Motor staat niet ingeschreven, toch invoerechten betalen?

McMel

Die hard MF'er
28 nov 2007
499
0
Beste allemaal,

Ik probeer een motor uit belgie te halen.
Deze motor heeft in nederland een nieuwwaarde van rond de 10000 euro.
De motor heeft 188 km gelopen en de fabrikage datum is 12-4-2007.

De motor zelf is nooit ingeschreven(?) en staat dus niet geregistreerd.

Kan ik nu gewoon de motor naar nederland halen en har hier laten inschrijven of moet ik als nog het hele invoer riddeltje doen?

Thanks

McMel
 
Ja want er zal toch echt bpm betaald moeten worden. Of je moet hem voor circuitfiets houden, dus zonder kenteken.
 
was er niet zoiets van 'als die ouder is dan 6 maanden OF meer dan xxxx km had gelopen' het niet hoefde? (wilde gok)
 
Er is met de motor minder gereden dan 6000 km. Dat betekent dat je de BPM EN 19% BTW moet betalen (uitgaande van de catalogusprijs in Nederland. Die motor moet wel spotgoedkoop zijn wil je dat er uit halen.
 
En wat nou als je de motor als circuit fiets hier heen haalt
en dan hier in nederland om kenteken wil zetten
dan hoef je toch alleen maar naar de RDW om te laten keuren en krijg je dan kenteken mee

Zo iets wat zelfbouw motoren ook moeten door maken?


Misschine een idee/tip
Wat dacht je van BPM!!!!
 
Laatst bewerkt:
@ Rutg3r: BPM moet je altijd betalen als je een motor invoert alleen wordt het bedrag lager naarmate de motor ouder wordt en is het na 8 jaar 0 euro. De 6 maanden EN 6000 km regeling geldt voor de afdracht van BTW.

@ Snijboon: jouw verhaal slaat nergens op. (vriendelijker kan ik het niet zeggen)
 
@ Rutg3r: BPM moet je altijd betalen als je een motor invoert alleen wordt het bedrag lager naarmate de motor ouder wordt en is het na 8 jaar 0 euro.

Dat dacht ik dus ook, kreeg gisteren te horen bij het invoeren van de blackbird van mijn vrouw dat het geen 100 maanden meer is maar ca. 19½ jaar :( . Wordt wel elk jaar minder gelukkig
 
:o

Beetje lange afschrijvingstermijn hebben ze bij de belastingdienst |(

verder alles goedgegaan?
 
Maar als ie uit een EU land komt zijn de invoerrechten tenminste al betaald (tenzij ie nog op een T (transit) document staat). Komt nog wel BPM en eventueel BTW op.

Geldt uiteraard alleen voor een motor van niet-EU makelij, een Europeese motor zit geen invoerrecht op.
 
Maar als ie uit een EU land komt zijn de invoerrechten tenminste al betaald (tenzij ie nog op een T (transit) document staat). Komt nog wel BPM en eventueel BTW op.

Geldt uiteraard alleen voor een motor van niet-EU makelij, een Europeese motor zit geen invoerrecht op.

als je onderdelen binnen de eu koopt hoef je geen btw te betalen. is dat anders met de km stand van de TS ? misschien een tellertje op de sloop scoren?

oeps dat mag niet hoor foei! O-)
 
@ Rutg3r: BPM moet je altijd betalen als je een motor invoert alleen wordt het bedrag lager naarmate de motor ouder wordt en is het na 8 jaar 0 euro. De 6 maanden EN 6000 km regeling geldt voor de afdracht van BTW.
Zo leer je nog eens wat op een dag. Tnx :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan