Motor start niet door injectiereiniger ?

gabri85

Rookie
11 mrt 2018
15
0
Heb op een kwart tank 150 ML injectiereiniger toegevoegd (Yamaha FZ6N)
Accu is VOL volgens de lader, maar zou toch defect kunnen zijn omdat ie al wat ouder is.

Heb een aantal weken niet gereden dus kan niet 1 op 1 zeggen of het de accu of injectiereiniger is.
Zou het de injectiereiniger kunnen zijn?
 
Heb er voor de zekerheid 5 liter bijgegooid met een jerrycan, maar inderdaad hetzelfde.
Vanmiddag had ik de acculader erop die na 15 minuten aangaf dat de accu VOL zat.

Nu heb ik dat weer gedaan, echter nu geeft de acculader 10.0 V aan (helemaal leeg)
Dus ik denk dat de accu sowieso niet meer goed is? of kan dit ook door de lader zelf verkeerd aangegeven worden?
 
Heb er voor de zekerheid 5 liter bijgegooid met een jerrycan, maar inderdaad hetzelfde.
Vanmiddag had ik de acculader erop die na 15 minuten aangaf dat de accu VOL zat.

Nu heb ik dat weer gedaan, echter nu geeft de acculader 10.0 V aan (helemaal leeg)
Dus ik denk dat de accu sowieso niet meer goed is? of kan dit ook door de lader zelf verkeerd aangegeven worden?
Meet de accu eens met een multimeter , zowel in rust als tijdens een startpoging. Ik gok op een overleden accu.
En ja dat kan zomaar ineens.
 
1371629
 
Probeer eens een startpoging met een goed werkende accu (heb je bijvoorbeeld een auto die WEL goed start, gebruik de auto-accu dan als hulpaccu/overstarten). Start de motor dan wel, dan weet je dat je motoraccu van onvoldoende kwaliteit is.

Mocht je je niet zeker voelen om het overstarten aan te durven, doe het dan NIET! Vraag een vriend, buur, famililid o.i.d. Of, heel simpel maar wel erg effectief, ga met met motor naar een motorzaak die je vertrouwd. Zij kunnen je vast verder helpen.

Injectiereiniger als hoofdoorzaak van niet kunnen starten ligt erg ver van de meest waarschijnlijke oorzaak van niet kunnen starten af....
 
Zal je accu zijn, zeker als hij 10.0V aangeeft. Check voor de zekerheid ook je rode dodemansknop. Je zal niet de eerste zijn waarbij deze kop ingedrukt is. Injectiereiniger zal de oorzaak niet zijn.
 
Het bleek toch de accu inderdaad.

Aanvullend vraagje daarop..
Er is een alarm aangesloten op de accu, echter heb ik de zekering van het alarm eruit gehaald ivm lekstroom. Het alarm is nog wel aangesloten op de accu. Is het voldoende om alleen de zekering eruit te halen of moet ie ook van de accu af?
 
Terug
Bovenaan Onderaan