Motor slaat niet aan “het raadsel”

Fryskejap

MF'er
10 apr 2020
183
93
Leeuwarden
Afgelopen week stond ik stil bij de pomp met mijn 636 injectie. accu was al slechter maar had er na het tanken helemaal geen zin meer in, te weinig AMps. Was in de buurt dus heb even hulp gehad van een auto om hem met startkabels te starten zodat ik naar huis toe kon. Eenmaal thuis niet meer gereden tot ik mijn nieuwe accu had. Die heb ik vandaag geplaatst vol en wel(alle procedures doorlopen). Ik wil hem starten, relais klikt startmotor draait mooi maar dat is het dan ook. Relais gecheckt en zekeringen, allemaal ok. Alle massa”s gecheckt, bougies, bobines, het klopt allemaal. Wie heeft hét antwoord op dit raadsel??
 
Nee. Ik heb 2 kleine lampjes in het front naast mijn normaal en grootlicht. Deze gaan allebei aan als ik de sleutel omdraai. Ook zou het normale licht in de koplamp moeten aangaan, wat dus niet gebeurd

Kijk alle zekeringen nog eens goed na.
En met kijken bedoel ik meten, spanning voor en achter de zekering.
Overigens lijkt het me sterk dat je met aansluiten van een hulpaccu de ecu opblaast, of je hebt per ongeluk + op - gehad ?
 
ECU's gaan niet stuk bij het minste of geringste.
Wat heeft wat geraakt bij accuwissel. Als je eerst de min aansluit en vervolgens bij het aansluiten van de plus het frame raakt heb je even een knettertje, meer niet. Ik heb in mijn carrière honderden voertuigen overgestart en daarbij ook niet altijd alle regels gevolgd, maar nog nooit een electronische eenheid gemold.
Met een andere ECU moet je wel even kijken of hij dan nog start op je huidige sleutels. Voor hetzelfde geld moet je iets opnieuw programmeren...
In ieder geval: succes!
 
Nou ik hoop voor je dat dat het is,ff een andere scoren bij Boonstra,helpt het niet kost het niet de hoofdprijs.
Het zou mij niet verbazen dat in plaats van de ECU ergens een relais kapot is gegaan,die van de brandstofpomp bv.
 
ECU's gaan niet stuk bij het minste of geringste.
Wat heeft wat geraakt bij accuwissel. Als je eerst de min aansluit en vervolgens bij het aansluiten van de plus het frame raakt heb je even een knettertje, meer niet. Ik heb in mijn carrière honderden voertuigen overgestart en daarbij ook niet altijd alle regels gevolgd, maar nog nooit een electronische eenheid gemold.
Met een andere ECU moet je wel even kijken of hij dan nog start op je huidige sleutels. Voor hetzelfde geld moet je iets opnieuw programmeren...
In ieder geval: succes!
ja, zou niet hoeven, volgens de kawasaki dealer. dit model is ''gelukkig'' nog zo oud dat het plug-en-play is
 
Terug
Bovenaan Onderaan