Motor start niet meer na sleutelen

Japanse raket

Rookie
14 jun 2020
21
6
Beste allemaal,

Na lange tijd te hebben uitgetrokken om mijn motor helemaal op te knappen start hij helaas niet meer. Toen ik gisteren voor het eerst probeerde om mijn motor te starten gaf hij alleen een duidelijk hoorbaar ratelend en sputterend geluid. Dit geluid werd al snel minder duidelijk hoorbaar naarmate ik vaker probeerde te starten. Nu is er zelfs helemaal geen geluid meer hoorbaar op alleen een klik na die je hoort als je de startknop indrukt. Jammer genoeg kan ik hier op dit forum geen filmpje uploaden want dit wordt niet ondersteund. De accu is zowel gisteren als vandaag (na de startpogingen van gisteren) nog helemaal opgeladen en de usb-lader aansluiting geeft ook aan dat de accu genoeg stroom heeft.

De afgelopen tijd heb ik onder andere de bougies en de bougiekabels vervangen en de carburateur eruit gehaald, schoongemaakt en teruggeplaatst. Ook heb ik er een nieuw spruitstuk opgezet maar dat doet voor het startprobleem minder ter zake denk ik. Wat ik wel laatst ontdekte tijdens het eruit halen van de olie was dat er ook veel water in de olietank zat; er stroomde zo ongeveer 300 milliliter uit. Blijkbaar was de waterdichte hoes niet helemaal waterdicht en is dit ergens de olietank ingelopen.

Zoals jullie horen veel informatie, maar misschien komt dit iemand van jullie bekend voor en kunnen jullie me helpen deze puzzel op te lossen? Misschien ook handig om te weten dat het gaat om een Kawasaki ZZR 600 uit 1998. Alvast bedankt voor de reacties!
 
@Dakkert ja rijdt prima, kwam echt als een verrassing dat starten. Af en toe met opschakelen nog een wat ratelend geluid maar geen idee of dat door roest is of omdat ik voorheen het niet hoorde. Ik heb nu namelijk een nieuw spruitstuk eronder waardoor hij flink stiller is
 
Hoewel dit een oud topic is, kan ik het niet laten om er even op te reageren. Bijzonder inderdaad; van een viskom met water naar een beest.... weet je wat ik nog het grootste probleem vindt van dit hele verhaal? Met een beetje pech wordt deze motor ooit ingeruild bij een motorzaak en wordt de motor het eigendom van een nietsvermoedende koper die net het rijbewijs heeft met een klein budget...
 
Hoewel dit een oud topic is, kan ik het niet laten om er even op te reageren. Bijzonder inderdaad; van een viskom met water naar een beest.... weet je wat ik nog het grootste probleem vindt van dit hele verhaal? Met een beetje pech wordt deze motor ooit ingeruild bij een motorzaak en wordt de motor het eigendom van een nietsvermoedende koper die net het rijbewijs heeft met een klein budget...
Als je niets vermoedend ben met een klein budget moet je of een motor met garantie kopen bij een betrouwbaar bedrijf of
lekker met het openbaar vervoer blijven reizen. 🤔
 
Hoewel dit een oud topic is, kan ik het niet laten om er even op te reageren. Bijzonder inderdaad; van een viskom met water naar een beest.... weet je wat ik nog het grootste probleem vindt van dit hele verhaal? Met een beetje pech wordt deze motor ooit ingeruild bij een motorzaak en wordt de motor het eigendom van een nietsvermoedende koper die net het rijbewijs heeft met een klein budget...
Ja, maar met een beetje pech krijgt mijn tante nog eens een snor en kan ik haar mijn oom gaan noemen... Nee effe alle gekheid op een stokkie, hij rijdt nog steeds prima. Lijkt me ook nogal wiedes dat je een motorfiets met een kapotte motor niet meer gaat verkopen. Ik snap ook niet zo goed waarom iedereen het zo raar vindt dat het wel meevalt met de schade door het water, dat zijn denk ik bmw rijders?
 
Terug
Bovenaan Onderaan