motor rijexamen miskleunen

ow en men zei juist overal dat je met je rug naar je motor moet gaan staan en dan een hand onder de tank en een hand onder het zadel zeg maar en dan tillen....
Nog meer tips?

Klopt, die ken ik ook.
2 nadelen
1. je gebruikt je rug als hefboom
2. als je teveel kracht zet...flop zo de andere kant op.

Kreeg de tip van het handvat van een toch aardig ervaren motorrijder.
Sterker nog, hij deed het bij mijn fiets voor.
Die is dan ook wel niet de zwaarste maar hij kreeg hem met zeer veel gemak en controle weer overeind!
 
ow en men zei juist overal dat je met je rug naar je motor moet gaan staan en dan een hand onder de tank en een hand onder het zadel zeg maar en dan tillen....
Nog meer tips?

Ik heb helaas ervaring met mijn motor tillen :(

Ik ben met m'n rug naar de motor toe gaan staan, met 1 hand het stuur vastgepakt en met de andere hand de motor zo'n beetje ter hoogte van de duozit vastgepakt.

[Verantwoord-tillen-modus] En dan vanuit je knieën, niet vanuit je rug :P [/Verantwoord-tillen-modus]
 
Niet echt een miskleun misschien, maar wel een "leuk" verhaal :9

Op mijn examen moest ik dadelijk de bebouwde kom in. Natuurlijk zeer oplettend rijdend omdat ik het dorp niet kende en je maar beter de voorrang van rechts kan respecteren.
Goed, ik was dus op mijn gemak aan het rijden met de corolla van de instructeur en examinator achter me.
Ik kom aangereden aan een van de vele straatjes van rechts en houdt me voldoende in om te kunnen stoppen. Ik zie een auto uit een inrit rijden in de straat en deze komt naar het kruispunt toegereden.
Die auto vertrok redelijk vlot dus ik dacht ik zal maar stoppen (wat een goed idee was want de auto was snel aan het kruispunt waar ik aankwam).

Ik stop dus en op het moment dat ik stil sta hoor ik een vreemd geluid. Ik kijk, met mijn handen nog aan het stuur, onder mijn armen door en zie aan beide kanten het schattige snoetje van de toyota ;) . "Die staat kort achter me!", dacht ik nog.

Aangekomen op het examencentrum krijg ik onmiddelijk het teken van m'n instructeur dat ik geslaagd ben en vervolgens de bevestiging van de examinator.

Daarna nog eventjes naar de wachtzaal waar de instructeur me proficiat wenst dadelijk gevolgd door een droge: "Seg, ik zat aan da kruispunt bijna op u jong."
Moest er eigenlijk wel om lachen toen, alleen wil ik me niet voorstellen moest hij me wel geraakt hebben.

Maar goed, eind goed al goed en rijden maar :p

Piojo
 
Laatst bewerkt:
Op zondag 12 oktober 2003 22:54 schreef Inbox4me het volgende:Ik heb helaas ervaring met mijn motor tillen :(

Ik helaas ook. Alleen weet ik niet meer hoe ik het gedaan heb. Ik zag mijn lieverd (die ik net 2 weken had |( ) op de grond liggen en heb die gewoon ergens vastgepakt en rechtgetrokken. Er kwam geen verstand aan te pas :? .

Gelukkig was het ego meer geschonden dan mijn lieverd. :}
 
Afrijden, het was goed koud, had een beetje geregend, maar zou niet glad zijn (middag temp van +7 graden)
rijden gaat goed, speciale verrichtingen gedaan, geen problemen, beetje slinger de slanger terug, opeens een stuk in de schaduw, ik zie twee glinsterende sporen net voor een kruispunt, ik midden op de weg plots auto volle vaart uitzijweg, dus ik met 50 in de rem...geen probleem...echter examinator achter me...op het volle ijs....glijjjjjjjjj...gelukkig 2 meter achter me stond ie stil, terwijl m'n instructeur in me oor gilde.."Optrekken" "optrekken!!!" en ik m in de 1 gooide...

Geslaagd... Heil aan MHE....
 
hehehe leuk topic

Afgelopen vrijdag rbw gehaald. Ergens is rdam noord een echt 1-richting-straat-dolhof.
Stond een verboden in te rijden voor autos/motos precies zo dat een tak van een boom ervoor kwam. Pas te zien als je er eigenlijk al voorbij bent. Rustig spiegeltjes gekeken. Richting aangeven naar rechts en even naar de wagen van de examinator gebaard dat ik ging keren (vingertje naar beneden en dan een roerende beweging maken). Examinator was straat al ingereden maar ja - wie rijd er nou een 1 richting straat in. De dude moest er na afloop wel omlachen - wel geslaag dus :D

Wel het gevoel van - KUUUUUUUT - tijdens en dan maar hopen dat die gozer je beslissing accepteerd :D
:} voor de examinator |( voor de examinator in opleiding die me op dit punt zeker had laten zakken (mijn rijinstructuur zei dat als je zo'n bord over het hoofd ziet dat helemaal nix zeg of je wel of niet kan motorrijden)


(Ging bij de eerste proef trouwens ook gewoon rechtdoor terwijl ik 3 rondjes had moeten doen)
 
Laatst bewerkt:
hehehe leuk topic

Afgelopen vrijdag rbw gehaald. Ergens is rdam noord een echt 1-richting-straat-dolhof.
Stond een verboden in te rijden voor autos/motos precies zo dat een tak van een boom ervoor kwam. Pas te zien als je er eigenlijk al voorbij bent. Rustig spiegeltjes gekeken. Richting aangeven naar rechts en even naar de wagen van de examinator gebaard dat ik ging keren (vingertje naar beneden en dan een roerende beweging maken). Examinator was straat al ingereden maar ja - wie rijd er nou een 1 richting straat in. De dude moest er na afloop wel omlachen - wel geslaag dus :D

Wel het gevoel van - KUUUUUUUT - tijdens en dan maar hopen dat die gozer je beslissing accepteerd :D
:} voor de examinator |( voor de examinator in opleiding die me op dit punt zeker had laten zakken (mijn rijinstructuur zei dat als je zo'n bord over het hoofd ziet dat helemaal nix zeg of je wel of niet kan motorrijden)


(Ging bij de eerste proef trouwens ook gewoon rechtdoor terwijl ik 3 rondjes had moeten doen)

Nog van harte gefeliciteerd trouwens! :]
En een goede strakke actie hoor!
Goed het hoofd koel gehouden.

Ik zie het tijdens lessen ook wel eens voorbij komen, borden die onleesbaar zijn door takken, alg etc.
Ik heb alleen het geluk dat ik veel in Schiedam en Vlaardingen rijd, waar ik de weg heel goed ken... :P
 
hehehe leuk topic

Afgelopen vrijdag rbw gehaald. Ergens is rdam noord een echt 1-richting-straat-dolhof.
Stond een verboden in te rijden voor autos/motos precies zo dat een tak van een boom ervoor kwam. Pas te zien als je er eigenlijk al voorbij bent. Rustig spiegeltjes gekeken. Richting aangeven naar rechts en even naar de wagen van de examinator gebaard dat ik ging keren (vingertje naar beneden en dan een roerende beweging maken). Examinator was straat al ingereden maar ja - wie rijd er nou een 1 richting straat in. De dude moest er na afloop wel omlachen - wel geslaag dus :D

Wel het gevoel van - KUUUUUUUT - tijdens en dan maar hopen dat die gozer je beslissing accepteerd :D
:} voor de examinator |( voor de examinator in opleiding die me op dit punt zeker had laten zakken (mijn rijinstructuur zei dat als je zo'n bord over het hoofd ziet dat helemaal nix zeg of je wel of niet kan motorrijden)


(Ging bij de eerste proef trouwens ook gewoon rechtdoor terwijl ik 3 rondjes had moeten doen)

oeps, dubbel
 
Ik heb mijn bijzondere verichtingen met mate gedaan maar ik mocht door....
Door het industrie terrein achter sloterdijk. Kom ik bij het rangeer terrein, super mooie overzichtelijke bocht :) dus ik neem die bocht.....
Er stond alleen een stop bord. |( foutje....
Snelweg op stad in terug gereden examinator kwijt gereden met al die stoplichten.. examinator had me weer gevonden ;) ...
Ondanks alles kreeg ik nog een complimentje dat ik in de stad zo goed reed dat hij het stopbord en de bijzondere verichtingen maar over het hoofd zag.
En ik was dus geslaagd :)
 
Mooie zomerdag voor een examen.
Bijzondere verichtingen gingen wel, maar niet echt goed.
Tijdens de rit (die ook al niet echt lekker ging) begint het te regenen.
En niet zo'n beetje.
Ik hoorde de rijinstructuer en de examinator brullen van het lachen in mijn oor.
Tja dan vraag je je ook nog eens af waarom. Doe ik iets heel stoms of zo?
Na de rit loop ik met kletnatte broek en soppende schoenen naar het bureau van de examinator.
Ja, zegt die, je krijgt het vanwege je doorzettingsvermogen.
Elk ander was allang onder een brug gestopt.

Ik blij, sta op, ziet de plek onder de stoel waarop ik zat eruit alsof ik van de zenuwen ik mijn broek geplast had.
 
Nog van harte gefeliciteerd trouwens! :]
En een goede strakke actie hoor!
Goed het hoofd koel gehouden.

Ik zie het tijdens lessen ook wel eens voorbij komen, borden die onleesbaar zijn door takken, alg etc.
Ik heb alleen het geluk dat ik veel in Schiedam en Vlaardingen rijd, waar ik de weg heel goed ken... :P

Dank je wel.. Nou hoofd koel... pfffff. was wel spannend hoor want ik namelijk niet verwacht dat ik zou slagen (omdat ik zo onzeker overkwam - terwijl het lessen gewoon goed ging)

Ja rdam oud-noord ken ik van vroeger maar ik heb plekker gezien tijdens examen waarvan ik het bestaan niet eens wist :) . Aan de ene kant wel goed want je moet je in iedere situatie kunnen redden..

Suc6 met lessen - weet je al wanneer je examen hebt ?
 
hahahahah, erg grappig allemaal. Ik ben zelf motorinstructeur, dus ik zie bijna elke dag deze grappen bij een examen.
Gefeliciteerd allemaal :}
 
Hmmm... Nog niet eens tijdens het examen een momentje gehad ofzo, maar meer er
na...

Ik rij (geslaagd en al) vanuit Enschede richting Hengelo, over de A35. Gaat
lekker, haal een auto of twee in en rij intussen zo'n 140 Km per uur... Ik denk
nog "Mot nu rechts uitvoegen, lange rechterbocht richting A1 en dan later via de
afslag bij van der valk er weer af"...

Dus gelijk na het inhalen keurig naar rechts uitgevoegd, stuur ontzettend strak die rechterbocht in om op de A1 uit te komen, en realiseer me dan pas dat ik nog
steeds dik 140 rijdt.... |( |( |( |( |(

Achteraf een "typisch gevalletje klamme bilnaad", geloof mij maar!

Ik zal wel nog steeds in hogere sferen zijn geweest omdat ik net geslaagd
was of zo...

M'n instructeur reed na de bocht weer vlak achter me, en het enige dat ik in m'n
oortje hoorde was: "(klik) He... Sukkel.... (klik)" (doodse stilte....)

Bij de rijschool aangekomen er maar niet meer over gesproken O-)
 
Tijdens examen keurig gestopt voor een stop bord. Alleen jammer dat het kruispunt waar het bord voor gold ongeveer 75 meter verder lag. Examinator tekende na het examen even voor waar ik wel had moeten stoppen :X
 
NOuww, ik heb wel tijdens de lessen lekker gereden.
mn instructeur reed altijd met een auto achter me, ik moest niet op hem letten en gewoon mn eige rit rijden. Deed ik ook altijd, heb hem zeker de helft van de lessen zoek gereden *D . (Was natuurlijk erg leuk, en t werd een soort sport :P ), was ook erg enthousiast bij de klaverblad afslagen (knooppunt ridderkerk). Kreeg als commentaar dat ik wel erg enthousiast de bocht in ging, jah vinje t gek, het was echt een superervaring!


Kreeg wel de tip dit op het examen niet te doen(te snel door klaverblad en lesauto wegrijden), omdat je anders "te snel/aggresief handeld", moest de auto zo af en toe es in de gaten houden. Maja ik keek zowieso al vaak in mn spiegeltje...Leste trouwes op een cb250
 
Ik zal ook nog een duit in het zakje doen:

Tijden rijlessen: Onderuit schuiven omdat een mevrouw op een fiets ging draaien op de weg in plaats van rechtdoor fietsen wat ik verwacht had. Zit je in die bocht moet je in de remmen voor die kl*tefietser :( Achteraf natuurlijk mijn eigen schuld |( maar gelukkig niets ernstigs

Tijdens examen: 3 rondjes (ook wel 9tje genoemd door sommige mensen hier), bij 2e rondje de bike uit mijn klauwen laten flikkeren omdat dat ding alle kanten op stuiterde (te weinig gas, teveel rem etc.).

Tijdens examen: Fietser nog ff gauw inhalen (oud opaatje) en min of meer afsnijden vlak voor de bocht :( in het kader van besluitvaardigheid en "laten zien wat de mogelijkheden zijn met een bike" (ik dacht dus: snelheid, ik kan er nog mooi voorbij). Afstand dus verkeerd ingeschat en ik KON er wel voorlangs maar het was niet echt slim :X zei de examinator.

Verder nog een paar niet noemenswaardige onhandige acties bij het lessen. Zoals de bike niet goed genoeg op de jiffy zetten :? waardoor de instructeur hem liet ompleuren bij het controleren, een zijstraatje van rechts voor de volle 100% niet gezien hebben waaruit BLIJKBAAR een auto kwam (hoe blind kun je zijn, kwam ook wel voor een groot deel door extreem laagstaande zon :( ). Mijn instructeur schelden dat het niet mooi meer was :)

Uiteindelijk heb zelfs ik het gehaald :+
 
We hebben een keer een leerling gehad die tijdens het examen flauwviel.
Aardig om te weten dat de beste man van beroep piloot was. Iemand nog met vakantie binnenkort?
 
