Motor stil laten staan

Ponyrider

Rookie
30 dec 2020
6
2
Hoi hoi, ik ben nieuw op dit forum.

Deze week heb ik mijn eerste motor gehaald, een Suzuki GSXR 600. Van alle 600 cc sports is dit toch mijn favoriet. De komende zes weken ben ik echter in het buitenland en moet deze dus in de 'koude' schuur laten staan.

Ik heb meteen een beurt laten uitvoeren, de motor is helemaal gewassen, de ketting is schoon en gesmeerd en de tank volgetankt met V-power.
Van wat ik heb gelezen verwacht ik geen problemen in zes weken, maar zijn er nog maatregelen die toch echt aan te raden zijn? Namens de Suzuki alvast bedankt;)
 
Ach heb wel wat speelgoed in de kluis... Even wat knutselen....:+}) Perfecte anti diefstal...
Anders doet 2 kilo N110 ook wel "een leuk plofje"... Denk dat menig terrorist daar trots op zal zijn...:+
Van mij mag je die motordieven slachten en hondenvoer van maken en ik hoop dat de honden dat wel lusten.
 
Jumpstarter lijkt me ideaal. Verder gewoon 6 weken laten staan met de al genomen maatregelen.
rotte-vis.png
 
Hoi hoi, ik ben nieuw op dit forum.

Deze week heb ik mijn eerste motor gehaald, een Suzuki GSXR 600. Van alle 600 cc sports is dit toch mijn favoriet. De komende zes weken ben ik echter in het buitenland en moet deze dus in de 'koude' schuur laten staan.

Ik heb meteen een beurt laten uitvoeren, de motor is helemaal gewassen, de ketting is schoon en gesmeerd en de tank volgetankt met V-power.
Van wat ik heb gelezen verwacht ik geen problemen in zes weken, maar zijn er nog maatregelen die toch echt aan te raden zijn? Namens de Suzuki alvast bedankt;)
Zoals al vaker gezegd: met een goede accu zou het geen probleem moeten zijn. Vroeger liet ik mijn supersports op die manier 2-3 maanden staan. Tegenwoordig hang ik ze aan de druppellader. Enige wat ik nog zou doen is: Als je hem over een aantal weken weer pakt even checken dat de banden nog goed op druk zijn.
 
Oftewel, slechte accu’s overleven de winterperiode niet.

Met echte echte winters dan hadden we een tsunami aan accu-topics, en elkaar uitmaken voor verrotte vis... :+
Goed om te horen, want de vorige eigenaar heeft de accu nog niet zo lang geleden laten vervangen. Tenminste, als het geen zelfgemaakte factuur is. Maar starten doet die perfect:}

Bedankt voor de reacties. Voor de mensen die naar vis ruiken, kan het helpen om minder grote stappen te maken. Wat babypoeder kan ook helpen, als dat niet helpt zou ik overstappen naar geurstokjes op je lichaam te plakken!
 
Zoals al vaker gezegd: met een goede accu zou het geen probleem moeten zijn. Vroeger liet ik mijn supersports op die manier 2-3 maanden staan. Tegenwoordig hang ik ze aan de druppellader. Enige wat ik nog zou doen is: Als je hem over een aantal weken weer pakt even checken dat de banden nog goed op druk zijn.
Bij mij staat die gewoon op de vloer aan de druppellader,maakt dat verschil?
 
Terug
Bovenaan Onderaan