Motor slaat niet aan “het raadsel”

Fryskejap

MF'er
10 apr 2020
183
93
Leeuwarden
Afgelopen week stond ik stil bij de pomp met mijn 636 injectie. accu was al slechter maar had er na het tanken helemaal geen zin meer in, te weinig AMps. Was in de buurt dus heb even hulp gehad van een auto om hem met startkabels te starten zodat ik naar huis toe kon. Eenmaal thuis niet meer gereden tot ik mijn nieuwe accu had. Die heb ik vandaag geplaatst vol en wel(alle procedures doorlopen). Ik wil hem starten, relais klikt startmotor draait mooi maar dat is het dan ook. Relais gecheckt en zekeringen, allemaal ok. Alle massa”s gecheckt, bougies, bobines, het klopt allemaal. Wie heeft hét antwoord op dit raadsel??
 
Heb je de accuspanning gemeten voor je deze inbouwde?
Of heb je hem zelf nog opgeladen, evengoed meten kan zeker geen kwaad.

Je kunt ook met een nieuwe accu al de pech hebben dat ie niet volgeladen verzonden is of dat je gewoon een maandagochtendaccu gekregen hebt.

Probeer het eens zoals bij het tankstation, dus met startkabels/auto.
 
je hebt vonk en hij loopt niet op ether. Wat moet je daarna doen?
Ik zal alles nog wel eens doormeten, maar het is buitengewoon vreemd als er straks iets uitkomt dat een koppelingsschakelaar oid kapot is. Hoe heb ik dan ooit mijn motor thuis gekregen met simpelweg rijden. Het is niet logisch dat er opeens toen ik hem uitzette het volgende probleem ... naar voren komt.
 
Nou, ik heb met het onder de carport zetten de dodemansknop wel eens per ongeluk geraakt en snapte de volgende morgen dus écht niet waarom m’n Guz het niet deed. Sindsdien.......
 
Ik zal alles nog wel eens doormeten, maar het is buitengewoon vreemd als er straks iets uitkomt dat een koppelingsschakelaar oid kapot is. Hoe heb ik dan ooit mijn motor thuis gekregen met simpelweg rijden. Het is niet logisch dat er opeens toen ik hem uitzette het volgende probleem ... naar voren komt.
ik zou de checklist nog eens onder uw aandacht willen brengen.

en niet ff scannen, maar stap voor stap doorlopen
 
Heb je de accuspanning gemeten voor je deze inbouwde?
Of heb je hem zelf nog opgeladen, evengoed meten kan zeker geen kwaad.

Je kunt ook met een nieuwe accu al de pech hebben dat ie niet volgeladen verzonden is of dat je gewoon een maandagochtendaccu gekregen hebt.

Probeer het eens zoals bij het tankstation, dus met startkabels/auto.
Spanning niet gemeten. De nieuwe accu is van z’n standaard 80% naar 100% bijgeladen door middel van een acculader. Dat verschil was wel duidelijk met proberen te starten ten opzichte van de oude versleten accu. Het meten en de startkabels zullen vandaag weer plaatsvinden. Zou het heel bijzonder vinden als ook met de nieuwe accu de motor alleen aan wil met startkabels. Maar ik sta nergens meer van te kijken
 
Terug
Bovenaan Onderaan