Tinymotormouse
Rookie
- 29 sep 2019
- 12
- 0
Hoi hoi! Had toch liever een leuk introductie berichtje geplaatst maar zoek naar een beetje advies. Vandaag een jaar geleden de benelli tnt125 naked gekocht. Alle onderhoudsbeurten netjes gehad, tussen de 6000 en 9000 beurt begint het gezeik. Op 6000 was het waarschijnlijk moeten je bougies en je luchtfilter de volgende beurt gedaan worden. Rond 8000 bleef mijn rem ineens hangen, het begon met iets zwaarder aan voelen en niet helemaal terug gaan waardoor het licht bleef branden. Niet verder gereden en garage gebeld. Op weg naar garage blokkeerde de rem helemaal, gelukkig hield de auto achter mij genoeg afstand. Dit bleek vuil in het scharnier te zijn ( zand en as in de regenbui van de dag ervoor ) sinds dien remt ie weer perfect maar is hij muisstil als ik stationair stil sta. Ik was er niet bij maar denk dat ze niet alleen aanpassingen hebben gedaan aan de rem. Hij was wel wat luid eerder met stationair maar nooit wat aan gedaan in vorig omderhoud. ( Nu naar een andere dichtbijzijnde garage gegaan) nu doet het probleem voor dat als ik afrem van bergen/ hellingen af en doe de koppeling in, op het moment dat ik terug schakel hoor ik een klik en slaat ie af. De koppeling is dan nog niet los dus het is niet dat ik heel lomp schakel want hij is nog niet eens los. Gebeurt enkel terug naar de 2 en 1. Garage zegt rij nog maar 400 km dan heb je de 9000 beurt kijken we dan er na. Ik weet niet wat het is, heb de lucht invoer onder t zadel al schoongemaakt maar zo ver gaat mijn kennis. Is het niet eventueel iets wat schade brengt als ik door rij? Garage vond het ook veilig dat ik met de plakkerige rem naar hun toe reed en dat ging dus bijna mis en het laatste stuk opgehaald met de takelwagen.