Motor start niet meer apart geluid..Start motor?

4 nov 2014
104
0
Hallo allemaal.

Mijn motor start niet meer..Maakt een raar geluid. start motor kapot? Graag advies en tips om hem weer te repareren?

 
Ik heb dit probleem een maand geleden ook gehad. Toen een paar uurtjes aan de druppellader gehad en hij wou weer starten..Gister middag hem er weer aangezet maar nog zonder resultaat hij wil nog niet starten..
 
te horen is een ratelend startrelais die blijkbaar door slechte accu dit geluid voort brengt.

Ff andere verse accu .
slecht voor het milieu en de portemonaie. Ik ben benieuwd hoeveel goede accu's er vervangen worden, terwijl het probleem bij het laden zit. Het kan in dit geval ook een slechte of defecte lader zijn. Eerst meten.
 
Zet er dan nieuwe accu in.

slecht voor het milieu en de portemonaie. Ik ben benieuwd hoeveel goede accu's er vervangen worden, terwijl het probleem bij het laden zit. Het kan in dit geval ook een slechte of defecte lader zijn. Eerst meten.




 
Stel dat hij een lekstroom heeft, dan gaat er misschien voor niks een accu gekocht worden.

Da kun je meten hé maar als zijn druppellader ze niet kan opladen is het voor mij heel duidelijk dat ze defect is.
En als hij twijfelt dat zijn druppellader nog werkt dat hij ze dan oplaad met andere of met startkabels bij zijn draaiende wagen.
 
Laatst bewerkt:
Zet gewoon een volt meter op de accu en noteer de spanning onbelast en de spanning tijdens het starten en ge weet direct of deze stuk is of niet.

Een volle accu zal een spanning hebben van 12,7 Volt. En zal deze spanning een behoorlijke tijd vast kunnen houden. Wanneer de spanning van een accu bij ongeveer kamertemperatuur al na enkele uren begint terug te lopen, of al terugloopt na bijvoorbeeld één keer kort starten van de motor, dan is de accu in slechte conditie en moet deze vervangen worden.

Onder winterse omstandigheden zal een accu overigens een wat lagere spanning aan mogen geven. Maar een gezonde accu zal dan nog steeds een spanning hebben van minimaal 11.9 Volt.
 
@r6aw , je moet echt EERST die how to volgen, daarna hier terugkoppelen wat je tegenkomt, en DAN pas eventueel andere dingen gaan overwegen.

Zot geeft over het algemeen niet de meest uitgebreide antwoorden, en hij lijkt niet zijn best te doen om vriendelijk over te komen, maar hij weet het heel vaak wel het beste. Het heeft weinig zin om goedbedoelde deeloplossingen te proberen, of deelproblemen te gaan onderzoeken, voordat je weet dat je fundament goed is. Trust me. Of niet, ook goe ..


Dan
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Da kun je meten hé maar als zijn druppellader ze niet kan opladen is het voor mij heel duidelijk dat ze defect is.
En als hij twijfelt dat zijn druppellader nog werkt dat hij ze dan oplaad met andere of met startkabels bij zijn draaiende wagen.
De laadstroom van een draaiend auto is vele malen hoger dan die van een motorfiets, ik denk niet dat een motor accu dat wel zo fijn vind.
 
Terug
Bovenaan Onderaan