na een paar kilometer

Unconnected

MF'er
16 feb 2004
57
0
Bleiswijk
ik heb sinds eind zomervakantie een virago 700 (zo'n amerikaanse import) en hij reed heel de tijd perfect. hij had een hele tijd stil gestaan maar na een paar nieuwe bougies en caborateur schoonmaken etc reed ie als een zonnetje.
zo heb ik denk ik 800mile gereden tot het vorige week kouder werd. ik had ineens heel erg lang choke nodig maar zodra ie warm was liep hij wel. en afgelopen maandag begon hij na een paar mile ineens heel erg te schokken. een bocht uittrekken in zijn 2 liep erg lastig (tot aan 3500rpm ofzo, daarna schoot ie weer naar voren). zodra ik afremde sloeg hij ook af.
ik heb nogmaals de caborateur helemaal nagekeken en schoongemaakt. de bougietjes schoongestraald en net weer een rondje gereden. hij rijd perfect tot aan 4 of 5 mile. dan slaat hij ineens af en hikt en schokt hij heel erg. de bougies zien der nog heel mooi uit verder. maar zouden die toch kapot kunnen zijn? of zou het aan de kleppen kunnen liggen, omdat hij het alleen doet als hij warm wordt... vind het zo raar omdat het echt vanaf het een op het andere moment is.

hopelijk kan iemand me een duwtje in de goede richting geven :)
 
ik geef mijn eigen topic een klein (naja redelijk groot) schopje.
ik heb heel de tijd mijn motor eigenlijk in de schuur laten staan en af en toe nog eens geprobeerd als het wat mooier weer was maar eigenlijk bleef het knudde. totdat vorige week vrijdag ik op de motor naar school probeerde te gaan omdat het echt superlekker weer was. gevolg was dat mijn voorste cilinder op de snelweg uitviel en ik via de vluchtstrook terug moest rijden. eigenwijze ikke :+

reste ons nog maar 1 ding te doen. het moest dus wel de ontsteking zijn terwijl deze volgens de vorige eigenaar was vervangen. het cdi kastje deruit gehaald en naar carmo gebracht en deze hebben hem gecontroleerd. er bleek inderdaad mee geknoeid te zijn (zat siliconekit op wat al helemaal niet mocht) en poort 1 bleek niets meer te doen en poort 2 stond niet meer op tijd ofzo. (iets met versnelling :? ) verder was ook de print op een paar plaatsen gebroken en dat zou verklaren dat ie met de kou slechter reed (breukjes werden dan groter).

net kastje terug derin gezet en gestart. starte in 1x. bijna zonder choke! beide cilinders deden het weer en hij lijkt een stuk beter stationair te lopen ook al was ie nog koud maar wel zonder choke. heeft ie nog nooit gedaan :}

tis beetje jammer dat het nu zo'n rotweer is maar morgen ga ik het proberen. hopelijk was dit het euvel en kan ik weer rijden :]
 
nou het was het dus niet.... maar hij doet het nu wel *D

het officiele probleem met de kou etc was waarschijnlijk wel de brakke ontsteking maar het probleem op de snelweg was een los gekomen hoofdsproeier van mijn voorste cilinder. het mooiste was dat ik dus gedroomd had dat dat het was :P
wij carberateur open gemaakt en die zat inderdaad los. netjes vast gemaakt en met die nieuwe ontsteking derin gaat ie als een trein! nu nog centjes hebben om te kunnen tanken na al die dure reparaties :+
 
als ik dit zo hoor zou ik zeggen
tank eraf kranen eruit tank spoelen filters op de kranen schoon maken
je kun er wel een filter tussen zetten
maar als de kranen bijna verstop zijn krijgt hij drupsgewijs brandstof
denk nog niet te ver houd het simpel is vaak voldoende
Gerrie
 
als ik dit zo hoor zou ik zeggen
tank eraf kranen eruit tank spoelen filters op de kranen schoon maken
je kun er wel een filter tussen zetten
maar als de kranen bijna verstop zijn krijgt hij drupsgewijs brandstof
denk nog niet te ver houd het simpel is vaak voldoende
Gerrie
je provide wel snel zeg *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan