Motor start niet na onderhoud, startmotor draait niet: relais?

SuzukiVP

Rookie
1 aug 2020
2
6
Hallo, ik ben nieuw in het forum en val maar meteen met de deur in huis:
Ik heb mijn Suzuki DL650 V-Strom bj 2006 een flinke onderhoudsbeurt gegeven: olie, oliefilter, bougies, koelvloeistof, remolie vervangen. Tank eraf, motor beetje opgepoetst en alles weer gemonteerd.
Ik probeer nu te starten (vooral om even de koelvloeistofpomp te laten draaien, om de laatste cc's vloeistof te kunnen ingieten. Helaas, geen sjoege.

Contact doorloopt de normale check, CHECK-melding gaat ook uit. Als ik de startknop indruk krijg ik wel een spanningsval, maar de startmotor gaat niet draaien. Voorheen nooit startproblemen gekend, en de accu is prima en vol.

Ik heb het relais verwijderd en de accu even aangesloten: ik hoor geen klik. Met de multimeter (op stand 200 Ohm) blijft de meter op 1 staan, wat eigenlijk 0 zou moeten zijn.
Conclusie: relais stuk zou je denken. Natuurlijk wil ik een nieuwe bestellen (al blij dat het het relais is van pakweg 2 tientjes i.p.v. de startmotor zelf :)).

Maar ik begrijp niet dat ik dan toch een spanningsval krijg. Kan het dan wel het relais zijn, of is er misschien nog meer aan de hand?
Uiteraard al gegoogeld naar dit probleem, maar niet specifiek iets gevonden.

ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen. Alvast bedankt.
 
Inderdaad, verbind de 2 dikke aansluitingen met een flinke schroevendraaier er op.
Vonkt wel wat. als hij dan wel draait kan je relais stuk zijn, maar ik vermoed eerlijk gezegd dat er iets anders aan de hand is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan