motor start alleen op start ether

motorfreak42

Die hard MF'er
8 feb 2007
255
1
hoi..volgende probleem ..heb een honda cb450n uit 86 gekocht...bij de verkoper wou hij alleen maar starten toen hij ether in de luchtfilter spoot...hij liep wel meteen mooi rond..stationair..spontane gasreactie..beide uitlaten druk...iik heb alles uit elkaar gehaald om hem om te bouwen naar caferacer..wat kan het start probleem zijn ...waar moet ik op letten bij het reinigen van de carbs en alles weer terug plaatsen..iemand een idee?
 
de compressie moet wel heel erg laag zijn wil een benzinemotor alleen op startspray starten.
daarom denk ik eerder aan vervuilde carburateurs.
het beste kun je ze ultrasoon laten reinigen.
 
dat had ik al gehoord..dat die ether zelfs de koppakking kan weg blazen...heb net de carbs helemaal uit elkaar gehaald en gereinigd...wacht nog op de nieuwe powerfilters..de uitlaten..en dan maar kijken wat er gebeurt...was benieuwd naar jullie ideen over het start probleem zodat ik wat gerichter kan zoeken.
 
nieuwe kaarsjes zitten er al in..wat het starten betreft zonder filters en uitlaat..moet eerst nog grotere sproeiers halen...mocht hij wel starten kan ik de carbs er weer afhalen en grotere sproeiers plaatsen...maar bedankt voor alle tips..zijn altijd welkom..en zo als het nu lijkt...denk volgende week ergens proberen hem te starten....tijd gebrek...weekend eerst nijmegen onveilig maken...sonisphere concert/goffertpark
 
Dus eigenlijk geef je aan dat hij te arm is afgesteld, en alleen met ether start.
Eerst die carb's goed maken (dus ook die grotere sproeiers), dan vol choken en kijken of het werkt.
 
Dus eigenlijk geef je aan dat hij te arm is afgesteld, en alleen met ether start.
Eerst die carb's goed maken (dus ook die grotere sproeiers), dan vol choken en kijken of het werkt.
Dat zegt die denk ik niet. Hij wil open luchfilters en een andere uitlaat op de fiets gooien en daarbij hoort meestal grotere sproeiers bij. Hij kreeg gewoon geen peut in de verbrandingskamer (aannemende dat er wel voldoende vonk was).
 
Tja maar bij de degene waar hij die motor kocht liep hij ook niet uit zichzelf.
Wie weet zaten er al open uitlaten op of te kleine sproeiers. Er is geen baseline.
 
Compressie meten
Carburateurs reinigen
Verse benzine in de tank (!)
Bougies vervangen en vonk controleren

Als ik jou was, zou ik eerst zorgen dat de motor weer loopt met de oude opstelling (originele uitlaat en filters) als ie daar weer goed mee loopt kun je beginnen met "tunen".

Succes!
 
even reactie..heb de powerfilters binnen..grotere sproeiers besteld bij de brommerboer..uitlaten zijn volgende week klaar..als alles binnen is ga ik eerst de compressie meten(kan nooit kwaad)frisse benzine,nieuwe bougies,nieuwe accu en kijken wat er gebeurd...wat betreft de oude opstelling...hij word verbouwt naar caferacer en die optie lukt na de verbouwing niet meer.
 
oh ja...mischien wel duidelijker...heb de fiets bij een motordealer gekocht...stond al een poos doelloos in de hoek...bij het starten na een poos stilstand wilde hij net niet op pakken dus die ether er in en hij liep meteen mooi stationair rond...dus mischien wel vuile benzine..vuile carbs..hij stond al op reserve...komt een andere tank die schoon is van binnen ...kan helpen ..
 
oh ja...mischien wel duidelijker...heb de fiets bij een motordealer gekocht...stond al een poos doelloos in de hoek...bij het starten na een poos stilstand wilde hij net niet op pakken dus die ether er in en hij liep meteen mooi stationair rond...dus mischien wel vuile benzine..vuile carbs..hij stond al op reserve...komt een andere tank die schoon is van binnen ...kan helpen ..

Als je dit nu in je startpost had gezet dan was het meteen een stuk duidelijker voor de meeste!
 
Laatst bewerkt:
Maakt me verder ook niet uit hoor. Het is meer een goedbedoelde tip om zoveel mogelijk info in je posts te zetten, op die manier heb je de grootste kans dat anderen er iets mee kunnen. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan