Motor start slecht als die warm is

FZHans

MF'er
14 dec 2001
46
0
Warnsveld
Ik heb een Yamaha FZ 750. Als de motor warm is wil die niet of heel slecht aanslaan. Als ik hem dan een tijdje laat staan zodat de motor weer wat afgekoeld is, start die gelijk. Waar kan die aan liggen.
 
het kunnen de bobines zijn, als die slechter worden doen ze het wel als ze koud zijn, maar des te warmer des te slechter. ik weet niet hoe ze getest moeten worden maar de plaatselijke motor boer ws. wel.als je kijkt of ze goed vonken als ze warm zijn zegt dat niets een bougie vonkt in de buitenlucht wel maar in de cilinder onder druk kan het anders zijn.
 
wat ook kan is dat de cab\'s een beetje benzine na stromen na stil zetten van de motor(misschien een vacuum probleempje/vuil) dit zorgt voor een terijk mengsel en dat moet je er uitstarten vervolgens is het ook zo dat ie goed koud is zeer goed start zonder choke.
 
Mijn idee is dat het benzinemengsel waarschijnlijk is gaan koken.
Als dat gebeurt dan krijg je \'m met geen mogelijkheid aan de praat en ff laten afkoelen is de enige remedie.
Toen ik vorig jaar in de rij stond voor de TT is mijn fiets ook zo warm geworden.
ff af laten koelen en ik kon weer verder. Het bleek dat veel collega\'s er last van hadden want ze vielen in bosjes uit.

Misschien is het iets om meer koeling te verzorgen naar je carbs
of juist een beetje beplating weg te laten en het zo eens te proberen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan