Motor sloeg af na drempel. Start nu helemaal niet meer

GavinDH

Rookie
28 jun 2019
13
1
Zwijndrecht
Beste motor rijders,
Een tijdje geleden was ik lekker aan het rijden en toen zag ik een drempel. Omplaats van er omheen rijden ging ik er dit keer helemaal voor! Met een zeker 30 km/h over z’n klein ... drempeltje. En toen viel m’n motor uit.

ik vond het wat gek maar m’n zx6r uit 1995 is al zeker niet de nieuwste meer.hij starte weer dus de toer kon verder.
Ik heb hierna nog een goede 60 km gereden en daarna gebeurde het weer dit keer op een heuveltje op de a16. Hierna starte de motor ook meteen weer. Dus ben ik naar huis gereden.

twee weken terug had en een vervoersmiddelen nodig dus wou ik de motor pakken. Dit keer kwam ik niet verder dan het einde van de straat.

de motor start nu helemaal niet meer. Hebben jullie nog ideeën van wat het kan zijn?

De start motor draait.
alle verlichting werkt.
de motor lijkt benzine te krijgen. (komt een benzine lucht uit de uitlaat na rond draaien startmotor)
alle zekeringen zijn goed
weerstand bobines klopt
weerstand igniton pick up klopt.

geen draadbreuk tussen de be ignition pickup, bobines, en de ecu

zelf ben ik ten einde raad van wat het kan zijn en momenteel is het enige wat ik kan bedenken een nieuwe ecu bestellen.
echter heb ik graag jullie mening voordat ik dit doe.

met vriendelijk groeten,
Gavin
 
Bij mij bleef een gasnaald/gasschuif ooit hangen na een forse drempel. Zo hard omhoog geknald dat het membraan in de carb een beetje dubbel kwam te zitten en hij niet meer terug zakte. Wellicht ook even het checken waard?
 
maar vonkt hij 1 cm op massa?

Nee de motor vonkt niet.

Blijven de vlotternaalden niet hangen na zo,n drempelke?

zo iets verwachten ik in het begin ook toen de de eerste keer afsloeg zeker omdat die later weer starten. maar hij vonkt helaas niet meer.

Beweging van de zijstandaard?
Hier heb ik ook aan gedacht. alleen heeft de vorige eigenaar de zijstandaard sensor er uitgehaald. dus dit zal niet moeten kunnen.
ik ga ik er vanuit dat de start motor niet draait als de zijstandaard sensor (contact in dit geval omdat ik geen sensor meer heb) contact maakt. aangezien dit bij de kill switch ook het geval is?
 
komt er spanning op de bobines en de tci?

Ik ga vanmiddag even meten.

Hoe is dit geknutseld?
Heel eerlijk zou ik het niet weten. er is helaas veel tape. ik ging er alleen vanuit dat zodra de standaard switch aan staat. de start motor niet meer draait (net als bij de kill switch) iemand met een 1995-1997 zx6r die dit weet?
 
Ik neem aan dat je twee bobines hebt beide tegelijk stuk is erg onwaarschijnlijk en op 1 zou die heel beroerd kunnen lopen.

Als je spanning hebt op de bobine maar geen vonk dan is denk al snel aan een slechte massa.

Als je het contact aan zet heb je dan wel een waarschuwings lampje van neutraal en olie druk. Deze lopen over de zelfde massa van het blok bij de meeste motoren.
 
De Romeinen meenden de toekomst te kunnen voorspellen uit de vlucht van vogels. Voordat iemand denkt dat mijn post off topic is: het rijden over een drempel heeft niet noodzakelijk een verband met het uitvallen van de motor. De Romeinse vogelwichelaars hadden het immers ook mis.
 
Daarbij: 1 keer kan, 2keer is toeval, 3 keer is pas een patroon. 4 en 5 is controle op patroon. :+
Maar ik zou toch ook al wel bij 2 keer op en patroon verdacht zijn.
Zoals ik het lees, is het toch al 3 keer gebeurd bij TS, eerste keer op dat kleine stempeltje, 2e keer op de A16 en 3e keer aan het einde van de straat?
 
Ik neem aan dat je twee bobines hebt beide tegelijk stuk is erg onwaarschijnlijk en op 1 zou die heel beroerd kunnen lopen.

Als je spanning hebt op de bobine maar geen vonk dan is denk al snel aan een slechte massa.

Als je het contact aan zet heb je dan wel een waarschuwings lampje van neutraal en olie druk. Deze lopen over de zelfde massa van het blok bij de meeste motoren.

Ik heb er inderdaad 2.
Ja zawel het rode lampje als de groenen branden zodra ik het contact aan zet.

Zoals ik het lees, is het toch al 3 keer gebeurd bij TS, eerste keer op dat kleine stempeltje, 2e keer op de A16 en 3e keer aan het einde van de straat?

Het is 2 keer gebeurd op een drempel/ hoeveltje. de 3de keer was niet op een drempel. echter vind ik 2 keer achter elkaar toch verdacht genoeg.
Wilt inderdaad niet garanderen dit het ook echt de oorzaak is.
 
Ik ga vanmiddag even meten.


Heel eerlijk zou ik het niet weten. er is helaas veel tape. ik ging er alleen vanuit dat zodra de standaard switch aan staat. de start motor niet meer draait (net als bij de kill switch) iemand met een 1995-1997 zx6r die dit weet?
Dit werkt niet via de startmotor, maar onderbreking van het stroomcircuit op je ontseking. Als je motor al loopt (dus de startmotor doet niets) en je sensor op je standaard werkt nog goed dan slaat de motor af als je de standaard uitzet. De startmotor heeft daar niets mee van doen. Hij start vervolgens niet omdat het circuit onderbroken is waardoor ook de startmotor het dus niet doet. De blokkering van het circuit op de sensor van de standaard doet dus meer dan alleen de startmotor blokkeren. Detail wellicht, maar niet onbelangrijk.
 
Ik zo ook de zekeringen een serieuze inspectie geven.
Ik heb eens een haarscheurtje(nauwelijks zichtbaar) in een hoofdzekering gehad, waardoor de brandstofpomp stopte en het FI lampje oplichtte.
Dus meten of je voor en na de zekering spanning hebt, heeft de fiets een brandstofpomp?
Doet deze het?
tap eens een vlotterkamer af om te controleren of er brandstof in zit.
Dat ie in de uitlaat naar brandstof stinkt zegt ook niet alles, zijn de bougies nat?, misschien zijn ze doorgeslagen.
 
Hier heb ik ook aan gedacht. alleen heeft de vorige eigenaar de zijstandaard sensor er uitgehaald. dus dit zal niet moeten kunnen.
ik ga ik er vanuit dat de start motor niet draait als de zijstandaard sensor (contact in dit geval omdat ik geen sensor meer heb) contact maakt. aangezien dit bij de kill switch ook het geval is?
Mijn ervaring met vorige eigenaren en elektra en 'ik heb het al opgelost!' is dat je alles nog een keer moet doen. Verdacht veel mensen vinden dat ze wel wat met 12V elektra kunnen, maar in de praktijk blijkt dat niet het geval. Zéker als er een enorme bak tape omheen zit, zou ik daar beginnen met zoeken. Iemand die weet wat ie doet, heeft namelijk geen enorme bak tape nodig.

Schakelaar zijstandaard is gewoon een goede verdachte, niet gegarandeerd het probleem maar wel de eerste waar je zoekt als het probleem bij drempels voorkomt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan