motor sputtert (pfffttss) zo om de 20-30 seconden

dubbeles

Rookie
19 jun 2006
19
0
Beste mede-forummers,

Sinds enige dagen begint m'n motor wat last te krijgen van 'sputters'. Kortstondig geluid van lucht onder wat hogere druk dat -volgens mij- uit de carburateur komt. Dat laatste weet ik niet zeker, maar lijkt daar vandaan te komen. Het is vooral na de koude start de eerste 3-4 minuten (om de 5-10 sec.), daarna -als hij wat warmer is- om de paar minuten (1-2 min.). Ook opmerkelijk is dat het vooral gebeurt op het moment van overgang tussen optrekken naar constante toeren rijden en tijdens lichte snelheids-afname.

Wat kan 't zijn..

Hans
 
bougies zijn erg schoon. Geen bruine plak of zwart aangeslagen..
Zou het een accu kunnen zijn die tegen het einde van z'n latijn aan loopt?

Ja .. misschien de ontsteking? Het is een Harley-EVO blok. Kan het daarbij makkelijk wat verschuiven (.. open deur wellicht .. maar misschien heeft er iemand ervaring mee?)
 
Een lekkend inlaatspruitstuk?
Ja, alleen al als routine-controle altijd in de gaten houden. Sproei iets zeer brandbaars op die rubbers (maar niet het luchtfilter laten mee-ademen), bijvoorbeeld een deodorant (leerde ik op Dit Forum) maar kies er dan 1 zonder metaal-toevoeging (aluminium) in de ingrediëntenlijst want misschien kan dat geen kwaad maar ik vertrouw het niet in een motor.
Bewerkt dit verandering dan is het spruitstuk on-dicht.

Neem in ieder geval óók (omdat het zo gemakkelijk gaat, fijn afstrepen) bij mooi weer een proef zonder dop op de tank (het zou kunnen liggen aan onvoldoende tankventilatie).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan