Motor sneakers

Ici

Rookie
5 aug 2022
10
1
Beste leden,

Afgelopen week heb ik mijn intake motorles gehad. Dit beviel wel ondanks ik toch op m'n kant ben gegaan, maar ik heb een probleem met schakelen en voetrem. Ik heb nieuwe motorsneakers gekocht en voel geen van beide ligt dit aan mij of zijn de schoenen nog te stug? Het is toch een bekend merk schoenen
 
Welkom,

Misschien even wennen. Aangaande het je eerst les is en je geen vergelijkingsmateriaal hebt met ander schoeisel op de motor.
Het is een nieuwe beweging die je na een paar lessen wel aanvoelt en instinctief gaat doen.

Kijk ook eens in het lessen topic, veel leesvoer te vinden 😃
 
Je kunt in ieder geval de sneakers eerst eens flink inlopen. Dan wordt het wat soepeler en zijn je voeten eraan gewend. Maar het is ongetwijfeld ook onwennigheid. Als je net autorijles hebt moet je ook schoenen met gevoelige zolen aanhebben om de koppeling aan te voelen terwijl je, als je al jaren rijdt, desnoods met klompen aan kunt rijden.

Als het goede motorschoenen zijn zit er ook een plaat in de zolen. Dat geeft ook een ander gevoel.
 
Zal sowieso wel soepeler moeten worden. Al zal het ook grotendeels gewenning zijn. Met een laars ga je nog minder voelen. Oefening baart kunst
 

Rev'it SHOES DESCENT H2O

Ik heb het idee dat ze moeilijk tussen de voetsteun en het schakelpedaal kunnen
 

Rev'it SHOES DESCENT H2O

Ik heb het idee dat ze moeilijk tussen de voetsteun en het schakelpedaal kunnen
Heb je ooit eerder op een voertuig gereden waarbij je met de voet moest schakelen en remmen? Is het alleen de linkervoet? Heb je maat 50+?

Ik denk nog steeds dat het gewenning is. Denk je er anders over, post even wat foto's van de motor of geef aan wat voor motor je hebt gereden. Dan zullen er vast mensen hier zijn die ervaring met die
Motor hebben.

Ga je door met lessen, kun je altijd de instructeur vragen.
 
Ik ga door met lessen avb pas in oktober
Het is een yamaha mt 07, het is een vrij dikke zool tov alpinestar faster-3 maar waarschijnlijk zal het wel wennen zijn
 
Het is inderdaad een wat forsere schoen (staat ook hiking boot bij). Dat zal wat meer gewenning vragen dan een laars met dunne zool. Op de motor heb ik over het algemeen laarzen aan en op de scooter heb ik mijn motorschoenen aan. Dan komt het niet zo nauw met de souplesse van de schoenen.
 
Hoe kun je het vergelijken als je pas 1 intake les op de motor hebt gehad?

Zelf een tijd met oude kisten gereden en nu af en toe afwisselend met m'n nieuwe motorsneakers. Daar zit inderdaad wel wat verschil in maar vooral gewenning. Eerst het schakelen en remmen fatsoenlijk onder de knie krijgen dan kun je dat als factor uitsluiten.
 
Je weet toch dat een schakelpedaal verstelbaar is?
Ik heb mijn schakelpedaal ook wel eens moeten verzetten na aankoop van andere laarzen.
Zelfs bij aankoop van een motor moet ik meestal alle hendels en pedalen afstellen naar mijn zin.
 
Zoals hierboven vermeld, het is heel goed mogelijk dat je met die schoen niet goed op die motor past. Maar dat zou de instructeur moeten kunnen zien.
 
Het gevoel van een motor sneaker is sowieso minder dat bij een gewone sneaker, omdat de schoen natuurlijk veel stugger is en vaak ook van dikker materiaal.
Het kan zijn dat je door het model schoen je voet in een andere hoek moet zetten om onder het pookje (schakelen) te komen. Dat gaat op een gegeven moment vanzelf en denk je er niet meer bij na.
Wanneer de benodigde hoek, na een tijdje sturen, voor jou niet comfortabel is dan kun je altijd nog andere schoenen proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan