Motor start niet.

Emieljong

Rookie
8 mei 2023
7
0
Goedenavond,
Ik heb net een honda VFR800 uit 2000 gekocht.
Hij startte goed, maar nu start ie niet meer.
Als ik het contact aanzet, hoor ik ook de injectie/benzine pomp niet draaien.
Ik heb de bougies eruit gehaald, en ze vonken niet.
Heb de zekeringen er ook uitgehaald, die waren nog heel.
Heb er wat wd40 erop gedaan en er weer ingezet.
De startmotor gaat wel in de rondte, maar hij slaat niet aan
Het is natuurlijk logisch dat ie niet start als de bougies niet vonken, maar omdat de injectie/benzine pomp ook niks doet, denk ik dat het een technisch probleem is.
Wat zou het kunnen zijn?
 
Vorige woensdag, klote, De BMW start niet. Brandstofpomp doet niet, start motor gaat ook niet rond. Hoop gevloek, dus de pech hulp gebeld. Een en ander uit geprobeerd en ineens zie ik Roxanne een rode knop op het stuur omzetten, jawel. Dode mansknop.

Al gekeken of die niet om staat?
 
Vorige woensdag, klote, De BMW start niet. Brandstofpomp doet niet, start motor gaat ook niet rond. Hoop gevloek, dus de pech hulp gebeld. Een en ander uit geprobeerd en ineens zie ik Roxanne een rode knop op het stuur omzetten, jawel. Dode mansknop.

Al gekeken of die niet om staat?
Als de dodemansknop aan staat moet de startmotor toch ook niet in de rondte gaan?
heb je ook je hoofdzekering nagekeken? (ws een 30 ampere zekering, in de buurt van je accu / startrelais)
ja, deze ook gecheckt. Was ook heel, ook wat spray erop en eruit en erin gedaan
 
De startmotor gaat wel in de rondte, maar hij slaat niet aan
Het is natuurlijk logisch dat ie niet start als de bougies niet vonken, maar omdat de injectie/benzine pomp ook niks doet, denk ik dat het een technisch probleem is.
Ik denk dat er iets is met je startblokkering.
Relais van je standaard...dodemansknop...sleutelchip...iets in die geest.
 
Controleer de stekker van je startrelais eens... Ik neem aan dat je het door Willem genoemde topic (problemen met mijn VFR) hebt doorgenomen?
Als je de motor op contact zet, kun je nameten of je inderdaad spanning hebt achter de startrelais.

Indien dat allemaal goed lijkt, dan heb je de volgende plekken om te zoeken:
- Kantelsensor
- Massaverbindingen
- Computer
 

Preparation & confirm:

1683617051260.png



Edit: En, en, en?? *O* ??
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond,
Ik heb net een honda VFR800 uit 2000 gekocht.
Hij startte goed, maar nu start ie niet meer.
Als ik het contact aanzet, hoor ik ook de injectie/benzine pomp niet draaien.
Ik heb de bougies eruit gehaald, en ze vonken niet.
Heb de zekeringen er ook uitgehaald, die waren nog heel.
Heb er wat wd40 erop gedaan en er weer ingezet.

De startmotor gaat wel in de rondte, maar hij slaat niet aan
Het is natuurlijk logisch dat ie niet start als de bougies niet vonken, maar omdat de injectie/benzine pomp ook niks doet, denk ik dat het een technisch probleem is.
Wat zou het kunnen zijn?
Wd40 op je zekeringen? :?
 
Gaat er spanning naar de pomp, tijdens de "zelftest"?
Stekker van de brandstofpomp goed vast/geklikt?
Met een spanningszoeker of multimeter controleren of de zekeringen aan beide zijden spanning hebben.
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond,
Ik heb net een honda VFR800 uit 2000 gekocht.
Hij startte goed, maar nu start ie niet meer.
Als ik het contact aanzet, hoor ik ook de injectie/benzine pomp niet draaien.
Ik heb de bougies eruit gehaald, en ze vonken niet.
Heb de zekeringen er ook uitgehaald, die waren nog heel.
Heb er wat wd40 erop gedaan en er weer ingezet.
De startmotor gaat wel in de rondte, maar hij slaat niet aan
Het is natuurlijk logisch dat ie niet start als de bougies niet vonken, maar omdat de injectie/benzine pomp ook niks doet, denk ik dat het een technisch probleem is.
Wat zou het kunnen zijn?
Heb ooit zo’n VFR gehad die ineens ook niets meer deed. Bleek een stekkertje onder de tank losgeschoten te zijn. En om een kort verhaal langer te maken, heb die motor een paar jaar gehad zonder problemen. Toen ik hem verkocht kwam de koper er een paar uur na het ophalen mee stil te staan. Bleek toen dit te zijn. Succes!
mp1.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Heb ooit zo’n VFR gehad die ineens ook niets meer deed. Bleek een stekkertje onder de tank losgeschoten te zijn. En om een kort verhaal langer te maken, heb die motor een paar jaar gehad zonder problemen. Toen ik hem verkocht kwam de koper er een paar uur na het ophalen mee stil te staan. Bleek toen dit te zijn. Succes!
Bekijk bijlage 1877801
Dat was ik inderdaad helemaal vergeten te vermelden! Dat is de stekker die aan de hoofdzekering zit ...
 
Dat was ik inderdaad helemaal vergeten te vermelden! Dat is de stekker die aan de hoofdzekering zit ...
heb je ook je hoofdzekering nagekeken? (ws een 30 ampere zekering, in de buurt van je accu / startrelais)
Ja nagekeken. Is goed
Reguliere WD40 of WD40 Contactspray?
reguliere
Gaat er spanning naar de pomp, tijdens de "zelftest"?
Stekker van de brandstofpomp goed vast/geklikt?
Met een spanningszoeker of multimeter controleren of de zekeringen aan beide zijden spanning hebben.
ik zal iemand moeten vragen om dit na te kijken.
Ik ben daar niet technisch genoeg voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan