Motor start slecht en/of valt uit

Jamiek

Rookie
4 mei 2015
13
0
Duiven
Met regelmaat heb ik last van een motor die slecht wil starten. Soms duurt het lang voordat hij start en als hij start dan valt hij vrij gauw uit omdat hij hem niet stationair kan houden. Ik moet dan voor een aantal seconden gas bijgeven.

Accu is splinter nieuw. Het zal me niks verbazen als de bougies nog niet zijn vervangen, wellicht dat het daar aan ligt. Motor is van 2015, yamaha tracer 900, 30.000 kilometer.

Hebben jullie tips waar het probleem vandaan komt? Ga liever zelf aan de gang voordat ik naar dealer ga die uren van alles gaat proberen zonder resultaat.
 
Wel vervelend te lezen dat je bij voorbaat al geen vertrouwen in je dealer hebt, misschien zou je eens kunnen beginnen met zoeken van een dealer die wel verstand van zaken heeft en je dan ook gewoon om advies kunt vragen. Hier krijg je namelijk vaak heel veel losse flodders om je oren, en met wat geluk zit de oplossing er ook tussen.
 
ik zou beginnen met informatie zoeken dat kan heel erg helpen met het zoeken naar de oorzaak.
gebeurt het elke keer of zijn er bepaalde omstandigheden die invloed hebben? motor warm koud? veel vocht in de lucht (mist regen) of net gewassen? na lang stil staan of ook na een korte pauze? temperatuur van de omgeving?
hoe oud is de benzine in de tank? zijn alle geluiden normaal voor en tijdens het starten zoals het gezoem van de benzinepomp?
ook als je hem weg brengt heeft de monteur heel veel aan zulk soort info want dat wijst naar een bepaalde kant zodat hij gericht kan zoeken en het kan proberen te reproduceren. storingen die zich maar af en toe voor doen zijn hopeloos om te vinden voor een monteur omdat de storing zich waarschijnlijk niet voor doet op he moment dat hij zoekt en dan kan hij dus ook niet controleren of zijn conclusie correct was.
 
Laatst bewerkt:
Meest makkelijk: andere dealer en computer uit laten lezen, voordat je gaat klooien....

Of

Eerst de hele ‘gasfabriek’ slangen checken, sensoren meten op juiste waarden etc....maar tis juist bij tijdens het starten dus: de warmloopfase thermostaat defect.....gokje..
 
Ik zou iets meer info verzamelen mbt het probleem want op basis van deze informatie wordt het heel lastig...

En dan vliegen de bovengenoemde losse flodders je weldra van alle kanten om de oren.
 
Met regelmaat heb ik last van een motor die slecht wil starten. Soms duurt het lang voordat hij start en als hij start dan valt hij vrij gauw uit omdat hij hem niet stationair kan houden. Ik moet dan voor een aantal seconden gas bijgeven.

Accu is splinter nieuw. Het zal me niks verbazen als de bougies nog niet zijn vervangen, wellicht dat het daar aan ligt. Motor is van 2015, yamaha tracer 900, 30.000 kilometer.

Hebben jullie tips waar het probleem vandaan komt? Ga liever zelf aan de gang voordat ik naar dealer ga die uren van alles gaat proberen zonder resultaat.
Wanneer heeft de motor dan zijn laatste beurt gehad ? En dan bedoel ik niet de uitlaat pijpen poetsen :+
 
Mogelijk vervuilde injectoren, ik had vorig jaar vergelijkbare problemen. Probeer eens Wynns in de benzine en/of benzine met octaangetal 104 (bv. van Firezone). Ik heb allebei gedaan en weet dus niet WAT hielp, maar het hielp wel meteen.
 
Wanneer heeft de motor dan zijn laatste beurt gehad ? En dan bedoel ik niet de uitlaat pijpen poetsen :+
Afgelopen Juli voor het laatst. Nieuwe remvloeistof, motorolie en koelvloeistof. Eergisteren twee nieuwe bandjes en een paar maanden terug een nieuwe remschijf...

Duur jaartje...

Mogelijk vervuilde injectoren, ik had vorig jaar vergelijkbare problemen. Probeer eens Wynns in de benzine en/of benzine met octaangetal 104 (bv. van Firezone). Ik heb allebei gedaan en weet dus niet WAT hielp, maar het hielp wel meteen.
Bedankt voor de tip, is het proberen waard.
 
Afgelopen Juli voor het laatst. Nieuwe remvloeistof, motorolie en koelvloeistof. Eergisteren twee nieuwe bandjes en een paar maanden terug een nieuwe remschijf...

Duur jaartje...


Bedankt voor de tip, is het proberen waard.


En wanneer zijn de kleppen gesteld?
Wanneer bougies vervangen?
Want wat je gemeld hebt vind ik niet echt onderhoud maar vervangen van slijtagedelen
 
[/QUOTE]
En wanneer zijn de kleppen gesteld?
Wanneer bougies vervangen?
Want wat je gemeld hebt vind ik niet echt onderhoud maar vervangen van slijtagedelen
Klopt. Heb hem pas iets meer dan een jaar. Motor is geimporteerd en de dealer had weinig informatie. Dus ik dacht we kijken het even aan.

Kan best zijn dat hij nog geen grote beurt heeft gehad. Zal morgen maar even langs de dealer rijden. Even kijken wat zij zeggen.
 
Afgelopen Juli voor het laatst. Nieuwe remvloeistof, motorolie en koelvloeistof. Eergisteren twee nieuwe bandjes en een paar maanden terug een nieuwe remschijf...

Duur jaartje...


Bedankt voor de tip, is het proberen waard.

Ik hoor net van RR. dat Firezone 'competition 102' (dus niet 104 zoals ik dacht) niet meer levert.

 
Terug
Bovenaan Onderaan