Motor start niet elektrisch

Maikelm

Rookie
12 mrt 2021
3
0
Dringende vraag aan jullie. Met het vervangen van mijn display op mijn kawa er6n uit 2009 is kortsluiting gemaakt, de motor liep maar sloeg af. Het volgende heb ik al geprobeerd:
- nieuw startrelais
- accu geladen
- zekeringen gecheckt
- Startknop doorgemeten =12v
Startrelais doorgemeten, er komt 12v binnen maar deze geeft geen stroom door naar mijn startmotor. Als ik de motor aanduw, slaat hij wel gewoon aan. Alle andere elektra doet het, en bij contact aanzetten hoor je ook alles aanslaan. Ik heb ookal de zekeringkast vervangen. Echter start hij nog steeds niet elektrisch.

Iemand ooit dezelfde issues gehad of weet hoe dit op te lossen?
Ben jullie eeuwig dankbaar.

Thnx alvast
 
632398DE-372B-4321-9FB6-692CE1044784.jpeg

Die verdiend je volledige aandacht.
 
wat je ook kunt doen is
startmotor rechtstreeks met hulp accu en dikke ( bv startkabels ) kabel aansluiten— kabel op de massa van de startmotor + kabel alleen maar even aan tikken op + pluspool startmotor.)
gaat startmotor rond dan is deze goed .
dan

startrails door meten komt er op de dikte startmotorkabels 12 V zodra je op de start knop drukt .
geen 12 v startrelais stuk
 
waar ? op de dikke gevezen aansluiting, of op de stekker ?
Er komt 12v van de accu op de aansluiting, en er zit op 1 van 3 de kabels in de stekker 12v op ( deze komt vanaf het contactpunt bij omdraaien sleutel). Op de andere 2 kabels in de stekker komt niks. Een gaat naar de zekeringkast, de andere is de aarde? ( zit aan het frame)
 
Heb je ook de massa gemeten op je startrelais? Doe eens een V4 meting op de aansturing van je startrelais
 
Verbind de twee dikke aansluitingen op het startrelais eens door. Meestal zijn dat koperen M6 moeren. Gewoon een dik stuk ijzer er tegenaan drukken. Een oude schroevendraaier of zo. Gaat de startmotor dan draaien?
 
Verbind de twee dikke aansluitingen op het startrelais eens door. Meestal zijn dat koperen M6 moeren. Gewoon een dik stuk ijzer er tegenaan drukken. Een oude schroevendraaier of zo. Gaat de startmotor dan draaien?
Ja deze gaat dan rond, echter gaat de motor niet draaien omdat je de stekker buiten werking zet die naar de brandstoftank gaat
 
Ja deze gaat dan rond, echter gaat de motor niet draaien omdat je de stekker buiten werking zet die naar de brandstoftank gaat
Ik ken deze motor niet maar normaal gesproken start de motor als het contact aan staat. Je brandstofpomp wordt toch aangestuurt vanuit de ECU of vanaf het contactslot? Ik kan me niet voorstellen dat het startrelais er iets mee van doen heeft.
 
Bericht is maar gedeeltelijk leesbaar omdat het voor abonnees is .
 
Terug
Bovenaan Onderaan