Motor slaat af bij gas geven (BMW f 650)

ducducdeduc

MF'er
1 dec 2009
240
2
Mijn BMW f 650 slaat af bij gasgeven, maar met choke niet en het toerental verhoogd dan zelfs. Zie volgende filmpje voor het probleem:


Het probleem heb ik in eerste instantie verholpen d.m.v. de vlotterkamers leeg te laten lopen en daarna weer gevuld met schone benzine. Ook heb ik in de brandstoftoevoer slang gespoten met de compressor. De motor deed het weer een aantal km, maar helaas stond ik vandaag weer stil.

De motor rijdt wel als je de choke een klein beetje openzet en heel weinig gas geeft. Zodra je meer gas geeft slaat de motor uit.

je zou dus denken dat de carbs vervuild zijn. Zijn deze schoon te maken met een middeltje en zo ja welk middeltje ?

Ik zit zelf ook aan de ontsteking te denken aangezien hij afentoe ook wel eens een explosie overslaat, De bougies vonken wel, maar ben er niet over uit of ze nou daadwerkelijk goed vonken.

Wat denken jullie ?

Tips zijn welkom
 
Heeft de bmw lang stil gestaan?

Gezien het feit dat na aftappen van de carbs het eerst weer even goed was denk ik toch dat er veel vuil in de carbs zit of erg veel rommel, vuil of water in de tank.
Denk toch dat het carbs en/of tank (laten) schoon maken wordt.

En middeltjes zijn geen wondermiddeltjes. En helpen bijna nooit adequaat.
 
Heeft de bmw lang stil gestaan?

Gezien het feit dat na aftappen van de carbs het eerst weer even goed was denk ik toch dat er veel vuil in de carbs zit of erg veel rommel, vuil of water in de tank.
Denk toch dat het carbs en/of tank (laten) schoon maken wordt.

En middeltjes zijn geen wondermiddeltjes. En helpen bijna nooit adequaat.

Ik reed op de snelweg toen de motor ermee stopte, daarna heb ik hem 1 maand niet gebruikt. Accu opgeladen en toen het probleem verholpen, althans dat dacht ik dus.

Als ik de tankdop loshaal zit er wel veel water rondom. Moet dat niet weglopen en wat doet water voorn kwaad in de motor of carbs ?

De benzine kraan loopt overigens goed door.
 
Moet dat niet weglopen en wat doet water voorn kwaad in de motor of carbs ?

Zou mooi zijn als een motor op water kon lopen.

Als de vlotterbakjes vol lopen met water kan dit niet weg. Zorgt er uiteindelijk voor dat de motor geen brandbaarbenzine/luchtmengsel meer binnen krijgt en stopt er dan ook mee.

Ja het water rond de dop zou weg moeten kunnen lopen.Er zit waarschijnlijk ergens in de rand rond de dop een klein afwatergaatje wat nu waarschijnlijk dicht/verstopt zit waardoor het water niet weg kan lopen.
 
stationair en choke sproeiers zitten vrij hoog in de vlotterbak. De hoofdspoeier zit laag. Water is zwaarder dan benzine.

Scherp :Y

Een F650 heeft een kunststof tank (zeg ik dat goed? ja dat zeg ik goed), afgezien van het leidingwerk (ethanol) kan daar weinig mee mis gaan. Water in de tank lijkt me inderdaad een goeie om eerst uit te sluiten. Daarna evt carburateurs goed schoonmaken, versleten delen vervangen en opnieuw afstellen.
 
Laatst bewerkt:
stationair en choke sproeiers zitten vrij hoog in de vlotterbak. De hoofdspoeier zit laag. Water is zwaarder dan benzine.

Dan ga ik de tank schoonmaken en watervrij maken. Ook even het waterafvoer gaatje vrij maken. Benzine uit de vlotterbak en effe goed doorblazen met de compressor. Hopen dat dat helpt, anders moeten de carbs los en schoongemaakt worden.
 
Ik heb lang geleden ook een f650 gehad. En in die tijd heb ik meerdere f650 gezien die poreuze inlaatrubbers had (tussen cilinderkop en carbs). Hierdoor zuigt de motor extra lucht aan en verstoord het mengsel. Omdat de motor bij u wel beter loopt met de choke erop (waarbij extra brandstof in de motor komt) zou u daar eens naar kunnen kijken.
 
Dan ga ik de tank schoonmaken en watervrij maken. Ook even het waterafvoer gaatje vrij maken. Benzine uit de vlotterbak en effe goed doorblazen met de compressor. Hopen dat dat helpt, anders moeten de carbs los en schoongemaakt worden.
Ik zou de volgorde anders doen.
Eerst de vlotterbakken aftappen in een glazen potje om te controleren of er water in de vlotterbakken zat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan