Motor start niet, tikkend geluid

30 mei 2022
9
1
Hallo,

Vanwege het vieze weer en voornamelijk vanwege de kou had ik besloten mijn motor (Kawasaki z650 van onder het afdakje in het hok te zetten.

Zodra ik dit had gedaan probeerde ik de motor te starten. Ik zette de motor op het contact, de display start op, en probeerde deze te starten. Maar ik hoor enkel een tikkend geluid, en hij wil niet aanslaan.

De motor heb ik 2 weken geleden gekocht en is nagekeken, verder geen problemen gehad tot nu toe.

Weet iemand waar dit door kan komen?
Misschien zwakke accu door de kou?
Ik hoor graag van iemand anders, ik ben slechts een leek.

Groetjes,
Potvis.
 
Dus uit de video valt te concluderen dat de accu te zwak is om de motor te starten?
Want de display start wel op, maar verder hoor je de startmotor niet. Ik verbaas me wel over het feit dat de accu zo snel leeg loopt, maar dan zal deze lijkt mij aan vervanging toe zijn
 
Waarom starten als je niet mee gaat rijden? Is niet zo slim want dat geeft alleen maar condens in de motor. Die krijg je er alleen uit door weer een flink stuk te rijden.
Mijn advies: Accu controleren of vervangen en dan met losgetrokken bougiedoppen kijken of de boel rond wil maar pas weer starten als je zéker weet dat je daarna de olie flink warm gestookt krijgt.
Of misschien heb je een lekstroompje die de accu leegtrekt.

Het slechtste wat je kunt doen met een motor die "buiten" (of in een onverwarmd(?) hok) staat is even starten en vervolgens niét gaan rijden. Of je moet hem een half uurtje laten ronken waar denk ik je buren niet zo blij mee zijn.
 


My neighbour had exactly the same issue with his 650 of 2019. He thought it was the starter, replaced it and still got the same issue. So he called me, I did some measures with multimeter of his battery. It had about 9.3 V when starting, which is bad. So replaced his battery with mine and it did it like charm. He ordered a new battery and he didn't report any issues.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan