Motor start niet meer na schuiver. CDI-defect??

-={Sander}=-

MF'er
27 sep 2003
87
0
38
Nieuwleusen (omg. Zwolle)
Na een schuiver met mijn Suzuki GSX-R 600 SRAD 1997 doet mijn motor niet zo veel meer. :(
Door de schuiver (motor tegen boom aan gegleden) is mijn achterframe afgeknapt en gesloopt. Alles weer gerepareerd, maar nu start de motor niet meer.

Accu is perfect.

Als ik de motor op kontakt zet hoor je de benzine pomp niet; voor heen draaide deze zo'n 3 seconden.
Start motor draait niet; doet niets.
Als ik de CDI losneem draait de startmotor wel maar slaat niet aan omdat de CDI niet is aangesloten.
Als ik de CDI weer aansluit doet niets het meer.

Alle zekeringen zijn heel.
Start relais doet het ook (als cdi er af is)
Neutraal lampje brand / koppeling ingeknepen.
Dodemans knop werkt ook (als cdi er af is)

Misschien dat het de cdi is.
Kan ik zelf de CDI testen??

Of heeft iemand nog een idee wat het kan zijn.
 

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
36.832
1.519
www.snelmotoren.nl
Zet eens rechtstreeks spanning op de startmotor met een startkabel. Als ie dan gewoon start is er iets anders aan de hand. Is er ergens een schema van zo'n ding in de zaal?
 

-={Sander}=-

MF'er
27 sep 2003
87
0
38
Nieuwleusen (omg. Zwolle)
Startmotor werkt:

Als ik de CDI stekker er uit haal draait de startmotor.

Schema heb ik, zal ik effe gaan inscannen.

[edit]
slechte massa aansluiting?
als de start motor wel draait als cdi er af ligt kan dat het ook niet zijn toch?
 

yamapino

MF veteraan
3 apr 2004
13.603
0
omgeving gouda
Weet niet of het wat is maar als je standaard uit staat start hij ook niet.

KAN het probleem niet in de bedrading van je standaard schakelaar naar je CDI zitten Kortsluiting ??

als je cdi los is start ie dus heeft die kortsluiting geen invloed zodra hij erop zit wel.

hoop dat je er wat aan hebt succes.
 

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
36.832
1.519
www.snelmotoren.nl
Startmotor werkt:

Als ik de CDI stekker er uit haal draait de startmotor.

Schema heb ik, zal ik effe gaan inscannen.

[edit]
slechte massa aansluiting?
als de start motor wel draait als cdi er af ligt kan dat het ook niet zijn toch?
Maar slaat de motor aan als je hem aanduwt of de startmotor rechtstreeks van spanning voorziet?
 

-={Sander}=-

MF'er
27 sep 2003
87
0
38
Nieuwleusen (omg. Zwolle)
Maar slaat de motor aan als je hem aanduwt of de startmotor rechtstreeks van spanning voorziet?

Ik zal het zo eens gaan proberen.
Maar de benzine pomp draait ook al niet.(benzine pomp niet defect, 12 v. op gezet)
Even het e-schema gevolgd, het benzine pomp relais hoort spanning te krijgen van de cdi. Daar komt al geen spanning op.
 

Hulzie

MF veteraan
10 nov 2002
9.321
1
56
Staphorst
Dat klnkt niet dat een cdi kadoek is, CDI moet extreem kadoek wil ie echt niet aanslaan op geen 1 cyl. klinkt meer als een draadbreuk of een los contact ergens, wel van het formaat waar je je lazarus naar zoekt.
CDI van een kennis lenen met zelfde fiets zou een optie zijn, krengen kosten op de sloop 125 - 150 euro stuk, ik zoek er nog 1, maar die fiets loopt op 3 cyl. de ene doet niet mee, en heb de CDI ies doorgemeten, 1 tje geeft verkeerd signaal, dus vandaar, helemaal niks doen en CDI stuk, dan moeten ze door een vrachtwagen zijn platgereden maar de cyl. worden in die zin apart aangestuurt door de CDI tjes
 

zxrbiker

MF veteraan
22 feb 2003
4.924
1
Nieuw Vennep
Startmotor werkt:

Als ik de CDI stekker er uit haal draait de startmotor.

Schema heb ik, zal ik effe gaan inscannen.

[edit]
slechte massa aansluiting?
als de start motor wel draait als cdi er af ligt kan dat het ook niet zijn toch?
Ik zou mijn geld ook zetten op een slecht kontakt of een massasuiting in de kill-switch of de zijstandaard schakelaar.
De kans dat door een defecte CDI helemaal niets meer werkt (benzinepomp, ontsteking, startmotor) lijkt mij heel klein.
Logischer is het dat de CDI b.v. geen vrijgave krijgt van de bovengenoemde schakelaars of dat er iets is met de voeding/massa van de CDI.

Alles nog een keer goed nalopen lijkt me het verstandigste. Waar is het schema ?? Al ingescanned ??

ZXR
 

DrRossi

MF'er
13 mei 2003
167
0
53
Eindhoven
www.bertisevil.nl
Je zegt zelf dat normaal je pomp ca 3sec draaide en nu niet.
Zet spanning op je benzine pomp en probeer te starten.
kijk ook of er wel benzine stroomt, of ruik eens lekker aan je pijp na het starten met volgas.
Haal een bougie dop los en doe daar een willekeurige bougie in en start en kijk of deze vonkt, wel tegen massa aan houden.
zo ja zou ik dat even vertrouwen en verder zoeken.

Ik ben zeer benieuwd hoe het afloopt.

Suc6 DrRossi
 

MarcGSXR

Die hard MF'er
4 feb 2003
319
0
54
Steenwijk
er zit een schakelaar in het systeem dat de motor uitschakeld .
bij bijvoorbeeld een val .
deze moet je resetten of overbruggen
als ik me niet vergis zit dat ding onder de tank of zadel .

MarcGSXR
 

-={Sander}=-

MF'er
27 sep 2003
87
0
38
Nieuwleusen (omg. Zwolle)
Bedankt voor de snelle reacties!

Ik ga alles even nachecken, ik loop alle mogelijke oplossingen even langs.
Ik hou jullie op de hoogte.

(ik zag net op marktplaats:CDI vraagprijs 75,-- :r 'k hoop ut niet.)
 

-={Sander}=-

MF'er
27 sep 2003
87
0
38
Nieuwleusen (omg. Zwolle)
JAJAJA
Ik denk dat de motor nu goed werkt!! :9

Na een aantal keer proberen te starten, dodemansknop overbrugt starten....
geen resultaat. Maar nu te vaak gestart:

ACCU LEEG GESTART. |(


Blijkt er toch een stekkerverbinding los / slecht kontakt te maken. (t.h.v. de luchtinlaten.)
Alle stekkerverbindingen losgemaakt: kontakt spry erin schoonmaken monteren klaar.

Opeens begon de benzinepomp te draaien!!
Na ong. 3 sec. stopt deze weer. (de CDI leeft!)
Dit werkt weer perfect.


Dus CDI zal niet kapot zijn.

Dacht dat deze kapot was omdat deze los lag en de relaitjes waren door de klap los komen hangen. Dus zocht ik hier.

Morgen zal ik van mijn buurman even een acculader lenen en waarschijnlijk werkt de motor dan weer perfect. O-)

Bedankt voor alle snelle reacties + technische ondersteuning :} :}

Morgen zal ik laten horen of de motor daadwerkelijke loopt.
 

Hulzie

MF veteraan
10 nov 2002
9.321
1
56
Staphorst
Dat is een zwart/rode resetknop, zwart blokkie mer rode knop, kan ook aan de zijkant zitten (principe van de aardlekschakelaar thuis)