motor start niet + knallen in de uitlaat

corky

Die hard MF'er
20 feb 2005
324
0
ergens en nergens
het gaat hier om een crf 250 van 2004. de motor start niet en knalt in de uitlaat. gisteren een nieuwe bougie gezet maar doet het nog niet en blijft knallen. met aanduwen start hij en rijdt normaal. eenmaal dat de motor is afgekoeld dan is het weer hetzelfde probleem. wat kan dit zijn?
 
dat kan, men zei ook al dat de ontsteking kapot was en dat die opnieuw moest gewikkeld worden. ikzelf denk dat niet want als de die kapot was dan zou de bougie toch niet meer vonken of is dat verkeerd gedacht?
 
Hey
het is duidelijk een probleem met je ontsteking dat is duidelijk, wat je kunt proberen is een andere (nieuwe) bougie erin doen en nog eens proberen het is wel eens zo dat nieuwe bougies ook kapot zijn uit de winkel(heb ik al eens meegemaakt dus). Maar wat het ook kan zijn is dat bij bepaalde toeren in de motor de ontsteking het niet doet,dat wil zeggen dat hij dus buiten de cilinder wel vonkt als je met de kick doet maar dat hij ineens gewoon het niet meer aankan om een of andere reden. Het kan natuurlijk ook je bobine zijn.Check ze allebei even :Y
 
ik moet er wel nog bij zeggen dat die ook bijna geen compressie heeft. kan dit er ook iets mee te maken hebben?
 
De draad van je bougiegat gaar?
Dat probleem had ik ook, kon wel aanlopen, niet kicken, weinig compressie en knallen uit de uitlaat..
 
uhm ja dat had je er idd wel bij kunnen zeggen ja :P
Ik weet niet hoe oud je zuiger is, het kan zijn dat ie een beetje verrot is of je zuigerveertjes zodat ie te weinig compressie heeft ,..

Als je rent met de motor maakt de zuiger veel meer toeren en krijgt ie ook veel meer vonkjes zodat ie met wat weinig compressie toch nog kan starten..als je kickt is de kracht achter die zuiger een stuk minder en daarom wil hij niet starten(mijn theorie). maarja ik weet het anders ook niet :N
 
Weinig compressie betekent kleppen die niet meer sluiten of een zuiger/zuigerveer die niet meer afdicht.
Hoeveel uur heeft hij al achter de kiezen met deze zuiger? anders dit eerst eens controleren.
 
ja, en nieuwe zittingen ook waarschijnlijk

check eerst je klepspeling, wrslk heb je die niet meer....
 
de motor is niet van mij maar van een kameraad, de hendel van de warmstart springt ook niet terug zei hij, die moet hij terug duwen en gaat zeer stroef. hij heeft de motor binnen gebracht bij een motorzaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan