Motor stallen in souterrain berging

Groningen95

MF'er
15 jun 2020
69
32
Goedemiddag allen,

Bij de zoektocht naar een appartement vroeg ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben met het stallen van een motor in de soutterain berging. Daarmee bedoel ik voornamelijk de motor 6 trede naar boven duwen. Voor het gemak ga ik er vanuit dat de motor niet aan kan staan binnen, dat zullen de buren niet heel fijn vinden.

Zie foto als voorbeeld van situatie (betreft niet de berging zelf).
 

Bijlagen

  • 093_2160.jpg
    093_2160.jpg
    235,9 KB · Weergaven: 12
Met een crossmotor zal het met een aanloopje wel lukken maar met een wat zwaardere motor zal het lastig worden in je eentje.
 
Met een takel gaat dat gemakkelijk, maar dan heb je wel een tweede persoon en een opgangpunt voor de takel nodig. Het hangt er dus vanaf of het elke dag moet of een paar keer per jaar.
 
Met een takel gaat dat gemakkelijk, maar dan heb je wel een tweede persoon en een opgangpunt voor de takel nodig. Het hangt er dus vanaf of het elke dag moet of een paar keer per jaar.
Takel heb je niet nodig als je een 2e persoon heb die duwt,tenzij het formaatje Goldwing is,
je zal alleen een aanloop moeten nemen en dan word het risico wel groot dat je uit balans raakt of verstapt
met die treden.
 
De motor is een yamaha MT-09 a 195 KG. Als ik dit zo hoor kan ik het beter uit me kop zetten, want onderuit gaan met zo'n motor kost mij meer. Het zou ook betekenen dat ik het voor elke rit zou moeten doen en ik ben een mooi weer rijder...

Een takel is niet mogelijk aangezien het een gezamenlijke portiek betreft.
 
De motor is een yamaha MT-09 a 195 KG. Als ik dit zo hoor kan ik het beter uit me kop zetten, want onderuit gaan met zo'n motor kost mij meer. Het zou ook betekenen dat ik het voor elke rit zou moeten doen en ik ben een mooi weer rijder...

Een takel is niet mogelijk aangezien het een gezamenlijke portiek betreft.

Ja vergeet dat maar zonder de motor te starten.
 
Zonder starten lukt het sowieso niet. Als het je überhaupt al zou lukken moet je er ook nog rekening mee houden dat de knik bovenaan de trap niet te scherp is, anders kom je met de uitlaatbochten aan de grond.
 
No way. Voor eenmalig als winterstalling zou ik de moeite nog nemen.maar zeker niet voor elke rit, het gaat je vervelen en vroeg op laat schade door iets.
 
Ja en ff starten zal niet gewaardeerd worden door andere bewoners,daar ga je klachten
over krijgen.Dus dat word of buiten parkeren,of doorzoeken naar wat anders .
 
Thanks voor de reacties, soms heb je dat even als je door een roze bril kijkt ;)

Ik ga een zoektocht voorzetten naar een externe garagebox of wellicht een lotgenoot met dit probleem.
 
Nou ja...natte banden.gladde treden.
Ergens draaien en dan weer naar beneden met die massa..
Niet kunnen draaien en achteruit naar beneden..
nee dank je, lijkt me allemaal niet zo’n goed plan en zonde van je motor en jou ledematen..en ego, kans is vrij groot dat deze gebroken wordt.
 
Als je nou even een deur maakt van dat raam daarachter, dat geeft wat meer mogelijkheden. Ook voor de mede eigenaren van dat gebouwtje :t
 
Vergeet het maar. Ik heb een Kawa Z200 gerepareerd in de box en zo'n hellinkje op mogen sleuren. Het hellinkje van 45 graden is veel te steil. En als je met draaiende motor, uitgebrande koppeling bijna boven bent loopt het carter vast op de knik naar horizontaal. Alleen red je het zeker niet en met twee man is nog een hels karwei.
 
Krijg je niet omhoog, buiten het feit dat het waarschijnlijk ook niet mag om ze binnen te stallen. Zet dat ding buiten onder een hoes?

Of oh wacht Groningen :+
 
Probeer het voor de grap eens met een (trap)fiets dan zal je waarschijnlijk al merken dat dat niet zo makkelijk gaat. Motor is niet alleen veel zwaarder maar ook een stuk breder dus je loopt ook nog eens op het gladde gedeelte.

Verder denk ik dat @halflive hierboven het probleem piekfijn uitlegt.
 
ik heb zoiets 2 maanden noodgedwongen gedaan een paar jaar terug met een 50cc scootertje van 70 kilo en
dat was met momenten al gammel, wankel en hopen dat het niet au doet,
Laat staan meteen volwaardige motorfiets, bij de tweede keer ben je het echt wel zat om te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan