Motor slaat niet aan “het raadsel”

Fryskejap

MF'er
10 apr 2020
183
93
Leeuwarden
Afgelopen week stond ik stil bij de pomp met mijn 636 injectie. accu was al slechter maar had er na het tanken helemaal geen zin meer in, te weinig AMps. Was in de buurt dus heb even hulp gehad van een auto om hem met startkabels te starten zodat ik naar huis toe kon. Eenmaal thuis niet meer gereden tot ik mijn nieuwe accu had. Die heb ik vandaag geplaatst vol en wel(alle procedures doorlopen). Ik wil hem starten, relais klikt startmotor draait mooi maar dat is het dan ook. Relais gecheckt en zekeringen, allemaal ok. Alle massa”s gecheckt, bougies, bobines, het klopt allemaal. Wie heeft hét antwoord op dit raadsel??
 
Dat is mijn laatste hoop, schema er bijgepakt en het contactslot heeft 5 kabels waarvan 2 ignition aangeven, dus zal daar even naar lijken
Je moet alles wat je ontsteking onderbreekt bypassen en zorgen dat daar 100% spanning op blijft staan en dan het circuit 1 voor 1 bijvoegen tot dat het probleem zich weer voordoet. Het laatste wat je toevoegt is je probleem.
 
Ik vraag me echt af waarom je dit niet eerder gecheckt hebt en wel kiest voor het vervangen van de ECU.
Zoals al eerder gemeld, een ECU gaat niet zo snel stuk.

laten we maar zeggen dat ik aan het leren ben. Dit is zo'n ''aldoende leert men'' ding. ik ben zelf geen monteur, maar dat was al duidelijk. ik probeer het op te lossen zodat ik mijn kennis vergroot.
 
laten we maar zeggen dat ik aan het leren ben. Dit is zo'n ''aldoende leert men'' ding. ik ben zelf geen monteur, maar dat was al duidelijk. ik probeer het op te lossen zodat ik mijn kennis vergroot.
Heel goed, als je het kan hebben dan gewoon doen. Voor dat je het weet heb je enige inzicht verworven en is elk volgende probleem al een stuk makkelijker.
 
Waarom breng je je fiets niet gewoon weg?
Heel goed, als je het kan hebben dan gewoon doen. Voor dat je het weet heb je enige inzicht verworven en is elk volgende probleem al een stuk makkelijker.

Ware het niet het wellicht voor de monteur straks ( nog) lastiger wordt om de storing te vinden. Wat is het oorspronkelijke probleem, en wat is er " bijgesleuteld".
Vriend automonteur heeft de storing ook niet gevonden, ik zou hem wegbrengen.
 
Waarom breng je je fiets niet gewoon weg?


Ware het niet het wellicht voor de monteur straks ( nog) lastiger wordt om de storing te vinden. Wat is het oorspronkelijke probleem, en wat is er " bijgesleuteld".
Vriend automonteur heeft de storing ook niet gevonden, ik zou hem wegbrengen.
Goed, is eigenlijk ot, als je het hebben kan toch doen.
 
Lijkt toch wel op iets van een brandstof toevoer probleem, omdat de andere zaken bijna allemaal uitgesloten zijn.
Mischien toch eens naar de benzinepomp kijken, of deze genoeg druk Leverd.
Dat je benzine ruikt wil niet zeggen dat de druk genoeg is om je injectors goed te laten werken.
zit er nog een extra benzine filter tussen die vuil/verstopt zou kunnen zijn? Of een filter in tank zelf. (Omdat het euvel zich voordeed na het tanken zoals ik begreep)
Ik weet niet of er een fuel pressure regulator op jouw kawa zit, maar deze gaan ook nog wel eens stuk.
 
Lijkt toch wel op iets van een brandstof toevoer probleem, omdat de andere zaken bijna allemaal uitgesloten zijn.
Mischien toch eens naar de benzinepomp kijken, of deze genoeg druk Leverd.
Dat je benzine ruikt wil niet zeggen dat de druk genoeg is om je injectors goed te laten werken.
zit er nog een extra benzine filter tussen die vuil/verstopt zou kunnen zijn? Of een filter in tank zelf. (Omdat het euvel zich voordeed na het tanken zoals ik begreep)
Ik weet niet of er een fuel pressure regulator op jouw kawa zit, maar deze gaan ook nog wel eens stuk.

Oh dat is misschien wel een goede, als de FPR kapot is zou je dit soort symptomen kunnen krijgen
 

Lijkt toch wel op iets van een brandstof toevoer probleem, omdat de andere zaken bijna allemaal uitgesloten zijn.
Mischien toch eens naar de benzinepomp kijken, of deze genoeg druk Leverd.
Dat je benzine ruikt wil niet zeggen dat de druk genoeg is om je injectors goed te laten werken.
zit er nog een extra benzine filter tussen die vuil/verstopt zou kunnen zijn? Of een filter in tank zelf. (Omdat het euvel zich voordeed na het tanken zoals ik begreep)
Ik weet niet of er een fuel pressure regulator op jouw kawa zit, maar deze gaan ook nog wel eens stuk.

is het niet
 
goedemorgen, een hele goedemorgen. Probleem zelf opgelost. wat was er aan de hand. kawasaki's staan kennelijk bekend om hun grijze ontstekingsdraad van het contactslot. dit was bij mij ook het probleem. dit draad is een diefstalbeveiliging en krijgt 12v en geeft daarvan 6v naar de ecu door een 100ohm weerstand in het contactslot. mijn stekkertje was geoxideerd. dit opgelost en hij liep ineens vanochtend. ik blij. wat blijkt ik zet hem uit en probeer het nog eens, geen resultaat. ik wat pielen met de sleutel, en hij doet het. Een paar jaar geleden is mijn motor achterhuis bijna gestolen, was ik niet met mijn boxer aan en hamer in de hand naar buiten gestormd. De dief had mijn contactslot al wat verneukt. kon van stuurslot zo naar contact aan gaan(met schroevendraaier). Dit heeft verder geen problemen gegeven, maar kennelijk moet ik wel lichtjes de sleutel indrukken(niet storend) maar dan geeft de contactsleutel dus wel de grijze draad voeding. waarschijnlijk zit het afgebroken inwendige pinnetje waar de sleutel tegenaan komt, net wat anders sinds ik hem niet meer kon starten. 50 euro armer voor een reserve ECU, binnenkort maar even 2ehands slotje halen, maar geen dikke kosten van een dealer. Owja, en wat geleerd!
 
goedemorgen, een hele goedemorgen. Probleem zelf opgelost. wat was er aan de hand. kawasaki's staan kennelijk bekend om hun grijze ontstekingsdraad van het contactslot. dit was bij mij ook het probleem. dit draad is een diefstalbeveiliging en krijgt 12v en geeft daarvan 6v naar de ecu door een 100ohm weerstand in het contactslot. mijn stekkertje was geoxideerd. dit opgelost en hij liep ineens vanochtend. ik blij. wat blijkt ik zet hem uit en probeer het nog eens, geen resultaat. ik wat pielen met de sleutel, en hij doet het. Een paar jaar geleden is mijn motor achterhuis bijna gestolen, was ik niet met mijn boxer aan en hamer in de hand naar buiten gestormd. De dief had mijn contactslot al wat verneukt. kon van stuurslot zo naar contact aan gaan(met schroevendraaier). Dit heeft verder geen problemen gegeven, maar kennelijk moet ik wel lichtjes de sleutel indrukken(niet storend) maar dan geeft de contactsleutel dus wel de grijze draad voeding. waarschijnlijk zit het afgebroken inwendige pinnetje waar de sleutel tegenaan komt, net wat anders sinds ik hem niet meer kon starten. 50 euro armer voor een reserve ECU, binnenkort maar even 2ehands slotje halen, maar geen dikke kosten van een dealer. Owja, en wat geleerd!
mooi man, opgelost 👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan