motor start niet

motorrijder2

Die hard MF'er
13 sep 2009
525
0
hallo allemaal,

ik heb een mooie GSF400 die niet meer start na winterstop. ik heb nieuwe benzene erin gedaan en nieuwe bougies, toen starte hij alleen liep hij niet goed.


accu is goed, startmotor gaat netjes snel rond.
 
Laatst bewerkt:
motorkamer?

Heb je het luchtfilter al eens bekeken? ik weet van een RD-Collega dat zijn motor niet meer wilde lopen omdat er een vogelnestje in het luchtfilterhuis zat, incl 3 jonge zwaluwen.
En anders ff proberen met snelstart
 
Laatst bewerkt:
Wat Janbros zegt....

De kanaaltjes in je carb zijn vies of dichtgegomd, evenals stationair sproeier etc.
Dit kan je niet zien op het oog.

Dus carbs weer uit elkaar, let op de kleine veertjes ringetjes rubbertjes, tel de slagen van de mengsel schroef , houdt alles per carb bij elkaar.

Spuit de carb en messing onderdeeltjes in met carb cleaner of andere gom-oplossende meuk, of alles in de ultrasoon of beide.

Uitspoelen, doorblazen en weer terug in elkaar zetten.

Edit; en je killswitch op aan zetten :+
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat jullie gelijk hebben. Ik moet even de carbs in de ultrasoon doen.

ben benieuwd of jullie daar een leuk adresje voor weten in noord-Brabant/zuid Holland/Gelderland.

Natuurlijk heb ik de olie vernieuwd:) ketting ook even helemaal gereinigd en opnieuw gesmeerd.

bedankt voor de tips.

ja de killswitch staat ook aan, deze fouten heb ik in het verleden al gemaakt en aldoende leert men haha.
 
Als je de boel toch los gaat halen, dan eerst even je luchtfilter er af, en de carb's even dichthouden met je hand tijdens het starten, dan moet hij wel benzine aan gaan zuigen....
Start hij met remmenreiniger wel ( of doet hij pogingen te gaan lopen dan)
 
Start hij met remmenreiniger wel ( of doet hij pogingen te gaan lopen dan)
Zo heb ik ook op de luie manier menige carburateur revisie servicebeurt kunnen overslaan. _O-
Drie, vier, vijf keer starten met remmenreiniger en lekker vele kilometers gemaakt. :]
Daarna startte hij gewoon de rest van het jaar op de normale manier. :9

Misschien was het niet zo erg als bij deze. ;)
De carbs zijn gereinigd en de motor rijdt weer als nieuw!

bedankt voor de hulp
Goed gedaan *O* fijne kilometers! *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan