Motor slaat uit na tijdje rijden

Jan pinto

Rookie
11 apr 2022
2
1
Goedenavond.
Ik zal mij even voorstellen ik ben jan pinto woonachtig in zuid limburg en rijd (reed) op een tdm 850 uit 93.
Gisteren na een stukje toeren in limburg sloeg mijn tdm af het Klonk/voelde als bezine op. Had hem snel op reserve gezet. Ook na door starten geen beweging. Anwb gebeld. Alsnog wat bezine erbij gegooid. Zat volgens mij meer dan genoeg in maar toch wat erbij. Bezine traject nagelopen en bij starten kwam er gewoon bezine uit de slangetjes. Zowel reserve als gewoon. Na vragen of hij een reserve bougie had om te kijken of hij vonkte bleek hij geenvonk te hebben. Kijk dat verklaard het niet lopen. Hij had het meteen over een krukas sensor die waarschijnlijk stuk is. Ok ik rij motor maar ben niet technische onderlegd dus mij kan je alles wijsmaken. Mijn vraag hoe waarschijnlijk is dat of kan het ook de bobine zijn dit lees ik vaker en over een krukas sensor lees ik nooit wat. Bij voorbaat dank jan
 
bougiekabel kan gebarsten zijn (door ouderdom), waardoor de vonk niet aan de bougie, maar naar het kader ergens overspringt.
bobijnen even nazien of de bekabeling daar ook nog goed zit, natuurlijk kan het ook dat er effectief een krukassensor defect is, maar die zou het wel even kunnen doen als de motor afgekoeld is.
best is met een vriend die er wat vanaf kent,de logische punten eens bekijkt...
ik zeg misschien iets stom nu, maar heb je je rode knop op je stuurschakelaars niet verkeerd staan ? je zou de eerste niet zijn die dit meemaakt :p
succes ermee ,hannes.
 
Ik ben na een uur opgehaald door een sleepwagen van de anwb en die zei ook dat waarschijnlijk de motor zou starten als hij afgekoeld was en dat deed hij dus.
Vanavond starte hij ook weer maar op één cilinder. Ik ga de bobine en kabels nog een keer nakijken en waarschijnlijk vervangen voor een andere. Dank je voor je andwoord
 
Ik ben na een uur opgehaald door een sleepwagen van de anwb en die zei ook dat waarschijnlijk de motor zou starten als hij afgekoeld was en dat deed hij dus.
Vanavond starte hij ook weer maar op één cilinder. Ik ga de bobine en kabels nog een keer nakijken en waarschijnlijk vervangen voor een andere. Dank je voor je andwoord
als je hem opnieuw opstart, kun je voelen aan de uitlaat welke kant warm wordt en zo weet je dan welke bobijn je moet nazien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan