Motor schiet uit versnelling

Ralfie

MF veteraan
10 jan 2002
13.791
470
Mijn russische dame schiet uit de eerste en tweede versnelling. Schakelen op zich gaat geod, maar zodra de koppeling opkomt schiet ie eruit. Het is een losse versnellingsbak achter het blok, BMW/Guzzi-style. Eerste en tweede versnelling zitten op dezelfde schakelvork/schakelmof; derde en vierde versnelling zitten op een tweede maf/vork en die functioneren prima.

Iemand een paar (on)logische oorzaken waar ik nog niet aan gedacht heb?

-tandwielen zijn OK
-sleuven in schakelwals zijn OK
-schakelmoffen lijken OK

Plaatje voor de liefhebbers:
full
 
vergrendeling van de schakelwals nog wel goed ?
kijk jou moet ik hebben.

dat kon idd wel eens het probleem zijn, maar dan zou ie in 3 en 4 toch ook skippen, tenzij de wals zelf gesleten is. Vergrendeling werkt met een kogeltje met een veertje erachter dat in het huis zit; kogeltje valt in een sparing in de wals.

Hoe zit dit bij Guzzi? Zelfde idee zeker?
 
jep, ff loeren of de kogel en veer nog wel harry zijn en of de wals niet uitgesleten is..........

hoe de fuk is harry :?

hoe zitten kogel en veer bij jou in het huis vast? perspassing? schroefdraad? kan ik niet zien op mijn tekeningen. Geen idee hoe dit los te peuteren is. Joe?
 
hoe de fuk is harry :?

hoe zitten kogel en veer bij jou in het huis vast? perspassing? schroefdraad? kan ik niet zien op mijn tekeningen. Geen idee hoe dit los te peuteren is. Joe?
bij een guzzi zit er een dikke bout aan de zijkant van de bak waar het hele spul achter zit, kun je onder het rijden bijna wel doen...........
 
Terug
Bovenaan Onderaan