Motor sputtert bij optrekken

WallieNellie

Rookie
20 jul 2018
14
3
Boxmeer
Goedemiddag allen,

Mijn Moto Guzzi florida v65 'sputtert' bij het optrekken. Ik kan dus niet gelijkmatig optrekken en de motor schiet dan naar voren op een sputterende manier. Er komen dan ook knallen uit de uitlaat. In hogere versnellingen gaat dit beter, maar ook daar wil hij nog wel eens sputteren wanneer ik gas bij geef. Stationair loopt de motor momenteel 1500t wat volgens mij ook wat aan de hoge kant is.. De knallen komen overigens alleen uit de linker uitlaat, dus niet uit de rechter. Voorheen was het ook zo dat de linkeruitlaat bleef knallen wanneer hij stationair liep, ik heb hem nu zo afgesteld dat dat niet meer het geval is. Ik vind af en toe een knal niet storend want het hoort ook wel bij deze motor, alleen nu beperkt het het optrekken wat wel echt vervelend is. Ik wil graag dat ik weer 'smooth' kan optrekken, heeft iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen? Alvast dank! :)
  • Merk: Moto Guzzi
  • Type: Florida v65
  • Bouwjaar: 1987
  • Kmstand: 55000
 
Ben geen expert, maar lijkt me een ontstekingsprobleem. Onverbrande gassen belanden in je uitlaat die heet is en dan daar verbranden. Misschien bougies of de kabels checken?
Je weet trouwens ook gelijk aan welke kant je moet zijn, de linker lijkt me.
 
Goedemiddag allen,

Mijn Moto Guzzi florida v65 'sputtert' bij het optrekken. Ik kan dus niet gelijkmatig optrekken en de motor schiet dan naar voren op een sputterende manier. Er komen dan ook knallen uit de uitlaat. In hogere versnellingen gaat dit beter, maar ook daar wil hij nog wel eens sputteren wanneer ik gas bij geef. Stationair loopt de motor momenteel 1500t wat volgens mij ook wat aan de hoge kant is.. De knallen komen overigens alleen uit de linker uitlaat, dus niet uit de rechter. Voorheen was het ook zo dat de linkeruitlaat bleef knallen wanneer hij stationair liep, ik heb hem nu zo afgesteld dat dat niet meer het geval is. Ik vind af en toe een knal niet storend want het hoort ook wel bij deze motor, alleen nu beperkt het het optrekken wat wel echt vervelend is. Ik wil graag dat ik weer 'smooth' kan optrekken, heeft iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen? Alvast dank! :)
  • Merk: Moto Guzzi
  • Type: Florida v65
  • Bouwjaar: 1987
  • Kmstand: 55000
Motoplat ontsteking? Zo ja, dan is gelijk een verdachte in de ontstekinglijn. Motoplat ontstekingen zijn berucht om hun problemen.
 
Goedemiddag allen,

Mijn Moto Guzzi florida v65 'sputtert' bij het optrekken. Ik kan dus niet gelijkmatig optrekken en de motor schiet dan naar voren op een sputterende manier. Er komen dan ook knallen uit de uitlaat. In hogere versnellingen gaat dit beter, maar ook daar wil hij nog wel eens sputteren wanneer ik gas bij geef. Stationair loopt de motor momenteel 1500t wat volgens mij ook wat aan de hoge kant is.. De knallen komen overigens alleen uit de linker uitlaat, dus niet uit de rechter. Voorheen was het ook zo dat de linkeruitlaat bleef knallen wanneer hij stationair liep, ik heb hem nu zo afgesteld dat dat niet meer het geval is. Ik vind af en toe een knal niet storend want het hoort ook wel bij deze motor, alleen nu beperkt het het optrekken wat wel echt vervelend is. Ik wil graag dat ik weer 'smooth' kan optrekken, heeft iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen? Alvast dank! :)
  • Merk: Moto Guzzi
  • Type: Florida v65
  • Bouwjaar: 1987
  • Kmstand: 55000
Hoe lang bestaat het probleem al?
 
Hallo allen,

Een (beetje late) update maar het was een bougieprobleem. Heb beide bougies vervangen en hij trekt weer lekker 'smooth' op! Af een toe nog een lekkere knal maar geen belemmering meer in het rijgenot!
Dank voor het meedenken!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan