motor stil

mr. P

Rookie
2 feb 2004
20
0
Barendrecht
Effe een vraagje van een leek. Ik was net aan het motorrijden en ineens viel de motor stil. Het was net of hij in zijn vrij viel. Ik reed in de derde versnelling met circa 130 (op de van brienenoord brug voor de mensen die het willen weten) Toen ik snel naar de meest rechte baan was gestuurd en terugschakelde naar zijn eerste versnelling kon ik weer gewoon gas geven en rijden. (ik hoefde de motor niet te starten want deze liep nog gewoon) Ik heb er daarna geen last van gehad. Ik heb nog ongeveer tien minuten gereden. Met een gangetje van honderd en ik had geen enkel probleem meer. Nog even doorgetrokken naar de honderdvijftig maar ook toen bleef hij het gewoon doen. Toen de motor stil was gevallen hoorde ik wel een ratelend geluid. Net of de standaard over de grond ging (wat overigens niet het geval was). Heeft er iemand ook maar enig idee wat dit geweest zou kunnen zijn? Bijna vergeten: ik rij een suzuki GSX-R 750 bouwjaar 2001.

Iemand :? Wellicht iets van een vuiltje in de brandstofpomp of praat ik nou echt onzin??
 
Net getankt? En de tank tot de nok toe vol?
Dan kan het zijn dat de tank niet goed ontlucht (of eigenlijk belucht),
waardoor er geen benzine meer naar de motor getrokken wordt.

Maar eh, ratelen en zo duid meestal op niet zulke goede dingen.
Kan ook zijn dat je hem net niet lekker in de versnelling getrapt hebt.
 
Tank zat niet echt meer nokvol. Had er na de laatste tankbeurt denk ik een goeie veertig kilometers mee gereden.

Volgens mij kan het ook niet zo zijn dat ik mis geschakeld heb want ik reed al een tijdje in zijn drie. Het leek meer alsof hij ineens uit zijn versnelling viel naar zijn vrij. Heb alleen geen idee of dit mogelijk is :?
 
Met een tijdje bedoelde ik een goeie honderd meter. Was rustig aan het rijden en zat in de optrekkende fase. Rustig in zijn drie en ineens niets meer. Kon aan het gas draaien maar het bleef stil. (wellicht dat ik ook gewoon gelijk even had moeten terug danwel opschakelen ipv met de koppeling in naar de "vluchtstrook" :X )
 
Xenon kan je zomaar tussen twee versnellingen inkomen? Lijkt me dat er danwel iets niet helemaal goed zit. Toch? Heb er overigens nog nooit geen last van gehad. Hopelijk in de volgende rit ook niet meer!!
 
tussen 2 versnellingen in gezeten heb het een keer gehad ,dacht ook van krijg nou wat? heb rustig naar z`n vier geschakeld en sindsdien eigenlijk nooit meer last gehad. (knock on wood)
 
ik heb het een paar keer gehad. was altijd dezelfde versnelling. maar welke weet ik niet, en zal ook afhankelijk zijn van het type enzo. en de laatste keer was geloof ik een half jaar gelee, en toen hoorde ik wel dat een of ander tandwiel ergens tegenaan draaide heel zachtjes. keer extra gas geven en flink hard tegen het pookje rammelen, want hij heeft weinig zin dan om in de versnelling te gaan. daar zitten geen stabilisatoren of hoe die dingen ook mogen heten.
 
Wuf gaf dat toen ook een soort van ratelend geluid? Ik hoop ook maar dat het bij mij bij één keer blijft. Morgen maar eens een testrit maken. En kijken of hij dan weer aan de verwachtingen voldoet.
 
Synchomeshen? ;)

Xenon kan je zomaar tussen twee versnellingen inkomen? Lijkt me dat er danwel iets niet helemaal goed zit. Toch? Heb er overigens nog nooit geen last van gehad. Hopelijk in de volgende rit ook niet meer!!
Als je bewust tussen je versnellingen wilt uitkomen, lukt 't je niet.
Net zoals het willen winnen van de hoofdprijs in de loterij :P :X
Tenminste, als je bak verder wel in orde is.

Ik zou 't voorlopig even vergeten als je verder geen vreemde geluiden meer hoort.
Enjoy :] Het blijft tenslotte wel een ijzersterke Gixxer, hè 8-)

 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik het ook maar gewoon ff vergeet. Of het verstandig is weet ik niet maar goed we zien wel..... :X

Had vandaag alleen ff geen zin meer om te rijden :o als je zoiets mee maakt (tenminste bij mij dan) denk je gelijk dat je overal ratels hoort en trillingen voelt B| ben er dus maar mee gestopt en heb hem in de tuin geparkeerd. Morgen nog maar eens zonder vooroordelen proberen.
 
Hoe bedoel je precies 'wel gewoon reageerde'? Ik kon wel gewoon rijden en sturen ging alleen steeds zachter doordat ik geen gas kon geven of wel kon geven maar het niet aankwam.... :?

Ik ging in ieder geval niet harder toen ik mijn gas verder open trok en dat lijkt me wel de bedoeling O-)
 
:}

LOL

Zou het dan aan dat litertje diesel kunnen liggen dat ik laatst heb getankt? Overkomt de beste toch weleens? Perongeluk een liter diesel maar wel snel verdunt met pak m beet veertien liter euro O-)
 
Neuh... Wat ik hier van je begrepen heb is dat je alleen maar de aandrijving miste. Niet je complete motor. Dus geen inhouden en dat soort ellende. Toch?

Precies net alsof je met je fiets (met trappers dus) je ketting er afloopt. Je blijft gewoon gas geven alleen je blijft vertragen. Net ofdat je hem van het ene op het andere moment in zijn vrij trapt. Alleen ik was op dat moment helemaal niet bezig met schakelen. Het was dus niet zo dat hij heel even een kleine dip was maar hij viel helemaal stil. Dacht eerst dat ik op de dodemans knop had gedrukt maar na teruggeschakeld te hebben hoefde ik niet te starten maar kon ik gewoon weer verder rijden. Vaag verhaal nu ik het zelf nogeens lees :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan