Motor schudt met kop bij gas terugnemen/loslaten

broemies

MF'er
11 mrt 2017
46
15
Heeft iemand meer ideeën dan ik waar het kopschudden op hoge snelheid aan zou kunnen liggen ? Bandenspanning is ok, voorband wel iets meer spanning dan standaard,2.45 i.pv. 2.30 bar. Balhoofdlagers ook ok. Ik heb onlangs wel een vrij grote stuurkuip ,custom made, gemonteerd. Overigens verdwijnt het kopschudden in de bocht als ik iets gas bijgeef. Alvast bedankt voor jullie input.
 
Er zat eerst een kleine flyscreen op zonder kopschudden, nadien heeft de motor een paar maanden stilgestaan en slechts 2 keer een zelfde stukje snelweg gepakt met nieuwe grote stuurkuip. Deze is wel behoorlijk gestroomlijnd, dus geen 'winkelruit' voor je neus. De kuip eraf halen en weer rijden, tja, dat ik daar zelf even niet op kwam. Maar dat meteen een fractie gas bijgeven in diezelfde bocht hangende (170 en nog wat, ja , ik woon dicht bij de Duitse grens ) het schudden verdwijnt kan ik dan nog niet plaatsen. Hm, misschien voorvork vering/demping ?
 
Er zat eerst een kleine flyscreen op zonder kopschudden, nadien heeft de motor een paar maanden stilgestaan en slechts 2 keer een zelfde stukje snelweg gepakt met nieuwe grote stuurkuip. Deze is wel behoorlijk gestroomlijnd, dus geen 'winkelruit' voor je neus. De kuip eraf halen en weer rijden, tja, dat ik daar zelf even niet op kwam. Maar dat meteen een fractie gas bijgeven in diezelfde bocht hangende (170 en nog wat, ja , ik woon dicht bij de Duitse grens ) het schudden verdwijnt kan ik dan nog niet plaatsen. Hm, misschien voorvork vering/demping ?
Als t kan, proberen. Dan weet je meer, ongeacht de uitkomst.
 
Ok , hier komt ie :
 

Bijlagen

  • IMG_1291.JPG
    IMG_1291.JPG
    378,5 KB · Weergaven: 4
Kan ook aan de achtervering liggen. Vaak is het een combinatie van factoren. Banden, stuurkuip, vering, balhoofdlager enz. Elk voor zich geen probleem, als samen wel.

Neem het in elk geval serieus, als je in een bocht onderuit gaat is niet grappig kan ik je uit eerste hand vertellen.
 
Kan ook aan de achtervering liggen. Vaak is het een combinatie van factoren. Banden, stuurkuip, vering, balhoofdlager enz. Elk voor zich geen probleem, als samen wel.

Neem het in elk geval serieus, als je in een bocht onderuit gaat is niet grappig kan ik je uit eerste hand vertellen.
Op een recht stuk onderuitgaan is ook niet veel aan,en die achterlijke ruit is ook niet veel aan
ik begrijp dat die motor nee gaat schudden met zo,n ruit
 
Dus bij meer druk op de voorkant (gas los/minderen) krijg je de whobble, gas erop en druk van de voorkant verdwijnt ie. De stuurkuip kan voor net dat beetje meer druk zorgen waardoor je er nu meer last van hebt/ het op andere snelheden merkt dan zonder.

Aan de stuurkuip te zien is het overigens net een vlieger…die kan downforce veroorzaken waar ze in de formule 1 jaloers op zijn :+
 
Maar, zie je zelf het verband niet tussen de aerodynamische aanpassing die je hebt gedaan en het geschud?

Zeker aangezien je aangeeft dat het bij 170 is……..
 
In een ander topic geef je aan dat het juist deels bewust was ? :?

Als het weer eerdaags niet zo nat meer is zal ik die kuip eraf halen en rijden. Het zou best kunnen dat die kuip de voorvork zwaarder belast, bij gas minderen in een snelle 150+ bocht zou de voorvork idd best wel eens zwaarder belast kunnen worden door het neerwaarts drukkende effect van de kuip. Heb ik er eigenlijk ook voor gemaakt om het liften van het voorwiel te voorkomen bij acceleratie.
 
Lijkt me eerder dat het gewicht van de supercharger, intercooler, extra oliekoeler, en wat al dan niet meer, de gewichtsverdeling niet al te positief hebben veranderd. Om wat voor motor gaat het, en is er überhaupt iets gedaan om de vering aan te passen aan het nieuwe gewicht van de motor, en passend bij de berijder en rijstijl?
 
Terug
Bovenaan Onderaan