Motor schorsen

Charles123

Rookie
17 nov 2011
1
0
Hallo mensen en andersoortig pluimage!

Ik ga binnenkort voor een half jaar op reis en wil daarom mijn motor schorsen. Ik heb deze motor nu pas een half jaar in bezit en verzekerd. Heeft iemand enig idee, of ik mijn verzekering kan opzeggen?

groet,

Charles
 
Je verzekeringsmaatschappij moet hier alles vanaf weten. Wellicht hebben ze ook een website waar het duidelijk op staat.
 
Ook welkom op motor-forum :W

Als het een motor van 25 jaar of ouder is waar je geen houderschapsbelasting over betaald is in de verzekering houden waarschijnlijk goedkoper dan schorsen. En je bouwt lekker no-claim op.

Als het een jonge motor is wil je misschien wel diefstaldekking oid. Gewoon je verzekeraar bellen en vragen. Als je de verzekering niet kunt of wilt stopzetten is schorsen voor een half jaar misschien net zo duur als niet schorsen. Maar ik heb zo de bedragen voor houderschapsbelasting en kosten schorsen niet in m'n hoofd.
 
Je kunt denk ik inderdaad het beste even met het bedrag voor schorsen in je achterhoofd bij de verzekering langsgaan/ bellen. Ik zou in iedergeval niet mijn motor onverzekerd laten tegen diefstal (en weerschade enzo als 'ie buiten staat). Dat kost waarschijnlijk toch maar zo'n 20-30 euro per maand.
 
Als je voertuig geschorst is hoeft deze naar mijn weten niet verplicht verzekerd te zijn. Uiteraard is het wel verstandig om de motor te verzekeren tegen brand, stormschade, schade en diefstal.

Overigens mag je voertuig/motor niet langs de openbare weg geparkeerd staan. Het beste is een plek te zoeken waar er voldoende parkeerplekken zijn.

Check ook even de APV van je woonplaats met betrekking tot lange tijd parkeren van je motor. Vermoedelijk zal het geen probleem zijn, maar met een auto en dergelijke kan dat wel degelijk van belang zijn.

RDW
 
@ Checkmate, het klopt wat je zegt.

Heb zelf mijn motor ook een halfjaar geschorst, afgelopen voorjaar. Heb hem in die tijd ook niet verzekerd, anders heeft schorsen niet echt nut.

Over dat op die parkeerplekken ben ik niet zo zeker over. Er wordt duidelijk gezegd dat het alle openbare ruimte betreft. Daar vallen dus ook voetpaden onder. Dus de stoep mag dan toch ook niet of wordt daar een apart voetpad mee bedoeld? Laat staan parkeerplekken?
 
Sorry, was niet volledig. Mag ook een ander adres dan van jezelf zijn, ze kunnen ook nog om een adres vragen ter controle, heb ik wel eens in moeten vullen.
 
Zou TS dit forum nog weten te vinden? Is sinds 20 minuten na het posten van z'n t.n.t. enige post niet meer op MF ingelogd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan