Motor start maar valt uit bij stationair en bij gas geven

o0opato0o

Rookie
10 jun 2010
2
0
Spijkenisse
Hallo

Ik heb een oude Honda cm450 die ik helemaal heb opgeknapt, maar bij het starten van de motor viel die uit, als ik de motor stationair wou laten draaien, vrijwel direct.
Ook als ik een heel klein beetje gas geef valt die ook uit.
Ik kan de motor wel naar zijn 1 schakelen en dan nog langzamer dan een sparta met rijden maar ook op dat moment heb ik het zelfde probleem met te veel en te weinig gas.

dus kortom, de motor valt uit bij te weinig (dus geen) en te veel(en dat is al snel) gas.

Ik heb er al carb cleaner in gedaan en gekeken of alle slangetjes wel goed lopen, maar het mag nog niet baten.

Ik heb wel een keer mijn carberateur er uit moeten halen voor het vervangen van de gas kabels.

Dus, wie heeft een oplossing voor mijn probleem?
 
Heey iedereen.

gister hulp gekregen uit een onverwachte hoek.
een bovenbuurman uit belgie heeft even meegekeken en we hebben alle kabels nagelopen en de ontsteking nagekeken.

wat bleek nu,
Ik kreeg teveel benzine dus de motor verzoop steeds. Ook kreeg het geen goede vonk want 1 draadje was niet goed genoeg aangedraaid. Met de ontsteking was verder alles prima behalve dat 1 onderdeel mischien ook een beetje loshing(de vorige eigenaar heeft er echt een zooitje van gemaakt)

dus, motor aangezet zonder de bougies erin om de benzine weg te laten spuiten, daarna alles weer in elkaar gezet.

en het beest rijd nu weer.

bedankt voor de tips iedereen(het linkje naar de andere)
mijn motor rijd nu als een droom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan