Motor start slecht en verzuipt

9 jun 2019
42
10
Hallo

Ik heb een probleem met mijn yamaha dragstar 1100. Normaal moet ik starten met choke maar dat lukt nu alleen nog zonder choke (dus open). Na starten sputtert hij wat maar echt lekker aan de gang krijgen doet ie dan niet en na enige tijd valt hij uit en gooit hij benzine (ik denk via overloop carb) eruit.
Bougies zijn pas 400km oud maar komen dan zeiknat en enigszins zwart eruit (zie bijgevoegde foto).
Ik heb hem hiervoor al eens weggebracht en kreeg hem toen terug met de melding dat het water in de carbs was van de E10 benzine. Sindsdien heeft hij 200km wel gelopen maar ik vond hem wat bokkeriger in de lage toeren.
Hij heeft nu ongeveer 6 weken stil gestaan en probleem is weer terug.
Enig idee wat dit kan zijn? Wellicht verstopping in de carbs?
Misschien nuttige extra info: ik heb vance en hines slip ons eronder met db killer en originele luchtfilter en sproeiers.
Hier heeft hij wel 2 jaar zonder problemen mee gelopen.
O ja motor heeft die 6 weken terug ook nog nieuwe olie en luchtfilter gekregen.
403C4C9B-9E31-45BF-84EA-7CD44AB373BF.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Is denk ik niet meer nodig heb vanmorgen een km of 5 geknalt om hem te proberen na de reparatie. Ik wilde net gaan kijken om de tank af te laten maar nu blijkt dat ik op de reserve heb gereden.
Probleem is niet voorgekomen dus verwacht geen water onderin 👍🏻
 
Is denk ik niet meer nodig heb vanmorgen een km of 5 geknalt om hem te proberen na de reparatie. Ik wilde net gaan kijken om de tank af te laten maar nu blijkt dat ik op de reserve heb gereden.
Probleem is niet voorgekomen dus verwacht geen water onderin 👍🏻
Dat water was toch een bedenksel van de monteur die de motor niet kon repareren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan