Motor rond de 80/90 pk

dickdale

Die hard MF'er
16 okt 2006
300
0
zwolle
Ik ben op zoek naar een naked bike voor mijn vriendin. Ze is 1.62m dus een zware/hoge motor moet het niet zijn. De motor moet een gewicht hebben van onder de 180/190kg max.

Ze heeft een Gs500 maar ze kan mij niet bijhouden en daar baalt ze van.

Nu lijkt me een Honda Hornet een leuke fiets maar ik vroeg me af welke opties er nog meer zijn.
 
Yamaha FZ6, maar die zou wel eens wat aan de hoge kant kunnen zijn.
Kawasaki ER-6N
Suzuki GSR600
Ducati Monster?
 
Laatst bewerkt:
Je zou kunnen denken aan:
Suzuki Bandit 600 (78 pk dacht ik)
Suzuki GSR 600 (98pk, pittig ding)
Suzuki GSX 750 (86 pk, maar gewicht zou ook wat hoger kunnen zijn)
Kawasaki ZR 7 (grote broer ER 5)
Honda CB seven fifty (77 pk, gewicht zou wel eens wat hoger kunnen zijn)
Honda CBF 600 (77 pk en een beetje saai, maar wel erg goedmoedig)
Ducati Monster 750/900 (mooi, duurder en veel vooroordelen :P)
Yamaha Fazer (maar dat wist je zelf nog niet ;) )

Ik ken verder het budget niet maar hierboven staan fietsen van vrij goedkoop tot nieuw
Succes!
 
Laatst bewerkt:
Het gewicht onder de 200kg houden is vrij lastig voor vergelijkbare motors als de Hornet. Zullen die extra 20 kilo een groot verschil maken?
 
Ik raad kleine mensen altijd aan om eens naar 400cc versie te kijken van popaire modellen zoals de CBR of de VFR.

Kleiner, lichter en wel heels sportief. Bedenk daarbij dat als jezelf lichter bent je ook minder PKs nodig hebt om een zwaarder persoon op een zwaardere motor bij te houden.
 
sv 650 s/n

Kan je makkelijk verlagen.

En is rond de 180 kilo

er wendbaar en pittig v-twin motor 72 pk standaart.

Maar trekt je er zo uit bij het stoplicht.
 
Yamaha XJ700X (Maxim X), 90 pk Genesisblok (lekker pittig)
Quasi Chopper, maar wel bloedsnel en wendbaar..











ik heb er nog 1 te koop staan voor €1250 (moet wel nog ingevoerd worden)
 
Is het niet zo dat 3 kg gelijk staat met ca. 1 pk? Dus iemand van 60-65 wint zowat 10 pk op iemand die tegen de 100 weegt.
 
Ze is 1.62m dus een zware/hoge motor moet het niet zijn. De motor moet een gewicht hebben van onder de 180/190kg max.
Waarom mag die motor niet zwaarder zijn :? Ze hoeft er niet mee te gaan gewichtheffen ;) Ik ken zat kleine mannen/vrouwen die zonder problemen op een zware motor rijden :)
 
Is het niet zo dat 3 kg gelijk staat met ca. 1 pk? Dus iemand van 60-65 wint zowat 10 pk op iemand die tegen de 100 weegt.


:?
Dat is wel een interessante redenering....
Wat mij betreft is het heel simpel. Je kijkt naar het totaal gewicht inclusief rijder. En dan naar hoeveel pk/kg je over houdt.
Maar dan houd je ook nog geen rekening met de koppel van de motor.
 
Laatst bewerkt:
Een allroad 200kg is zwaarder dan een supersport 250kg ;)
denk daar maar even over na :+

en over t koppelverhaal, net als de pk's, @ hoeveel toeren heb je je max?
6k of 10k ?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar een naked bike voor mijn vriendin. Ze is 1.62m dus een zware/hoge motor moet het niet zijn. De motor moet een gewicht hebben van onder de 180/190kg max.

Ze heeft een Gs500 maar ze kan mij niet bijhouden en daar baalt ze van.

Nu lijkt me een Honda Hornet een leuke fiets maar ik vroeg me af welke opties er nog meer zijn.

Kan ze je motortechnisch niet bijhouden of rijtechnisch? Zijn in mijn ogen namelijk wel 2 verschillende dingen.

Maar als je het dan toch puur op de motor wilt gooien. Zou ik denken aan een Bandit 600 cc ofzo ? Of een lichtere 400 cc racer, die staan meestal wat lager bij de grond en sturen superlicht, en als je ze opwind kan je nog aardig wat motoren tot een bepaalde snelheid bijhouden. Nadeel daarvan is, je moet wel "aardig" kunnen rijden, want je zal zo een 400 ook aardig op moeten winden voordat je ook het volledige potentieel eruit kan halen. (voor zover dat al mogelijk is op de openbare weg)

Succes.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar een naked bike voor mijn vriendin. Ze is 1.62m dus een zware/hoge motor moet het niet zijn. De motor moet een gewicht hebben van onder de 180/190kg max.

Ze heeft een Gs500 maar ze kan mij niet bijhouden en daar baalt ze van.

Nu lijkt me een Honda Hornet een leuke fiets maar ik vroeg me af welke opties er nog meer zijn.
Hey dickdale, 80 tot 90 pk voor je vriendin?

Hoe zit het nou met die vette Honda X11 "naked bike" die je (voor jezelf) op het oog had?

Zie je posting in de rubriek: Toermotoren d.d. 22 feb 23:24 uur... :W
 
Laatst bewerkt:
Waarom mag die motor niet zwaarder zijn :? Ze hoeft er niet mee te gaan gewichtheffen ;) Ik ken zat kleine mannen/vrouwen die zonder problemen op een zware motor rijden :)

Ze wil zelf niet zwaarder. Die van mij (220kg) vindt ze veelste lomp...
 
Hey dickdale, 80 tot 90 pk voor je vriendin?

Hoe zit het nou met die vette Honda X11 "naked bike" die je (voor jezelf) op het oog had?

Zie je posting in de rubriek: Toermotoren d.d. 22 feb 23:24 uur... :W

wordt hem even niet vanwege chronisch geldgebrek... maar wel een hele mooie fiets...
 
Kan ze je motortechnisch niet bijhouden of rijtechnisch? Zijn in mijn ogen namelijk wel 2 verschillende dingen.

Maar als je het dan toch puur op de motor wilt gooien. Zou ik denken aan een Bandit 600 cc ofzo ? Of een lichtere 400 cc racer, die staan meestal wat lager bij de grond en sturen superlicht, en als je ze opwind kan je nog aardig wat motoren tot een bepaalde snelheid bijhouden. Nadeel daarvan is, je moet wel "aardig" kunnen rijden, want je zal zo een 400 ook aardig op moeten winden voordat je ook het volledige potentieel eruit kan halen. (voor zover dat al mogelijk is op de openbare weg)

Succes.

motortechnisch... ze rijdt nu gs500
 
moet jij maar wat rustiger rijden
en moet zij maar wat harder door de bochten

sorry hoor, maar heb zelf een gs500f op 25kw
en ik rij regelmatig mee met allerlei supersport's (regelmatig met een R1 en een fireblade)

ze geraken me wel makkelijk kwijt, maar als je wat moeite doet kunnen ze ook niet echt weglopen op de openbare weg

dus jij moet rekening houden met je vriendin en af en toe als ze achtergeraakt iets inhoude ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan