Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tuurlijk, geen probleem. Gewoon zoals je een auto ook overstart. 12v = 12v ( wel als kersverse motorrijder even goed de + en de - in de gaten houden )
Eerst plus-polen van auto en motoraccu verbinden.
Vervolgens min-pool autoaccu verbinden met deel van het frame of blok. (Blank metaal, want het moet wel geleiden). Bij oudere motoren kun je hier de kickstarter as mooi voor gebruiken.
Eerst plus-polen van auto en motoraccu verbinden.
Vervolgens min-pool autoaccu verbinden met deel van het frame of blok. (Blank metaal, want het moet wel geleiden). Bij oudere motoren kun je hier de kickstarter as mooi voor gebruiken.
Ow, bij m\'n ex-auto heb ik van de week nog net andersom gedaan, eerst min en dan pas plus. Ging ook prima, zo lang je min en plus maar niet samen vastpakt
Spanningsregelaar weet\'k niet, maar lekstroom is\'t zeker niet, dan istie pas weer leeg na een hele poos.p.s. Hoe controleer je de spanningsregelaar en of er lekspanning is?
Het is niet verstandig om de auto te starten en te laten lopen, als je je motorfiets met startkabels overstart, dit omdat de startmotor van je motorfiets ongeveer 80 tot 140 ampere nodig heeft tijdens het starten.Idd, het is wel aan te raden om de automotor wel eerst te starten
Bij een intruder (alle modellen muv vs1400)is het inderdaad een kwaal datptobleem van het niet opladen van de accu heb ik ook gehad(intruder 700)ook alles nagekeken bleken de kabels gewoon niet goed genoeg contact te maken met de accu ik zou dat maar eerst checken voordat je je hele motor uit elkaar sloopt
Het is niet verstandig om de auto te starten en te laten lopen, als je je motorfiets met startkabels overstart, dit omdat de startmotor van je motorfiets ongeveer 80 tot 140 ampere nodig heeft tijdens het starten.
Aangezien de gemiddelde autodynamo ongeveer 30 tot 50 ampere kan leveren, betekent dit dat de dynamo dan plotseling vol vermogen moet gaan leveren,(en de autoaccu het restant erbij levert)
waardoor de temperatuur in de dynamo plotseling erg oploopt in de stator, rotor, en voornamelijk
bij de diodes, waardoor deze schade kunnen oplopen.
Met vr groet Paul.
De motor starten via de startkabels van je auto is niet echt aan te raken het is wel allebei 12 v maar de ampere\'s verschillen. De platen in je accu hierdoor krom worden en kan je je accu weggooien.
Inmiddels is het maandagmiddag. Gisteravond nog een volle accu, ik wil nu even een stukkie rijden...niks.. nu alweer schoon leeg...niet te starten dus.
Het ligt dus niet aan de dynamo, maar op een of andere manier loopt \'ie razendsnel leeg. (tis potdomme een gloednieuwe accu)Volgens een poster duurt lekspanning veel langer...
Rarara? Wie ontrafelt het raadsel.
Bartje
Op zondag 06 januari 2002 23:51 schreef Gizzmo13 het volgende:Waarom levert eerst je dynamo de spanning en dan pas je accu??
Volgens mij is het andersom, spanning neemt de makkelijkste weg, en dus eerst uit je accu.
Dynamo zorgt ervoor dat je niet met twee lege accu\'s staat.
De motor starten via de startkabels van je auto is niet echt aan te raken het is wel allebei 12 v maar de ampere\'s verschillen. De platen in je accu hierdoor krom worden en kan je je accu weggooien.
De accu behoudt zijn spanning niet.
Waarschijnlijk zijn de platen die in de accu zitten beschadigd. (Komt waarschijnlijk door het starten via de startkabels vanaf de autoaccu)
De accu is ook al helemaal leeg geweest dat kan ook zeker een oorzaak zijn. Vaak als ze een keer helemaal leeg zijn/zijn geweest zijn ze vaak ook kapot.