Motor spuiten slim of niet?

Mephix

Die hard MF'er
25 dec 2001
344
0
Harderwijk
Ik loop al een tijdje met het idee rond om mijn F2 zwart te spuiten. Nu had ik de zwarte R1 van Max al gezien op het web en de meeting in Veenendaal en ook de F2 van Skoezie.. allemaal erg mooi :} Bij de verkoop van Skoezie's fiets werd het spuiten zelfs als extra verkooppunt aangedragen.

De dealer raadde het mij echter af met het argument dat een gespoten motor altijd argwaan wekt bij de verkoop. Er kan natuurlijk altijd schade gezeten hebben wat door het spuiten is weggewerkt.

Mijn vraag is dus of die argwaan inderdaad snel zou opspelen. Ook omdat ik van plan ben om deze motor over een jaartje of 2 te verkopen.

Dus.. spuiten een aanrader of een afrader?
 
Het kan inderdaad argwaan wekken, maar als je het wilt doen waarom niet. Je hebt tenminste iets unieks dan. Maar realiseer je wel de kosten van het spuiten wanneer je het laat doen. Sinds spuiterijen moeten voldoen aan een berg milieu-eisen zijn de kosten extreem hoog.
 
Ik zou zelf geen overgespoten motor willen kopen, dus geef ik jouw dealer wel gelijk.
 
Als je de motor in de orginele kleur wilt laten spuiten zou ik het doe.

Bij een niet standaard kleur raad ik het in principe af, maar het gaat erom wat je zelf leuk vindt en of je naar je hart of hoofd luistert. ;)
 
Gewoon spuiten, hoe ouder de motor, des te minder maakt dat uit! Je kan toch niet verwachten dat iedere motor die wat ouder wordt ook perfect in de lak blijft zitten????
Als je weer mooi kuipwerk wil hebben, nou dan spuit je hem gewoon.
 
gewoon doen wat jezelf mooi vindt, en dan ook een lagere inruilprijs aanvaarden bij het evt inruilen van de motor :)
 
Als je met het idee loopt om die motor niet lang te hebben, dan niet doen.

Het is toch aan jou wat je wel/niet met die fiets doet? Het is immers JOUW motor, waarop JIJ je gelukkig wilt voelen. Als zwart maken van je fiets de waarde voor jezelf verhoogd, dan gewoon doen. Maar ik waarschuw je. Doe het wel goed. Zomaar met lak je frame spuiten, zonder goede voorbehandeling, daar krijg je spijt van. Die lak is er dan zo van af, of je ziet binnen de kortste keren krassen.

Een autospuiter kan je advies hierin geven of enkele MF'ers die dit al gedaan hebben.

Suc6 en we zien het resultaat wel op de volgende MF meeting :P
 
Tja je moet het zelf weten... ken genoeg mensen die het doen.. waarom niet ? ikbedoel als je de fiets voor een geruime tijd blijft rijden.. ach..
 
Was ook advies van mijn dealer..kreeg nieuw plastic van de verzekering rondom. Kon kiezen tussen 2001 (origineel) of 2003 kleurstelling. Maar 2003 kleuren op 2001 motor wekt argwaan en kost je gewoon geld bij verkoop.
Schade verleden is nergens te controleren voor motors. Alleen als motor bij zelfde verzekering wordt ingeschreven als vorige eigenaar.
 
Ik heb ook een geheel zwarte cbr 600 f2. Deze was al zwart gespoten toen ik hem kocht, hierdoor was hij wat minder duur als een originele f2. Ik vondt hem echter wel veel mooier (ik hou niet zo van die felle roze en paarse kleurtjes) dus dat was voor mij alleen maar gunstiger!! Bij verkoop zal hij waarschijnlijk wel wat minder opbrengen maar dat maakt voor mij natuurlijk niet zo veel uit omdat ik er toch al minder voor betaald heb.
 
Waarom emmert iedereen over schade aan motoren??????
Als de schade al ernstig was wordt die 99% van de keren goed tot zeer goed verholpen en alle schade die niet verholpen wordt/is, is zeer vaak gewoon te zien. De meeste rijden toch graag op een veilige motor?? Dan kun je er ook gewoon vanuit gaan dat alles goed is vervangen. Bij auto's is dat vaak moeilijker te zien, maar bij motoren ligt dat heel anders.
 
IMHO bepaalt de kwaliteit van het spuitwerk of er argwaan gewekt wordt. Indien je er een pareltje van laat maken, zal er niemand problemen over geven, maar als het zo'n werkje is met de spuitbus, dan vrees ik dat mensen zich vragen gaan stellen.

Misschien kan je vlak voor, tijdens en na het spuiten enkele piccies maken om aan te tonen dat er geen schade aan de motor was.
 
Tja...ik heb liever strax maar 1000 piek minder bij ut inruilen, maar nu wel een fiets wat van mij is....waar ik op gezien kan worden 8-) het is MIJN fiets...
 
toen ik in 1993 met m'n ZXR op m'n plaat ging heb ik hem die winter ook helemaal gespoten in de endurance kleurstelling.
Nooit iemand over horen zeuren toen ik de hord op ging om 'm in te ruilen. (de km.stand van 48.500 trouwens wel)
 
ik zou het wel doen.. je koopt zo'n motor toch voor je eigen plezier en niet voor anderen.. als het jou blij maakt gewoon lekker spuiten.. en je raakt de motor met een beetje geduld echt wel kwijt voor een zelfde prijs als ongespoten.. misschien zelfs voor meer
 
Gewoon spuiten, hoe ouder de motor, des te minder maakt dat uit! Je kan toch niet verwachten dat iedere motor die wat ouder wordt ook perfect in de lak blijft zitten????
Als je weer mooi kuipwerk wil hebben, nou dan spuit je hem gewoon.

:^ Bij een nieuwe fiets zij ik ook argwaan krijgen ( bij een oude ook ;) ) maar maak desnoods een zooi foto's leuk voor je album en je kan bij een verkoop de foto's laten zien. Bewijs stuk A zullen we maar zeggen.

Maar als JIJ het nu mooi vind en het graag wil... vuckt de rest dan toch.
 
Was ook advies van mijn dealer..kreeg nieuw plastic van de verzekering rondom. Kon kiezen tussen 2001 (origineel) of 2003 kleurstelling. Maar 2003 kleuren op 2001 motor wekt argwaan en kost je gewoon geld bij verkoop.
Schade verleden is nergens te controleren voor motors. Alleen als motor bij zelfde verzekering wordt ingeschreven als vorige eigenaar.

Voorzichtige conclusie. Als jij je motor verkoopt zal je dus niet de schade eerlijk opgeven.

Denk dat het juist andersom is. Heb zelf liever een kleurstelling 2003 dan 2001. Lijkt ie toch weer een paar jaartjes jonger dan ie eigenlijk is en dat lijkt mij juist een (ver)koopargument.
 
Voorzichtige conclusie. Als jij je motor verkoopt zal je dus niet de schade eerlijk opgeven.

Denk dat het juist andersom is. Heb zelf liever een kleurstelling 2003 dan 2001. Lijkt ie toch weer een paar jaartjes jonger dan ie eigenlijk is en dat lijkt mij juist een (ver)koopargument.

Ik zou het ook niet vertellen, tenzij er natuurlijk naar gevraagd wordt. Het is de verantwoordelijkheid van de potentiele koper om kritsch naar de aangeboden motor te kijken. Iig zou ik er niet over liegen.
 
hmm tis geen auto... je moet nu niet over gaan zitte piekeren over wanneer je hem verkoopt...
Dat doet mn moeder ook, ik vraag:"hoeveel zuipt dat blikke van jou?" begon ze helemaal theorieen te houden over zoveen afschrijving per km...
BOEIUH, zolang ja maar lekker rijdt op iets wat jij mooi vindt :)
en ik vind gespoten motoren toch net iets meer hebben dan die std dingen.
(tis dat mijn lak nog te mooi is om te spuiten, maar ik ben wel op zoek naar 2e tankje enzo, om rustig te spuiten en later over te zetten)

ik zou zeggen: spuiten die hap!! be diferent! (hoe je dat ook schrijft ;) )
 
Stelletje nederlanders bij elkaar hoor... ik ben bang dat de afschrijving hoger wordt blablabla :Z

Rijden jullie motor vanwege de afschrijving of zo? In Duitsland is het heel normaal met men gloednieuwe motoren meteen naar de spuiter brengt voor een zelf gewenst kleurtje...

Dus gewoon doen wat je leuk vindt. Motorrijden is al duur, extra afschrijving maakt dan ook niet veel uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan