motor schade vrije jaren naar auto?

je betaald zeker een vermogen daaraan
trouwens een kleine vraag een 2.0 gti hoevaak is dat tanken per maand als je redelijk kms maakt
Ik heb gelukkig 75% no-claimkorting, dus het valt mee, maar de brutopremie is ongeveer 7.500 euro 😬.

Tanken voor een GTI geen idee, maar ik reed met mijn M4 ongeveer 200 km per dag (snelweg), en ik moest elke 500 km tanken.
 
30x! dat is 100 euro per dag!
Tja, met een golf gti 2.0 in de stad zal het erin hakken; start/ stop snel optrekken, en die dingen zijn niet echt gemaakt om zuinig te zijn.
En ja stedelijk met stedelijk verkeer gaat het snel gewoonlijk.... Woon gelukkig zelf niet in een stad en als ik er moet zijn doe ik de trein/ fiets..

Ik heb het een keer gedaan de stad in. Ik heb een nieuwe Touareg V6 TDI 2021 (Duitse import), en heb een 90 Liter tank, en doe gewoonlijk tussen de 5,5 en 6.0 per 100KM. Ik heb geen zware voet, 85% cruise control. Rij ik Utrecht in of Amsterdam (alleen als het moet!) schiet het op naar 7 tot 8 per 100KM. Loopt snel op, al heb ik niet zo een last van de dieselprijs, ik betaal rond de euro een liter aan de duitse grens. Met die 90 liter tank betaalt 't verschil het wel. En ik tank 1 keer in de maand gemiddeld...
 
Maar om de originele vraag te beantwoorden het hangt waarschijnlijk van de verzekeraar af. Ik kon mijn schadevrije jaren met de auto makkelijk gebruiken bij de verzekering van de Tmax, en kreeg daar de volle korting voor.... Maar weet niet zeker of omgekeerd ook kan, maar ik zou het bijna wel verwachten... Let er wel op dat de combinatie van Golf GTi i.c.m. een bepaalde leeftijdsgroep niet gewoonlijk niet erg goed uitpakt voor bepaalde leeftijdsgroepen, statistisch gezien. Wel een dingetje om in de smiezen te houden...
 
het is al eens eerder gemeld, denk ik: schadevrije jaren bouw je op per kenteken. no-claimkorting is polisgebonden. zo kan het dus zijn dat je met 2 kentekens op 1 polis verschillende schadevrije jaren hebt, maar dezelfde premiekorting. de premiekorting wordt gebaseerd op het hoogste aantal schadevrije jaren en geldt voor alle kentekens op die polis.
 
Gti uit 2015 met DSG reed ik gemiddeld 1 op 12/13 mee als ik alles op zijn zuinigst aan deed.
Dus nooit sprintjes trekken, conservatief optrekken/ inhalen en 110 max 115 op de snelweg.
Dit was wel met 90% snelweg en alle stoplichten op groen buiten de spits om. (lang leve ploegendienst)
Binnen bebouwde kom of stad heb ik het liever niet over :+

Als je, je druk maakt om het verbruik met zulke auto's; dan moet je hem niet kopen
 
Gti uit 2015 met DSG reed ik gemiddeld 1 op 12/13 mee als ik alles op zijn zuinigst aan deed.
Dus nooit sprintjes trekken, conservatief optrekken/ inhalen en 110 max 115 op de snelweg.
Dit was wel met 90% snelweg en alle stoplichten op groen buiten de spits om. (lang leve ploegendienst)
Binnen bebouwde kom of stad heb ik het liever niet over :+

Als je, je druk maakt om het verbruik met zulke auto's; dan moet je hem niet kopen
amg gt van een kennis van mij rijd 1 op 10 dat is een auto met 585 pk hoe kan het zo weinig verschillen
 
Offtopic.. maar vorige week 1:22.8.. en de motor op de aanhanger er achter. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan