Motor start niet meer, wat moet ik doen

Gerbrand23

Rookie
21 jul 2018
3
0
ZWOLLE
Hallo allemaal,

Gisteren na een heerlijk stukje gereden te hebben op mijn Gs550L uit 85 viel hij bij het stoplicht uit. Vervolgens kreeg ik hem ook niet meer aan.
Verlichting werkte wel maar de accu leek erg zwak. Zit een nieuwe accu in. Kon de omwenteling niet maken om aan te slaan.

Motor naar huis geduwd en vervolgens niks meer mee gedaan. Vanmorgen toch nog even gekeken of ik hem kon starten en dat wou gelukkig wel.

Heel even laten lopen en vervolgens weer uit gedaan. Nog een keer proberen te starten en gaf het zelfde probleem weer aan.

Ik denk zelf dat de accu niet bijlaad tijdens het rijden maar zeker durf ik hiervan niet te zijn.
Wat kan ik doen om dingen uit te sluiten en hoe kan ik dit probleem oplossen
 
de makkelijkste test is een voltmeter op de accu zetten. Spanning in rust? Spanning tijdens startpoging? Spanning als hij loopt bij stationair? Spanning bij wat meer toeren bv 4000rpm?

Dan heb je al gauw een indicatie of je laadsysteem wat doet en hoe vol je accu is.
 
Laatst bewerkt:
Ik gok op spanningsregelaar kapot , is een kwaaltje van alle oude suzuki’s.
Geen gebruikte zoeken, zijn ook kapot. Nieuwe kopen via japparts of carmo.

Misschien is door de kapotte spanningsregelaar ook je accu ter ziele.

Heb ondertussen diverse oude suzuki’s Gehad, van gs/gsx tot GR.
Alle SR’s kapot behalve die van een US versie, waarvan de verlichting niet uitschakelaar is....
 
Heb hem proberen te starten via kabels. Maar krijg hem niet aan de praat. Maakt tevens wel meer wentelingen maar slaat nog niet aan. Accu blijft rond de 11,5/12 volt hangen.. Wat zouden vervolg stappen kunnen zijn?
 
zot zien post volgen dan komt t goed...

krijgt ie vonk? sprit? en heeft ie compressie ? en de 1e op het juiste moment dan doet ie t weer.
zo niet de falende factor fixen en dan doet ie t weer....
als je dat niet kan omdat je bijvoorbeeld academisch geschoold bent of zo....dan de brommer wegbrengen naar een zinnig iemand en betalen en dan doet ie t weer.... :Y

succes
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan