Motor slipt door

Danny R1

Die hard MF'er
19 apr 2006
482
36
Weert
Wie weet de oorzaak.
Ik heb een R1 uit 1998 maar deze slipt bij vol gas geven in de 2e versnelling door. De achterband slipt dan even door. (Vrienden die achter me reden zien rookpluimjes van de achterband komen als dit gebeurt) En zelf voel ik dan ook een flinke schok omdat die dan even grip verliest en ineens weer vol oppakt. Iedere keer gebeurt dit bij 8000 toeren. Dacht eerst aan een gladde plek in de achterband maar deze is inmiddels vervangen en doet het nog steeds. Iemand de oplossing van dit probleem?
 
Ik heb een R1 uit 1998 maar deze slipt bij vol gas geven in de 2e versnelling door. De achterband slipt dan even door.

[heel verhaal]

Iemand de oplossing van dit probleem?
Ja: eraan wennen als je het leuk vind, en anders rijles nemen. Succes :t
 
Laatst bewerkt:
Vier jaar geleden ook al gedoe:
 
Vier jaar geleden ook al gedoe:
Ik weet wel een opossing,verkopen en een motor kopen met minder pk's})
 
Wie weet de oorzaak.
Ik heb een R1 uit 1998 maar deze slipt bij vol gas geven in de 2e versnelling door. De achterband slipt dan even door. (Vrienden die achter me reden zien rookpluimjes van de achterband komen als dit gebeurt) En zelf voel ik dan ook een flinke schok omdat die dan even grip verliest en ineens weer vol oppakt. Iedere keer gebeurt dit bij 8000 toeren. Dacht eerst aan een gladde plek in de achterband maar deze is inmiddels vervangen en doet het nog steeds. Iemand de oplossing van dit probleem?

Tractioncontrol er op bouwen of gashendel dusdanig begrenzen zodat deze nog maar half verdraaid kan worden.
 
Wie weet de oorzaak.
Ik heb een R1 uit 1998 maar deze slipt bij vol gas geven in de 2e versnelling door. De achterband slipt dan even door. (Vrienden die achter me reden zien rookpluimjes van de achterband komen als dit gebeurt) En zelf voel ik dan ook een flinke schok omdat die dan even grip verliest en ineens weer vol oppakt. Iedere keer gebeurt dit bij 8000 toeren. Dacht eerst aan een gladde plek in de achterband maar deze is inmiddels vervangen en doet het nog steeds. Iemand de oplossing van dit probleem?
Hij blijft wel in zijn versnelling?
Is een probleempje bij sommige modellen dat hij in zijn 2 er uit schiet.
 
Oude achterband? Mijn r1 slipte ook bij 8000 toeren, maar dan door de koppeling. Er zijn meer die hier last van hebben. Misschien verglaasde platen? Wel dik genoeg maar te weinig frictie? Kan me voorstellen dat wanneer de koppelingsplaten net wel weer even op pakken je wiel kan spinnen.
 
Oude achterband? Mijn r1 slipte ook bij 8000 toeren, maar dan door de koppeling. Er zijn meer die hier last van hebben. Misschien verglaasde platen? Wel dik genoeg maar te weinig frictie? Kan me voorstellen dat wanneer de koppelingsplaten net wel weer even op pakken je wiel kan spinnen.
Achterband zit er 800 km onder nu. Denk zelf ook iets met de koppeling. Deze is vorig jaar nagekeken maar de platen waren nog goed volgens de zaak
 
Achterband zit er 800 km onder nu. Denk zelf ook iets met de koppeling. Deze is vorig jaar nagekeken maar de platen waren nog goed volgens de zaak

Sorry verkeerd omschreven, had gezien dat er inderdaad een nieuwe band om ligt. Maar je kan even naar de DOT code kijken. Misschien een exemplaar wat lang op de plank heeft gelegen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan