Motor stil laten staan

Ponyrider

Rookie
30 dec 2020
6
2
Hoi hoi, ik ben nieuw op dit forum.

Deze week heb ik mijn eerste motor gehaald, een Suzuki GSXR 600. Van alle 600 cc sports is dit toch mijn favoriet. De komende zes weken ben ik echter in het buitenland en moet deze dus in de 'koude' schuur laten staan.

Ik heb meteen een beurt laten uitvoeren, de motor is helemaal gewassen, de ketting is schoon en gesmeerd en de tank volgetankt met V-power.
Van wat ik heb gelezen verwacht ik geen problemen in zes weken, maar zijn er nog maatregelen die toch echt aan te raden zijn? Namens de Suzuki alvast bedankt;)
 
... De komende zes weken ben ik echter in het buitenland en moet deze dus in de 'koude' schuur laten staan.
...
Hoezo? Laat dat vliegtuig, auto, boot, trein, Russische tank zijn voor wat het is, en ga met je motor 6 weken op vakantie, probleem opgelost :t



Geintje he ;)

Het klinkt wel alsof je de nodige voorzorgen genomen hebt.
Maar, enkel koude schuur? Niet echt een probleem.
Maar hoe zit het met de vochtigheidsgraad in die schuur?
 
Hoi hoi, ik ben nieuw op dit forum.

Deze week heb ik mijn eerste motor gehaald, een Suzuki GSXR 600. Van alle 600 cc sports is dit toch mijn favoriet. De komende zes weken ben ik echter in het buitenland en moet deze dus in de 'koude' schuur laten staan.

Ik heb meteen een beurt laten uitvoeren, de motor is helemaal gewassen, de ketting is schoon en gesmeerd en de tank volgetankt met V-power.
Van wat ik heb gelezen verwacht ik geen problemen in zes weken, maar zijn er nog maatregelen die toch echt aan te raden zijn? Namens de Suzuki alvast bedankt;)
Wacht ff, nog ff on topic reageren.

zou de minpool vd accu los halen ivm mogelijk lekstroom die accu leeg trekt. Of een druppellader.
 
Wacht ff, nog ff on topic reageren.

zou de minpool vd accu los halen ivm mogelijk lekstroom die accu leeg trekt. Of een druppellader.
Dan liever de po(o)l(en) van de accu los.
Accu lader heeft een extra risico. Spul staat 6 week onbeheerd, in een (koude) schuur aan de stroom.
Ook bij bv blikseminslag, en een brakke ontworpen acculader , heeft wat risico.
 
Dan liever de po(o)l(en) van de accu los.
Accu lader heeft een extra risico. Spul staat 6 week onbeheerd, in een (koude) schuur aan de stroom.
Ook bij bv blikseminslag, en een brakke ontworpen acculader , heeft wat risico.
Die van mij staat al 8 jaar lang elke winter in een koude schuur 3 maanden aan de Optimate.
Accu is van 2010.
Camper staat buiten en krijgt de zelfde behandeling. Na 8 jaar ging de startaccu en na 11 jaar de huishoudaccu er aan.
 
we deden wel eens beroepmatig wat opruimen met c4: springmeester ... ehhh 5 kilo, 1,25 op iedere punt... dat laatste hoorde we verkeerd, 5 kilo op iedere punt... kom we gaan geen 15 kilo mee terug slepen... wel het beoogde effect, +++
 
Zelfs bij mijn oude FZ heb ik niet eens de moeite genomen om de accu eruit te halen.
Enkele dagen terug was ik klaar met jaarlijkse beurt.
Idd toen wel de accu opgeladen wegens meerdere keren starten en vrijwel geen KM's.
Op 1 mrt gaat ie weer de weg op. Da's over 2 maanden. Dat overleeft ie wel en anders effe de jump-starter!
 
Terug
Bovenaan Onderaan