Na het examen kreeg ik van de examinator te horen: "Ooit wel eens gehoord van defensief rijden meneer, zag je dat dametje niet aanstalten maken om over te steken?" Ik heb geen dametje gezien meneer :P "Allez vooruit je bent alsnog geslaagd omdat je maneuvers perfekt waren en je goed gereden hebt op de baan, buiten dat je één keer had dienen te stoppen voor dat dametje" :} .Ik vol zenuwen met mn papiertje naar huis, moest ik met mn koekblik terug naar de rijschool omdat ik in aller blijdschap de geleende motorvest nog aanhad in mn koekblik :z
 
2x yes - dan was jij erbij dus?


Nee, ik woon ook in Gent en heb bij AH gelest. En dat rond punt is een typische "test" voor de stadsrit.
Zou trouwens geen 2e keer bij AH gaan moest ik het overnieuw moeten doen (de lessen dan), k had les van die oude dude, damn wat een eikel :X :X
Als mn vriendin haar lessen gaat doen zoek ik wel een andere rijschool voor der, want die komt ;( terug naar huis en wil nooit meer rijden na 1 les met hem gok ik. (ik zat bv de 1e keer wat te sukkelen met de 8jes, zette telkens na 1.5 8'je mn voet aan de grond want ik ging wat te traag, naja had nog maar 2 uur in mn leven op een motor/brommer gezeten, endat was tijdens de les. en die dude maar lullen tegen me van "je kan het niet! en het is je eigen schuld! zo ga je niet slagen hoor!". Nou dat wist ik ook wel, waarom zat ik anders lessen te nemen :( . Ookal het feit van met 3 les te krijgen vind ik nogal stinken eerlijk gezegd.)
 
Nee, ik woon ook in Gent en heb bij AH gelest. En dat rond punt is een typische "test" voor de stadsrit.
Zou trouwens geen 2e keer bij AH gaan moest ik het overnieuw moeten doen (de lessen dan), k had les van die oude dude, damn wat een eikel :X :X
Als mn vriendin haar lessen gaat doen zoek ik wel een andere rijschool voor der, want die komt ;( terug naar huis en wil nooit meer rijden na 1 les met hem gok ik. (ik zat bv de 1e keer wat te sukkelen met de 8jes, zette telkens na 1.5 8'je mn voet aan de grond want ik ging wat te traag, naja had nog maar 2 uur in mn leven op een motor/brommer gezeten, endat was tijdens de les. en die dude maar lullen tegen me van "je kan het niet! en het is je eigen schuld! zo ga je niet slagen hoor!". Nou dat wist ik ook wel, waarom zat ik anders lessen te nemen :( . Ookal het feit van met 3 les te krijgen vind ik nogal stinken eerlijk gezegd.)

Ik begrijp perfect wat je bedoelt. Ik heb ook les gehad van "den ouwe". Ik denk dat een pak mensen behoorlijk door het lint zouden gaan bij zo'n dressuur ('t was goed te vergelijken met mijn eerste maanden legerdienst :) ). Ik moet wel zeggen dat dit op mij nog een goed effect had, maar ik ken een hoop mensen die de er de brui zouden aan geven!
 
Bij het traag rijden op m'n examen, ben ik bij mezelf aan het tellen en al ruim de 12 seconden gepasseerd, maar nog altijd geen signaal te horen. Ik blijf doorrijden, maar 't wordt wel al wat moeilijker om de boel onder controle te houden. Ineens zie ik de examinator beginnen zwaaien en hectisch doen. Ik puur van het schrikken voet aan de grond en motor valt stil. Bleek het meetspul niet meer goed te werken en kwam er gewoon geen signaal. |( Maar ik mocht gewoon verder doen met de rest van de manoeuvers, en daarna de weg op. Van de eerste keer geslaagd. :]
 
Ik begrijp perfect wat je bedoelt. Ik heb ook les gehad van "den ouwe". Ik denk dat een pak mensen behoorlijk door het lint zouden gaan bij zo'n dressuur ('t was goed te vergelijken met mijn eerste maanden legerdienst :) ). Ik moet wel zeggen dat dit op mij nog een goed effect had, maar ik ken een hoop mensen die de er de brui zouden aan geven!

Hehe, ook les gehad van diene ouden dude van AH. Die is echt wel mega-grof als ge het niet van den eerste keer kunt. Mijn vriendin vrouw :) gaat daar ook geen les volgen ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan