motor start niet, vlotterkmaer loopt over

Ins4ne

Die hard MF'er
30 dec 2003
273
0
Na het monteren van mijn carburator zag ik dat die aan de bovenzijde van de vlotterkamer constant benzine lekt. Is het daarmee dat de motor niet wil starten? Wat kan ik hier aan doen? Ik heb nochtans niets aan de vlotternaalden afgesteld.


thx
 
Het ziet er naar uit dat je vlotternaald niet afdicht. Misschien versleten? (Je ziet dan een soort ingeslagen randje om de punt heen.)

Misschien "zit" ie ook niet goed. Verkoop 'm eens een beschaafde opdonder. De carb, bedoel ik. Misschien zet ie zich dan.
 
Laatst bewerkt:
Als de vlotternaald ingesleten is (naalden zonder zwart puntje) kan je hem inslijpen, net als kleppen.
Haal de zooi es uitelkaar, en monteer het weer met de carburateurs omgedraaid. Werkt meestal. :)
 
Pak een een grote schroevendraaier, en dan met het handvat gewoon wat kloppen tegen de vlotterkamer, kan zijn dat de naald van positie verschiet en het lekken stop (nieuwe kosten 4 euro stuk) als dat kloppen niet werkt, kun je altijd nog hermonteren en nazien
 
Het kan ook zijn dat de ventilatie van de vlotterkamer verstopt zit en/of dat er zich vuiligheid heeft opgehoopt in de vlotterkamer.

Ook nog, als de boel uiteen is geweest: sommige vlottermodellen passen "op z'n kop" maar dan blijft wel de boel overstromen.

Nog: veel vlotterkamers hebben een afdichting met een randje dun pakking-materiaal en dat kan scheef zitten of beschadigd zijn, of een zandkorreltje ertussen gekneld.
 
Laatst bewerkt:
Das makkelijk dat je dat van afstand kunt zien!

Maar kan idd van alles zijn, kost in geld niet veel, is gewoon zoekwerk, eenvoudig beginnen. en vergeet alles 100% schoon en glad?
ik kan het niet zien maar het is meestal wel wat er aan de hand is
eerst de meest voor de hand liggende oplossingen proberen
daarna pas moelijk denken anders kan het nog wel eens heeel lang gaan duren voor zijn probleem is opgelost
 
inderdaad, ook wel eens gehad met mijn motor. Toen zat er een hoopje vuil in dat de naald tegenhield. Zou eerste de boel maar eens openschroeven en kijken wat er loos is voordat je het over slijpen, rammen met schroevedraaiers etc. hebt.

Succes!
 
inderdaad, ook wel eens gehad met mijn motor. Toen zat er een hoopje vuil in dat de naald tegenhield. Zou eerste de boel maar eens openschroeven en kijken wat er loos is voordat je het over slijpen, rammen met schroevedraaiers etc. hebt.

Succes!

Eerst rammen met schroevendraaier. Werkt dat niet, dan openmaken en schoonmaken (een haar tussen je vlotterpen is voldoende om deze ellende te veroorzaken) en controleren of de vlotters blijven drijven (en dus niet lek zijn). Werkt dat niet dan een nieuw pennetje. Slijpen doe je alleen als je echt geen pennetje te pakken kan krijgen, want het is kutwerk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan