Motor schoonmaken.

judy25476

MF'er
12 aug 2004
32
0
Uden
Ik heb een Kawasaki ZR-7. Jammer genoeg heeft ie heel de winter binnen gestaan, maar nou begint het mooie weer weer :9 en nou wil ik de motor een goeie poetsbeurt geven.
Ik heb al gelezen dat ik beter als eerste gewoon een emmer sop kan pakken en het zo de motor schoonmaken. Maar het komt eigenlijk op de afwerking. Waarmee kan ik het beste de blinkende delen poetsen, zoals bovenkant voorvork spiegels (deze heeft wat roestplekjes) stuur...
En hoe kan je het beste de lak schoonmaken..

Ik hoor het graag van jullie, alvast bedankt..
 
Belgom chroom en Belgom Alu :Y en de rest (lakwerk enzo) met Turtlewax o.i.d.
 
flamethrower_upward.jpg
 
Lakwerk en kunststof delen poetsen met Applied multi-wax. Gebruiken ze bij auto en motorzaken om hun auto's/motoren hun showroom-shine te geven.
Ik gebruik het ook sinds kort. Als je eenmaal je motor ermee gepoetst hebt, herken je hem niet meer, zo mooi *O*
 
Mijn voorkeuren,

Dasty voor het algemene schoonmaken (bij de WIBRA)
Belgom alu voor het aluminium.
Een chrome polish om het chroom te laten blinken.
Ultra-glozz polish om de lak weer een pasgespoten uiterlijk te geven.
(en te beschermen tegen snel vies worden)
ACF-50 om de roestplekjes op te lossen en blank metaal te beschermen tegen roest.
 
Mijn voorkeuren,

Dasty voor het algemene schoonmaken (bij de WIBRA)
Belgom alu voor het aluminium.
Een chrome polish om het chroom te laten blinken.
Ultra-glozz polish om de lak weer een pasgespoten uiterlijk te geven.
(en te beschermen tegen snel vies worden)
ACF-50 om de roestplekjes op te lossen en blank metaal te beschermen tegen roest.
Dus er is nog hoop???


full
 
Ik heb een Kawasaki ZR-7. Jammer genoeg heeft ie heel de winter binnen gestaan, maar nou begint het mooie weer weer :9 en nou wil ik de motor een goeie poetsbeurt geven.
Ik heb al gelezen dat ik beter als eerste gewoon een emmer sop kan pakken en het zo de motor schoonmaken. Maar het komt eigenlijk op de afwerking. Waarmee kan ik het beste de blinkende delen poetsen, zoals bovenkant voorvork spiegels (deze heeft wat roestplekjes) stuur...
En hoe kan je het beste de lak schoonmaken..

Ik hoor het graag van jullie, alvast bedankt..


een zomerrijder |(
 
ik heb mijn motor ook pas geleden een goede poets beurd gegeven.
mijn velgen heb en stukjes frame heb ik met wd40 gedaan. beetje op de velg spuiten en met een droge doek eraf halen. PERFECT!! het blinkt daarna en er blijft een vuil werend laagje zitten. de rest eerst goed soppen, sommige plekken met handdoek droog maken, en dan poets/was erover heen halen, met een droge doek opwrijven. en ze is weer als nieuw. (1 jaar oude motor dus zo moeilijk is dat niet).
 
velgen, motorblok en alles wat te vet is om aan te pakken even met beetje diesel of peterolium inspuiten (gewoon in planten spuit of oude glassexspuit flikkeren. en dan spoel je na even inwerken alle "shit" er zo af!
 
Ik las vd week hier dat je met een liter diesel ook een eind komt, vooral op de vette delen te gebruiken!

w8 ff ik zoek hem ff voor je op!

Rijdt lekker he de Kawa ZR7!!!

Dit is um:

Motor wassen
 
Laatst bewerkt:
Zwaaitopic? :W

Wastopic? |(

Hoe sneller des te hogedrukreiniger. :] :]
Morgen gaat het gieten, zeggen ze (www.knmi.nl )en als je brommert tevoren is ingespoten met shampoo en je gaat lekker rondrijden is'tie zelfreinigend.
Beetje opwrijven en schoon is je kunstgebbezit.
 
Jongens wat reageren jullie l!#$%îg op zo een serieuze vraag :Y Troewens hoe reinigen jullie je sn








13456kkel na een rit :?
 
Ik had toch wel verwacht dat ik was serieuzere antwoorden zou krijgen...Maar goed ik heb nou bij Halfords autoshampoo met een spons gekocht en een busje WD-040.

Wat kan ik nou met WD-40 schoonmaken?
Wat zijn de aluminiumdelen van een motor en wat is chroom. Ik heb bv spiegels met kleine roestplekjes erop, kan ik die met WD-40 schoon krijgen. En de velgen?

Ik hoor het wel..
 
Terug
Bovenaan Onderaan