Motor sneller maken dmv racestrepen?

hahaha. Waarop gebasseerd dan? :+ ...Die is nog grappiger dan de racestrepen! _O-


Ik rijk in een rode Fiat Punto. Eens kijken hoeveel GTI's ik er straks kan uittrekken..het zal toch ook wel werken op de koekblik he!


Nee helaas, Koekblikkers hebben alleen baat bij ekte TUNING!!!!!!! stickers
 
hahaha. Waarop gebasseerd dan? :+ ...Die is nog grappiger dan de racestrepen! _O-


Ik rijk in een rode Fiat Punto. Eens kijken hoeveel GTI's ik er straks kan uittrekken..het zal toch ook wel werken op de koekblik he!


Lees het laatste woord van mijn post nog eens. Welke is sneller, de witte of de rode ? :+
 
Het schijnt dat als vrouwen een streepje hebben dat je er dan ook sneller in gaat.

Maar goed, dit is ook niet wetenschappelijk bewezen dus ik denk dat je het gewoon moet ervaren.
de ''brazilian wax strip''

brazilian_wax.png
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vernomen dat als je race-strepen op je motor plakt dat hij dan sneller gaat.
Er is geen bewijs tegen dat dit niet zo is. Mensen met racewagens schijnen 1/2 pk winst te hebben door het plakken van strepen.

Nu is de vraag, wie heeft er ervaring met het plakken van racestrepen?
En maken ze je motor echt sneller?

Gr,

Chris.

dus door strepen erop te zetten kun je in de motor winst maken _O-

kan me wel streepjes herinneren op de schaatspakken van de snelle jongens van het nederlandse team, zou aerodynamica ten goede komen

hahaha. Waarop gebasseerd dan? :+ ...Die is nog grappiger dan de racestrepen! _O-


Ik rijk in een rode Fiat Punto. Eens kijken hoeveel GTI's ik er straks kan uittrekken..het zal toch ook wel werken op de koekblik he!

hmm... een rode 125cc naast een 600cc in een blauw jasje, moderne super sport...
een vrouw zonder enig technisch inzicht zal denken dat de rode sneller is, verder weten ze het niet.

meen zoiets gelezen te hebben op MF
 
Laatst bewerkt:
Mwoah, geen spetterend vrijdag topic. Ik had liever iets gezien in de richting:

Motor sneller maken d.m.v keramische coating


;)
 
Ik zoek gewoon GTI's uit die niet wit zijn! :+


Ik ging vroeger met een Saab 99 naast alle kleuren GTI's staan en trok ze er stuk voor stuk uit. Heb wel eens de mond van een slachtoffer van verbazing open zien vallen. Alleen onder de motorkap kon je zien dat de motor niet standaard was, aan de buitenkant zag het er uit als een oude lullenbak.
 
Mwoah, geen spetterend vrijdag topic. Ik had liever iets gezien in de richting:

Motor sneller maken d.m.v keramische coating


;)


Een golfbal deukjes is sneller en heeft een betere aerodynamica als een gladde golfbal, dus gewoon de motor met een hamer vol kleine deukjes slaan.
 
En daarna in de keramische uitlaatspray. Gaat als een raket en je kan ook niet meer geflitst worden (stealth).
 
Het werkt inderdaad zeer goed.
De zelfbenoemde pro's zullen dit wel weer tegenspreken, vooral als het strepen zijn die je niet bij hun maar goedkoop via internet gekocht hebt.

full
 
hahaha hele topic naar de galamiezen. Maar wat is dat met die rode motoren? Die Mythe ken ik niet!

Het kan wetenschappelijk worden aangetoond dat rode voertuigen sneller zijn dan groene of blauwe voertuigen. Dit komt omdat licht meer druk uitoefent op blauwe of groene voertuigen dan op rode voertuigen. Daarom is de rol weerstand bij rode voertuigen lager, en de topsnelheid dus hoger. I rest my case. :Y
 
Een golfbal deukjes is sneller en heeft een betere aerodynamica als een gladde golfbal, dus gewoon de motor met een hamer vol kleine deukjes slaan.
Discutabele redenatie, ik denk dat die vermogenswinst meer te maken heeft met het feit dat er in een gedeukte benzinetank minder benzine gaat en dus ook minder gewicht betekend.
 
met een golfbalpatroon zou je meer vermogen kunnen winnen (luchtweerstand verminderen).
Turbulentie ontstaat in de kuiltjes, waardoor de laminaire luchtlaag langer aan het oppervlak blijft kleven, en dus minder luchtweerstand.
Strepen met de rijrichting mee zouden misschien een zelfde soort effect kunnen hebben, is wel te testen met een simpele testopstelling.
 
Het kan wetenschappelijk worden aangetoond dat rode voertuigen sneller zijn dan groene of blauwe voertuigen. Dit komt omdat licht meer druk uitoefent op blauwe of groene voertuigen dan op rode voertuigen. Daarom is de rol weerstand bij rode voertuigen lager, en de topsnelheid dus hoger. I rest my case. :Y
Ik als leerling ben bijna gedwongen dit aan te nemen als zoete koek, maar als het waar is om hoeveel snelheid winst gaat het dan 000,5 km per uur? :+
 
Ik als leerling ben bijna gedwongen dit aan te nemen als zoete koek, maar als het waar is om hoeveel snelheid winst gaat het dan 000,5 km per uur? :+

Het gaat om een druk van ongeveer 5 µN/m². Dat is 0.000005 N/m². Dat is 0.00000000005 bar extra druk. :+
 
hahaha. Waarop gebasseerd dan? :+ ...Die is nog grappiger dan de racestrepen! _O-


Ik rijk in een rode Fiat Punto. Eens kijken hoeveel GTI's ik er straks kan uittrekken..het zal toch ook wel werken op de koekblik he!

Hoef je geen stickers voor te plakken hoor, gewoon een punto GT blokje erin gooien en de turbodruk iets omhooggooien! ;)

(been there, done that! ;) )
 
Volgens mij werken strepen juist vermogens verminderend.


Als je bij coureurs die niet gewonnen hebben in de onderbroek kijkt, vind je soms wel eens bruine strepen. Terwijl dat bij de winnaars zelden het geval is...
 
Terug
Bovenaan Onderaan