motor start ineens niet meer

Mirag3

Die hard MF'er
5 sep 2010
406
0
zucht.. gister hele dag bezig geweest voorvork keerring vervangen en vorkpoten schoonmaken.
alles weer in elkaar... start de motor niet, geen knalletje niks..
tank is eraf geweest om de motor met een dikke spanband om t frame met t voorwiel van de grond te tillen

nu zat er ook benzine in t luchtfilter waarschijnlijk beetje teruggelopen door t ophijsen van de voorzijde.

bougie eraf gehad deze vonkt wel, bedrading van de motor is ook niet echt in goede staat meer dankzij vorige eigenaar hier zal ik nog eens mee bezig moeten maar doe dit pas als ik ander stuurtje erop zet.

heb ook geprobeerd de motor aan te duwen maar ook dan gebeurt er vrijwel niets.
 
idd weinig info,

wat voor fiets is het? welk type/jaartal/uitvoering etc.

het kan ook zo'n zogenaamde ongevallensensor zijn, die ze ook op het circuit gebruiken?
sensor denkt dat er een ongeval heeft plaatsgevonden vanwege de ongewone hellingshoek die je met het ophijsen hebt behaald, en schakelt daardoor benzine en/of electrisch circuit uit?

:)
 
het is een gpz750 van 83, dacht dat ik het erbij gezet had.

maar het probleem is opgelost maat had luchtfilter eruit gehad en er verkeerd om erin gezet, nooit gedacht dat zoiets het probleem kon zijn aangezien hij niet eens een plofje gaf.

best grappig proberen te starten en geen kik geen knalletje zelf niet met hand op luchtfiltergat geen verschil.

filter omdraaien Vroem aan
 
Laatst bewerkt:
idd weinig info,

wat voor fiets is het? welk type/jaartal/uitvoering etc.

het kan ook zo'n zogenaamde ongevallensensor zijn, die ze ook op het circuit gebruiken?
sensor denkt dat er een ongeval heeft plaatsgevonden vanwege de ongewone hellingshoek die je met het ophijsen hebt behaald, en schakelt daardoor benzine en/of electrisch circuit uit?

:)
Omval sensor (of in het Engels bank angle sensor) word op circuit motoren juist vaak verwijderd, omdat het levensgevaarlijk is als de motor uitgeschakeld word als je extreem plat door een bocht gaat. Genoemde sensor schakeld alleen van links naar rechts, niet naar achteren en voren (anders zou je ook nooit een wheelie kunnen doen). En ik betwijfel of zo'n oude motor er uberhaubt eentje heeft...
 
bedankt voor de snelle reacties allemaal, motor loopt weer maar nog niet goed toerental vliegt omhoog en blijft hoog bij gas geven (valt nauwelijks terug in de toeren)
maarja morgen weer werken dus wss vrijdag pas weer sleuteltijd
maat van me heeft nog set carbs liggen die we dan ff gaan proberen haal dan ook direct de enorme luchtfilterbak eruit aangezien de rubbers steenhard zijn en hij al losse filters op de carbs heeft zitten.
 
[q]En ik betwijfel of zo'n oude motor er uberhaubt eentje heeft...[/q]



TS had niet verteld wat voor soort motor ie had in z'n openingspost, dan weet je ook niet of zo'n sensor het probleem kan zijn of niet hé...


aangezien die motor van '83 denk ik ook van niet.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de snelle reacties allemaal, motor loopt weer maar nog niet goed toerental vliegt omhoog en blijft hoog bij gas geven (valt nauwelijks terug in de toeren)
maarja morgen weer werken dus wss vrijdag pas weer sleuteltijd
maat van me heeft nog set carbs liggen die we dan ff gaan proberen haal dan ook direct de enorme luchtfilterbak eruit aangezien de rubbers steenhard zijn en hij al losse filters op de carbs heeft zitten.
Controleer maar eens goed op valse lucht dan...
 
zo carbs van maat van me erin gehangen en hij loopt nu perfect alleen nu wil ik mijn eigen carbs gaan schoonmaken en dan die weer terug plaatsen maar ben ff op zoek naar losse filters voor de carbs iemand ervaring met sproeier grootte en zit er veel verschil in kwaliteit van filters?
K&N zijn wel redelijk prijzig namelijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan