Dan heb ik niks gezegd. Dat is zeker de moeite waard!
Wij zitten op dezelfde golflengte Snap je, ...golflengte... licht.. Laat maar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dan heb ik niks gezegd. Dat is zeker de moeite waard!
Hoef je geen stickers voor te plakken hoor, gewoon een punto GT blokje erin gooien en de turbodruk iets omhooggooien!
(been there, done that! )
Wij zitten op dezelfde golflengte Snap je, ...golflengte... licht.. Laat maar
Dit zogenaamde zebra-patroon werkt juist beter voor de aerodynamica. De zwarte strepen worden namelijk warmer dan de witte strepen en hierdoor ontstaan wervelingen die de aerodynamica gunstig beïnvloeden. Door middel van dit fysische principe zijn wetenschappers ook al bijna in geslaagd om een perpetuum mobile te ontwikkelen. Om alvast een idee te geven van het voordeel van deze wervelingen volgt hier de algemene formule om hier aan te rekenen: Fw = V * Pl - ( Tz * 0,36 / Tw * 0,13 ) waarbij Fw in N, beide T in graden Celcius zijn gegeven en Pl de dimensieloze luchtweerstandsfactor is. Zoals te zien is wordt Fw kleiner als het verschil tussen Tz en Tw groter wordt.Het hangt er geheel vanaf hoe je de strepen plakt.
Als je ze in de lengte van de motor plakt, zorgt dit voor een aerodynamisch gunstig oppervlak aangezien de strip 1 gehele baan vormt om lucht te geleiden. Goed geplakt kunnen ze zelfs een vermogenwinst van 1-2 pk opleveren.
Als je ze, daarentegen, dwars aanbrengt (in het race-circuit ook wel het "Zebra-Patroon" genoemd) zullen de strepen de luchtwrijving verhogen, met alle gevolgen van dien.
Het hangt er geheel vanaf hoe je de strepen plakt.
Als je ze in de lengte van de motor plakt, zorgt dit voor een aerodynamisch gunstig oppervlak aangezien de strip 1 gehele baan vormt om lucht te geleiden. Goed geplakt kunnen ze zelfs een vermogenwinst van 1-2 pk opleveren.
Als je ze, daarentegen, dwars aanbrengt (in het race-circuit ook wel het "Zebra-Patroon" genoemd) zullen de strepen de luchtwrijving verhogen, met alle gevolgen van dien.
Bijna alle eigenaren van rode motoren denken, dat rood sneller maakt. Dat is ook zo, totdat ze door een witte worden ingehaald.
Dit zogenaamde zebra-patroon werkt juist beter voor de aerodynamica. De zwarte strepen worden namelijk warmer dan de witte strepen en hierdoor ontstaan wervelingen die de aerodynamica gunstig beïnvloeden. Door middel van dit fysische principe zijn wetenschappers ook al bijna in geslaagd om een perpetuum mobile te ontwikkelen. Om alvast een idee te geven van het voordeel van deze wervelingen volgt hier de algemene formule om hier aan te rekenen: Fw = V * Pl - ( Tz * 0,36 / Tw * 0,13 ) waarbij Fw in N, beide T in graden Celcius zijn gegeven en Pl de dimensieloze luchtweerstandsfactor is. Zoals te zien is wordt Fw kleiner als het verschil tussen Tz en Tw groter wordt.
'Ksnapniet dat ze de spee sjuttel dannie rood hadde geschilderdt met nog roojere strepe en dan met golfballe vulle.
Daspassnel!
Dat kan natuurlijk niet want dan krijg je grote problemen met de terugkeer naar aarde.
Dan heeft dat ding zoveel snelheid dat hij (of zij) de aarde voorbij schiet of, wat waarschijnlijk nog erger is, er een groot gat in ploft.
je moet ook weer niet te hard gaan bij terugkeer, dan fikt de rode verf er af en eindigt iedere spaceshuttle in "a cloud of sparkling aluminium"
Een vrijdag topic hoort toch grappig te zijn?