Motor sloeg af na drempel. Start nu helemaal niet meer

GavinDH

Rookie
28 jun 2019
13
1
Zwijndrecht
Beste motor rijders,
Een tijdje geleden was ik lekker aan het rijden en toen zag ik een drempel. Omplaats van er omheen rijden ging ik er dit keer helemaal voor! Met een zeker 30 km/h over z’n klein ... drempeltje. En toen viel m’n motor uit.

ik vond het wat gek maar m’n zx6r uit 1995 is al zeker niet de nieuwste meer.hij starte weer dus de toer kon verder.
Ik heb hierna nog een goede 60 km gereden en daarna gebeurde het weer dit keer op een heuveltje op de a16. Hierna starte de motor ook meteen weer. Dus ben ik naar huis gereden.

twee weken terug had en een vervoersmiddelen nodig dus wou ik de motor pakken. Dit keer kwam ik niet verder dan het einde van de straat.

de motor start nu helemaal niet meer. Hebben jullie nog ideeën van wat het kan zijn?

De start motor draait.
alle verlichting werkt.
de motor lijkt benzine te krijgen. (komt een benzine lucht uit de uitlaat na rond draaien startmotor)
alle zekeringen zijn goed
weerstand bobines klopt
weerstand igniton pick up klopt.

geen draadbreuk tussen de be ignition pickup, bobines, en de ecu

zelf ben ik ten einde raad van wat het kan zijn en momenteel is het enige wat ik kan bedenken een nieuwe ecu bestellen.
echter heb ik graag jullie mening voordat ik dit doe.

met vriendelijk groeten,
Gavin
 
Ik zo ook de zekeringen een serieuze inspectie geven.
Ik heb eens een haarscheurtje(nauwelijks zichtbaar) in een hoofdzekering gehad, waardoor de brandstofpomp stopte en het FI lampje oplichtte.
Dus meten of je voor en na de zekering spanning hebt, heeft de fiets een brandstofpomp?
Doet deze het?
tap eens een vlotterkamer af om te controleren of er brandstof in zit.
Dat ie in de uitlaat naar brandstof stinkt zegt ook niet alles, zijn de bougies nat?, misschien zijn ze doorgeslagen.

Alle zekeringen heb ik doorgemeten. wat betreft de brandstof ik ga er vanuit dat dit werkt ik weet zeker dat de motor niet vonkt.

Zit er op jouw kawa een tip over sensor?
Dat zou ook nog een verdachte kunnen zijn.
Anders wellicht je contact slot, gezien de motor uitviel na een drempel.

Na mijn werten heeft de 95 zx600f geen tipover sensor

UPDATE: Ik heb een nieuwe CDI geprobeerd dit was niet de oplossing.
 
je krijgt de tip om eens te kijken bij het electrische knoeiwerk van de vorige eigenaar, heb je dat nu al gedaan? Mijn Guz California zat ook vol met kroonsteentjes en knip en plakwerk in de bedrading. Wat een gesodemieter heb ik daardoor gehad (nog bedankt vorige eigenaar :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan