Motor schoonmaken?

Wassen? Het regent bijna altijd. Wordt hij toch ook schoon? Maar goed als je tijd overheb. Eerst met water afspoelen, dan water met autoshampo, vervolgens met water afspoelen, afdrogen. Met harde autowas lak behandelen, chroom met chroompoets en aluminium met belgom, velgen licht invetten met wd40. Na een paar uurtjes poetsen staat hij geweldig te glimmen. En na een week begint het weer helemaal weer opnieuw. Dus altijd wat te doen, maar dat is ook genieten!
 
Da's een prima tip: NOOIT je motor wassen met afwasmiddel. Daar zit erg veel zout in. Dat zorgt niet alleen voor corrosie, maar de niet opgeloste deeltjes krassen ook nog eens lekker....
Gebruik dus autoshampoo. Heb je niets anders, dan is haarshampoo ook prima en áltijd beter dan Dreft oid.
 
Amai mijn voeten zeg, 't is hier nog steeds dezelfde peutertuin. 85% van zij die hier de stoere biker uithangen gaan steevast bij de eerste regendruppel hun brommers poetsen dat hun b*llen ervan gaan scheef hangen.
 
Oja, doe er vooral je zadel nooit mee!!! Ik spreek uit ervaring :$

Gezellig glijden! *O*


btw, bij de Action hebben ze ook nog een spuitbus met autowas. Werkt ook prima. Glijdt net zo lekker als Pledge maar bevat eveneens conserveringsmiddelen. En dat vindt je lak weer fijntjes
 
je ketting kan je het beste met benzine ontvetten, daarna glimt ie mooi, en hoef je deze nooit meer opnieuw in te vetten!!

kappen raad ik je aan met thinner te doen, voor het 'mat-effect'


Maar ze raden toch aan om je ketting juist in te spuiten met kettingspray?
 
4669812732_5407c2534c_z.jpg
 
Heb mijn fiets al 2 jaar niet schoongemaakt, vind ze niet erg want er zit een laag tectyl en een hoop vet onder het vuil.

Maar het is dus al weekend?
 
Inspuiten met S100 en wachten tot het gaat regenen, rijden :]
Hoe harder :] , des te schoner. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Amai mijn voeten zeg, 85% van zij die hier de stoere biker uithangen gaan steevast bij de eerste regendruppel hun brommers poetsen dat hun b*llen ervan gaan scheef hangen.

Daarom rijden wij ook op knappe fietsen en die belluggu op ouwe tering zooi
sorry, moest het ff kwijt met je amai
 
Terug
Bovenaan Onderaan